Jeres favorit kattebutik!

som overskriften lyder - så vil jeg meget gerne vide hvilke butikker der er jeres favoritter til indkøb af katteting… for kors hvor handler vi mange steder og vi ved altid hor vi kan få de bedste handler :slight_smile:

Jeg har brug for at vide hvilke butikker DU synes er de bedste til følgende:

[ul]
[li]foder i almindelighed
[/li][li]specialfoder og “håndkøbsmedicin” (mælkesyre, zoolac ect ect) til katte
[/li][li]pelspleje
[/li][li]kattegrus/bakker og lign.
[/li][li]legetøj og kradsetræer
[/li][/ul]

i må MEGET gerne skrive jeres erfaringer og pro’s og con’s omkring den enkelte butik… herunder levering, betalinger ect… ALT er vigtigt :slight_smile:

håber i vil hjælpe mig ved at skrive jeres erfaringer/anbefalinger

på forhånd tak :slight_smile: :tak::tak::tak:

Kattemaden får vi leveret fra en privat forhandler.
Bakker, transportkasser, legetøj og lignende køber vi ofte i Netto, Aldi, Lidl og lignende, når de har den slags hjemme.
Loppemiddel, kamme m.m. køber jeg ofte via Loppetjansen eller Kirstens Dyrebutik.
EC ( grus ) køber jeg ofte hos Land & Fritid.
Jeg har gode erfaringer med, at handle alle de steder.

Kradsetræ mangler vi igen, men skal lige have fundet ud af, hvor stort og hvorhenne jeg skal købe det.

Vi har også adgang til Maxizoo og lignende, når vi er i Ålborg, men undgår helst de butikker, da jeg får slæbt alt for meget hjem og det er dyyyrt.

vi handler stort set ikke katte-produkter over nettet, dog har vi kig på evt at begynde at handle hos zoo-plus i england.

ellers er vores foretrukne butikker

maxi-xoo
petworld

vi har stort set begge butikker lige om hjørnet, allerbedst ka vi lide at handle i maxizoo, syntes servicen der er bedre samt de har meget tit gode tilbud.
petworld handler vi kun hos når de har et godt tilbud samt når vi mgl arion kattemad for det er de ret billige med.

vi er så tit i tyskland og der handler vi ind i Fressnapf , som er en tysk afdeling af maxi-xoo, går jeg ud fra, for de har samme logo og farver

foder i almindelighed køber jeg fra zooplus

specialfoder og “håndkøbsmedicin” (mælkesyre, zoolac ect ect) til katte: Her jeg (heldigvis) ikke så stort behov for, så jeg køber zoolac på apoteket.

kattegrus/bakker og lign.: De bakker jeg har er fra avifauna og petworld (tror jeg nok…). Jeg køber grus hos den lokale dyrebutik og har lavet en super aftale med dem. 10x15kg grus m/levering 1.100kr (sparer 40kr pr sæk!) :smiley:

legetøj og kradsetræer: Legetøj køber jeg alle mulige steder :tihi: Det første kradsetræ jeg havde, var fra avifauna…det holdt i 5 måneder :frowning: Så de to jeg har nu, er hjemmelavede/fra IKEA og Silvan :slight_smile:

foder i almindelighed: Zooplus DE/UK
specialfoder og “håndkøbsmedicin”: Medicanimal.com
pelspleje: Er en by i Rusland, jeg har en Cornish Rex
kattegrus/bakker og lign.: Zooplus DE/UK og kattebutik.dk
legetøj og kradsetræer: Zooplus DE/UK og kattebutik.dk

Hyggeshopping foretager jeg i Maxsø (hvor jeg køber ind til marsvin) eller ZooZity (der dog stadig ligner en afpillet høne), og Zoo Ove i Flensborg er også rigtig fin. Fressnapf i Tyskland synes jeg godt nok er super skuffende - aaalt for lille udvalg (især når man forventer, at den minder om MaxiZoo herhjemme). MaxiZoo har jeg også indenfor rimelig afstand, og bruger den gerne, hvis jeg ikke har tid til at vente på posten. Bonnie bruger jeg aldrig, selvom det er den absolut nærmeste.

