Jer med mange katte - tid til alle

Jeg kan jo se, at mange af jer herinde har både 3-4-5-6-7 eller 8 katte, og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan I gør det. Jeg har kun to, og jeg eeeeelsker dem og netop fordi, de er SÅ skønne, for jeg helt lyst til at få nogle flere pragteksemplarer, men jeg tænker: Hvordan giver man f.eks 8 katte nok eller lige så meget kærlighed?
Altså de her er… Jeg ved ikke, om man kan sige jaloux, men de lader sig i hvert fald inspirerer af hinanden, så når den ene kæles for, så kommer den anden også. :tihi:
Og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at der må være en eller flere katte, som ligesom kommer “sidst”?

Det er IKKE kritik det her, vil jeg gerne understrege, men mere en nysgerrighed over det!

Jeg har 5 katte, og jeg er selvfølgelig glad for dem alle sammen - men egentlig synes jeg, det ideale antal er 2. :slight_smile: Det er bare svært at nøjes, når man godt kan lide katte. Der er jo så mange slags, man endnu ikke har haft (den farve og den farve, og den der race og den der… :klapper: ).

Hvis man vil være opdrætter, er det nærmest umuligt at nøjes med to. Og i det hele taget så bliver man som aktiv i katteverdenen (kattefora, udstilling mv.) hele tiden opmærksom på dejlige katte, man kunne tænke sig. :slight_smile:

:sshh: Somme tider er det altså ærgerligt, at katte bliver så gamle, så man skal vente over 15 år på at få en ny… :ups:

Man bliver simpelt hen nød til at huske dem alle og så lade være med at tillægge kattene meneskelige motiver/egenskaber som at tro de føler sig oversete eller direte forsømte.

Det går meget bedre end man tror. Da jeg blot havde et par stykker tænkte jeg det samme. Men tage på ferie til ? gør vi aldrig. Der er ingen der kan gå ind i sådan en flok og fornemme om alle nu har det ok som vi selv gør eller rettere jeg gør. Gi dem vand og mad og sifte kattebakens indhold er det mindste af det.

Nu er kærlighed jo ikke noget der gives “stykvis”, så man behøver ikke, at frygte, at der ikke er nok til alle:), og det der er dejligt ved mange katte ( mine 5) er, at de jo også giver hinanden kærlighed, og tryghed,-- og min erfarring er, at kattene selv opsøger een , hvis de har lyst til,at kæle og nusse,- så jeg kan sagtens elske mange flere:), men har ikke plads!

Cats og Conni

Hmm nu går jeg hjemme hele dagen , og alle mine misser skal nok selv søge for den tid de har brug for . De fleste har deres bestemt tider om dagen hvor de kommer for at blive nusset eller reddet . Vi har rutiner hvor nogle af katten har valgt hver dag at være en del af .De er med i alt … OG det alle 24 timer i døgnet.
Om det er de bliver nusset ect. 5 minutter af gangen eller 1 time det bestemmer de selv, det er forskelligt fra dag til dag Men de kommer alle flere gange om dagen Jeg føler ikke at nogen af dem kommer for kort
Hold op Heidi , måske skulle du får lidt mere indhold i dit liv, det lyder sku som om du kun har et katte liv:?:tihi:

det er enkelt…

alle katte får mad, vand, bakke og frisering fast …

men den kat der vil have kæl kommer selv… jeg har 2 hænder og en varm mave og en hals at ligge på… og mere end 4 ud af 7 der vil have nus på samme tid er ikke så hyppigt…

men man holder øje med alle og nusser dem der kommer selv - så er det altid på kattens præmisser og det er afgørende for katten :slight_smile:

Jeg har ofte alle 5 i sofaen omkring mig, eller de kommer på forskellige tidspunkter - eller “tager” alternativt min kæreste i stedet :slight_smile: Jeg tænkte selv da jeg havde to, at flere kunne jeg da ikke nå at give omsorg, men det er faktisk ikke rigtig anderledes. Man har bare næsten altid en kat eller tre ved sig, fremfor nogen gange, som da jeg havde to :slight_smile:

Jeg har 4 stk.

Og nogle af dem er meget svære at overse fordi de selv er så insisterende på kæl!!

Vi er meget hjemmefra - typisk mindst 10 timer i hverdagene, så meget går på rutiner og så bruger de hinanden rigtigt meget. Og når børsten kommer frem får de alle en tur, bakkerne tømmes samtidigt, fodring foregår på faste tidspunkter og med faste rutiner… Og så ved vi, hvad de enkelte har behov for.

Men vi har ikke plads/tid til flere - og efterhånden som tiden gør at vi skal supplere op, så skal vi ikke have så mange igen. Ideelt vil jeg gerne have 3 af gangen (men omstændighederne gjorde, at jeg fik 4)

Ingen problem i at have mange :slight_smile:
Vi har nu 7, men har været oppe på 9 dejlige kastrater på en gang :hjerte:

Jeg nusser og har fat i alle kattene om morgenen når jeg står op - når jeg kommer hjem fra job og så inden jeg går i seng. Det er mest for at være sikker på at alle er okay og har det godt.

Derudover så kommer de selv og vil nusses/putte hos en.
Vi leger med dem i løbet af dagen og kæler en masse.

Jeg har fire katte, og jeg synes heller ikke det er noget problem.
Har næsten lige været oppe på 11 katte i alt (8 killinger)
Jeg synes faktisk ikke, det var særligt svært at give alle opmærksomhed, fordi de kommer jo helt af sig selv.
Killingerne kom ofte i flok, og de var da heldigvis ikke så store:p Det ville i hvert fald være lidt hårdt at have så mange tunge katte på en.

Vores katte herhjemme befinder sig altid næsten i det rum, som vi er i. Hvis de vil være i fred går de på deres værelse. Men man kan ikke lade være med at gå og nusse dem, når de ligger hist og her…:wehuu:

Det er ikke noget problem her…

Men jeg gad virkelig godt have en 3 arm + hånd til at nusse alle 3 på samme tid når det kræves… (og det er typisk altid når jeg går på toilettet) :høhø:

Jeg synes 4 katte er det ideelle :slight_smile:

Uanset hvor menneskeglade kattene er, har de også stort behov for at være katte - og gerne sammen. Mine katte er jo ikke kun hos mig, leger med mig og sover med mig. De gør det i høj grad også sammen - og mens to katte leger sammen, kan det være de andre to hygger med mig.

To katte er absolut for lidt i mine øjne :smiley:

Jeg har ingen besvær med at ‘overkomme’ mine 5 …Når man kender sine katte indgående, så spotter man snart hvis der er noget usædvanligt. Så hver morgen når jeg står op, så har jeg en vane med lige at se på hver enkel kat ( opfører de sig - spiser de som de plejer, og er deres adfærd den kendte ) Mine katte kommer selv og forlanger kæl og nus, så jeg har mine hænder på hver kat MANGE gange i døgnet. Når det er sengetid så har vi vores rutiner og faste pladser, og her bliver hver enkel nusset godt igennem.

Mine fem går fint, men jeg er også OBS på det.

Men nu har jeg jo også sådan en temmelig nørdet tilgang til dem, så vi laver en del sammen kattene og Jeeeij:-)

Men ellers kommer de selv og siger se lige mig, jeg kan stå på bagben. Og hvem kan stå for det:-)