Zoolac - Prokolin - Malt og andre katterelaterede hjælpe-ting, køber vi altid hos vores dyrlæger

Kattegrus ( EC ) køber vi ind sammen med min mentor til MEGET favorable priser.

Foder : Den smule tørfoder vi bruger handler jeg ind gennem min breeder ordning direkte hos Royal Canin

Vådmad : Jeg kan super godt li’ at handle hos Unimati - Deres service er i toppen, og de har osse opdrætter ordninger - Ellers køber vi en del hos Zooplus, med store besparelser og mulighed for at få produkter som ikke findes i DK

Rå mad : Købes gerne hos vores lokale slagter og fiskebussen - Slagteren kan altid lokkes til at skære / hakke kødet i de stykker jeg ønsker, og det er altid let at finde forskellige varianter af kød ( lam / kalv / ko / gris ). Min lokale fiskemutter ved vi kommer en gang om ugen, og hun er fantastisk til at samle en pose med guf til vores misser …Feks. når hun flår fisk, og stykkerne ikke bliver så pæne, eller hvis andet er gået lidt galt for hende - Så en stor pose med fisk til fryseren kan altid købes til beskedne penge hos hende :slight_smile:

Ellers får vores katte kød, som det passer sig med vores mad …Hvis vi skal ha’ bøf, så får de en klump fars - Hvis vi skal ha’ steak, så får de osse steak osv osv.

Legetøj : køber jeg alle steder hvor jeg ser det …Selv hos Fætter BR kan jeg finde legetøj, som jeg ikke mener kattene kan leve uden :-))

[quote=Battlestar;233285]
Jeg har brug for at vide hvilke butikker DU synes er de bedste til følgende:

[ul]
[li]foder i almindelighed[/li][li]specialfoder og “håndkøbsmedicin” (mælkesyre, zoolac ect ect) til katte[/li][li]pelspleje[/li][li]kattegrus/bakker og lign.[/li][li]legetøj og kradsetræer[/li][/ul][/quote]

*Foder købes generelt gennem Zooplus.co.uk eller Zooplus.de alt afhængig af hvordan kursen står på pund og euro. Vi handler vores foder der, fordi det er billigt, og der er et kæmpe udvalg, de tager tit nye mærker ind og har fokus på at have alle de almindelige mærker, samt dem med højt kødindhold/uden sukker, til allergiker etc.
Vi har ikke bil, dermed er det en kæmpe fordel at få sendt alt det tunge foder til døren fremfor at skulle sløbe det hjem, fra en almindelig butik.

*“Håndkøbsmedicin” har jeg primært købt gennem dyrlægevagtens hjemmeside eller hos dyrlægen. Vi har altid lidt Zoolac hjemme og nogle få andre ting, men vi har aldrig brugt noget så kontinuerligt at jeg har søgt efter billigere steder at finde det. Men jeg er klar over at der findes en del engelske sider, hvor prisen er rigtig fin.
Hos Catstuff.de køber jeg alt der er opdrætsrelaterede, såsom sonder, sutteflaske, underlag til fødekassen, afspritning til fingrerne etc. De sender hurtigt og har et meget stort og professionelt udvalg til opdrættere.

*Pelspleje produkter køber jeg hovedageligt på udstillinger gennem Ann-Dorrit, fordi de produkter hun sælges er super gode. Derudover får man altid en god snak og en vejledning med. Eller har jeg købt lidt børster og shampoo hos Pitstop -www.petsilk.dk og hos Unimati.biz kan man finde børster og kamme, der er meget billige -og gode. :ok:

*Kattegrus er også ved Zooplus netop fordi vi kan få det afleveret til døren, og netop kattegrus er helt utroligt tungt.

*Legetøj købes mange steder afhængigt af hvad det er for noget, Da Bird køber vi hos Ann K., som regel i hendes stand på udstillinger. Noget købes på Zooplus og de store hvide mus med baldrian køber vi hos Unimati.biz.
Kradsetræer har vi købt hos Ann K. der er de stabile og robuste. Petfuns kradsetræer har ikke meget plys, alt er vaskbart og de er nogen af de pæneste træer der er på marked efter min mening.

KH

Sofie

Jeg har lige fået vådfoder og tørditto fra Unimati…supergodt :rock:
Bestilte aften, næste dag kom en bekræftelse, og næste formidag stod en sød mand med pakken i gårdspladsen.
MEN…varene holder af h… til. For mine dyr ELSKER Feline Porta, så vi har lige spist for knap 500 kr våsfoder på 5 dage -what
Jeg ender på fattiggården :tihi:

Jeg bruger ikke mange timer på at surfe rundt på diverse hjemmesider, men Ann*s kan jeg godt lide. :ok:
To ting gør den bedre end de fleste…den er til at overskue, og mange af tingene ser man ikke andre steder

foder i almindelighed: Kennel Hafran

specialfoder og “håndkøbsmedicin” (mælkesyre, zoolac ect ect) til katte: min dyrlæge - Højby dyreklinik

pelspleje: udstillinger

kattegrus/bakker og lign.: Kennel Hafran

legetøj og kradsetræer: zooplus + Ann K (på udstillinger)

[QUOTE=Nevadaisy;233416]foder i almindelighed: Kennel Hafran

specialfoder og “håndkøbsmedicin” (mælkesyre, zoolac ect ect) til katte: min dyrlæge - Højby dyreklinik

pelspleje: udstillinger

kattegrus/bakker og lign.: Kennel Hafran

legetøj og kradsetræer: zooplus + Ann K (på udstillinger)[/QUOTE]

hvilke forretninger vælger du på ustillingerne ?

Pitstop eller Mystery-coons (mener jeg det hedder) til pelspleje, godbidder køber jeg hvor de har noget interessant og legetøj hos Ann K - nå ja og nullerputsenge hos Brita :slight_smile:

Tørfoder: Zooplus - vi kører på Sanabelle og så bliver eventuelle udstillingspræmier iblandet.

Vådfoder: Aldi - misserne sværger til Lux og deler en dåse hver aften. God kvalitet til meget fornuftig pris.

Specialfoder og håndkøbsmedicin: Specialfoder bruger vi ikke noget af, håndkøbsmedicin købes hvor det kan opstøves billigst hvis det ikke haster, for eksempel hos Anivet.

Pelspleje: Købes hos Mystery Coons og PitStop på udstillinger. Furminator blev indkøbt via Ebay.

Kattegrus: Købes altid i Petworld, enkelte gange hvis MaxiZoo har et tilbud det kan betale sig at køre efter.

Kattebakker: De sidste er købt hos Unimati og trænger vist snart til udskiftning. Udstillingsbakker er firkantede opvaskebaljer og findes løbende når supermarkederne har tilbud til 10-15 kroner.

Madskåle: Ikea

Vandskål: Pt. indkøbt via min opdrætters dyrlæge - det er en spildfri “Buddy Bowl” til mine svinemikkel MCO’er :høhø:

Legetøj: Her, der og alle vegne, primært på udstillinger hvor jeg kan se tingene tæt på, fra Ann K, Mystery Coons, Jekas, osv. Ellers købes legetøj også hos Zooplus, på Ebay og i danske dagligvarebutikker. Kaninhaler og ører købes til vores lokale studiekredsmøder.

Kradsetræer: Indtil jeg bliver rig og kan købe noget i virkelig god kvalitet, sværger jeg til auktioner på tysk Ebay. Sørg eventuelt for at sælger godtager Paypal som betaling inden man byder, de fleste tyskere sværger stadig til bankoverførsler og det er alt andet lige lidt mere besværligt.

Gizmo bling-bling: Den måtte lige med - er efterhånden ved at være fast kunde hos en amerikansk Ebay-sælger der håndlaver det mest utrolige bling-bling halsbånd. Gizmo har tre allerede - og et mere er under overvejelse pt. :tihi:

Kattelitteratur: Skøn- og faglitteratur købes i supermarkeder, hos boghandlere og mest på engelsk Ebay. Når vi en gang imellem kommer til Flensborg, ryger der også altid et par tyske magasiner og en tysk bog eller to med hjem i indkøbskurven.

Har du et link? Lyder lækkert…mener at have set et billede af Gizmo med et rigtigt sødt halsbånd?..kan selvfølgelig være at jeg husker forkert :tihi:

Det har jeg da: http://stores.shop.ebay.co.uk/Kims-Rhinestone-Dog-Collar-Boutique__W0QQ_armrsZ1

Og her er den sorte herre med sit første halsbånd:

[ul]
[li]Zooplus: til foder og grus og småting/impulskøb[/li][li]Mysterycoons Petshop: til pelspleje, noget foder og nogle uundværligheder[/li][li]Petfun.de: til kradse/klatremiljøer[/li][/ul]

Zooplus på nettet i Frankrig, UK og Tyskland - Tørkost og andet

Zooplus forretning hernede (kamme og børster og shampoo)

Specielmad og medicin, min dyrlæge

Og så hvorsom helst jeg falder over et eller andet som jeg ikke kan leve uden :slight_smile:

Jeg er i al almindelighed ikke glad for at købe ting på nettet… jeg er rigtig nordjyde, og er ikke vild med, at penge og vare ikke bliver overleveret face to face… Sådan er jo opdraget, man kan altid blive snydt, men der er ingen grund til selv at lægge op til det :stuck_out_tongue:

Vi køver grus i en lille lokal dyrehandel, det hedder pet plus, og jeg giver 200 kr for 30 kg… Jeg ved ikke om det er billigt, men jeg ved det klumper godt, og derfor ikke lugter, og det er vigtigt når man bor i en mindre lejlighed…

Mad har vi i lang tid købt i zoodoom i Frederikshavn… har har vi ofte fundet tilbud, både på RC og Hills (Dog skal man liiige huske at tjekke datoen) Sidst jeg var der jawede jeg til at købe 10 kilo RC maine coon mere, da man sparede 150 kr, og hvem vil ikke gerne det :stuck_out_tongue:

Til legetøj er jeg langt om længe gået imod mine principper, og må ærligt og redeligt sige Annk… De 300 kr er nok de bedste jeg har lagt i legetøj til kattene, og jeg har lagt mange igennem tiden :rock: ingen tvivl om, at jeg gør det igen, når misserne trænger til en optankning…

Jeg har så lige, idag faktisk… Købt et kradsetræ på zooplus… Det er denne model Kratzbraum XXL & Kratzbaum groß jetzt günstig kaufen | zooplus
Jeg har jo ikke rigtig nogen erfaringer med det, men må da sige, at det var meget billigt, og overvejer da lidt, om jeg skal til og bestille gros og mad der, hvis alt altså går som det skal :kryds::kryds:

Har ikke så mange erfaringer, men jeg er ved at pådrage mig dem :stuck_out_tongue:

handler stort set altid i bonnie på kongevejen i Helsingør.

De er super til at hjælpe og de har prisgaranti. Og så er der også smagsgaranti på maden.

Nogle gange kan de dog godt være lidt for meget sælgende, men så skal man bare sige det til dem så stopper de.

Alm. foder og grus: zooplus
Legetøj: zooplus, Ann K og hvor jeg nu lige er faldet over noget :wink:
Specialfoder og kosttilskud: medicanimal.com eller nutrecare.co.uk

Foder = MedicAnimal.com
Grus = MaxiZoo … sålænge jeg har masser af rabatkuponer :stuck_out_tongue:
Medicin = Dyrlægen, apoteket
Legetøj = Alle mulige steder