Jeres første katteudstilling

Kan I huske jeres første katteudstilling?

Jeg kan huske min.
Det var i nov. 1989 i Hillerød.
Der faldt jeg for en Norsk Skovkat.

Jeg vil gerne høre jeres fortælling.
Der behøver bestemt ikke være billede med. :slight_smile:

Jeg var for øvrigt kattedommer for én dag. :rock:
Vi var 6 personer; som var blevet udtaget af Frderiksborg Amts Avis.

I får et billede, hvor jeg står med det dejlige dyr :wehuu:

[quote=Mona Jensen;283998]Kan I huske jeres første katteudstilling?

Jeg kan huske min.
Det var i nov. 1989.
Der faldt jeg for en Norsk Skovkat.

I får et billede hvor jeg står med det dejlige dyr :wehuu:[/quote]

Du er nu sød ud på det foto Mona …

Næhh, Mona! Hvor ser du bare køn ud der på! - og katten er nu heller ikke den værste! :slight_smile:

Jeg har jo endnu ikke været til min første udstilling med nogle af mine endnu, men om to uger går det løs :smiley:

Jeg har været gæst på mange udstillinger og haft min stand med på en del, men var for første gang afsted med kat på Racekattens juleudstilling sidste år …

Bambina i sit fine julebur …

Jeg og Bambina på vej til dommeren …

Hun blev bedste hun-huskat, men blev slået af en voksen hankat.

Bambina bryder sig slet ikke om udstillinger … hun blev igen udstillet i TICA i marts, men det blev definitivt afslutningen på hendes udstillingskarriere.

Hvor ser du smuk ud Mona.

Jo jeg kan godt huske min første udstilling.

Vi skulle udstille Matador.
Vi havde lang vej, det har vi jo altid hernede fra…

Nå, men vi var nået til omkring Farøbroen da der pludselig lugtede meget mærkeligt i bilen.
Vi blev dog enige om at det nok var vandet som lugtede.

Det var det ikke, det var Matador som havde fået nervøs mave i transportkassen.

Han var smurt ind og jeg var grædefærdig.
Hans fine hvide nyvaskede poter var helt smurt ind i pøller.
Jeg sagde til min mand at nu kunne vi lige så vende om og køre hjem, nej f… nej sagde han.
Efter al det arbejde med vask, så skal vi ihvertfald også på udstilling, sagde han.

Vi kørte ind ved en rasteplads og fik vasket Matador så godt det nu kunne lade sig gøre, han blev også tørret under håndtørreren på toilettet og i det samme kom der en dame ind, ja hun kiggede noget og har nok tænkt sit.

Men det hele endte godt.
Matador fik EX 1 BIV og blev fornomineret.

Men puha, hvor var jeg ked af det da det skete der på broen og jeg tænker på det hver gang vi kører til udstilling.
Hilsen Lisbeth

Første gang jeg overhovedet var på en katteudstilling var i 1999 - i Århus. Her bemærkede jeg specielt de brune burmesere og birmaerne -love

Jeg udstillede selv for første gang d. 2. sep. 2000. Det var i Kolding, hvor jeg havde min første burmeser, Patsy (som jeg stadig har :hjerte:) med. Kan huske jeg syntes det var ret forvirrende, men det gik fint. Også for Patsy :thumbup:

Første gang jeg var på en udstilling, der havde jeg så også en kat med, det var i 1991 i Ramissen på Østerbro, jeg havde en blåtortie Birma med, ved navn Zantanna’s Donna

Jo tak jeg husker min første udstilling som deltager, det var sidste år i Billund, hvor jeg havde min aby Emil med.

Jeg var dødhamrende nervøs, og det smittede jo af på ham. Så da jeg havde fået sat burgardiner op og fået ham installeret, så skulle jeg ind i hal 2 og hente grus.
Og da jeg runder hjørnet til “vores gang” ser jeg lige en sorrel hale smutte afsted. -what

Jeg får ham fanget i løbet af 2 min. og resten af dagen havde jeg lås på buret, i form af piberensere. :tihi:

Han fik trods alt rigtig fine udtalelser og blev ex.1 :thumbup: men tabte så til en smuk voksen dame.

Hvad betyder det? :?

Min første udstilling var Norsk Skovkatterings hobbyudstilling i 2006. Meget forvirrende når man ingen kender og aldrig har prøvet det før, men hyggeligt :slight_smile:

Jeg har min første udstilling til gode skal afsted i Rødekro (5/12 2009) med vores Bengal Diesel .
Jeg har også sommerfugle i maven og glæder mig men er også meget nervøs for syntes der er mange ting på udstillingen og ikke mindst hvad man skal havde med .

Min første udstilling som publikum kiggede jeg som udgangspunkt konsekvent efter briter, for sådan en ville jeg have. Men jeg blev evigt forelsket i burmeseren, så nu har jeg 4 af dem i stedet :hjerte:.
Min første udstilling med egne katte følte jeg mig helt lost, men fik mig kæmpet gennem dyrlægekontrollen og fundet mit bur - men heldigvis er burmeserfolkene hjertevarme, så de fik mig hurtigt vist til rette og jeg fik forklaret, hvem og hvor jeg skulle gå hen til bedømmelserne.
Desværre syntes kattene ikke det var helt så sjovt som mig, faktisk kunne de slet ikke lide det, så deres karriere blev relativ kort = 2 udstillinger :slight_smile:

Min første udstilling var i Horsens, den 22/10-2005, bare lige for at være helt præcis.
Jeg havde Qaiser med, som dengang var lige over 6 måneder gammel og dermed ungdyr…
Han fik sit EX1, og en super flot udtalelse…

[quote=DK Thomani;284115]Hvad betyder det? :?

Min første udstilling var Norsk Skovkatterings hobbyudstilling i 2006. Meget forvirrende når man ingen kender og aldrig har prøvet det før, men hyggeligt :)[/quote]

Ja det var nok lige lidt dumt som jeg skrev der.
Han blev udtaget til nominering men tabte så der.
dumme mig.:tihi:

[quote=Sussie;284179]Min første udstilling var i Horsens, den 22/10-2005, bare lige for at være helt præcis.
Jeg havde Qaiser med, som dengang var lige over 6 måneder gammel og dermed ungdyr…
Han fik sit EX1, og en super flot udtalelse…[/quote]

Det var osse min første udstilling, jeg har HAMMERENDE nervøs, og fattede nada af hvad der foregik, men Ollie blev EX 1, BIV og NOM, og tabte med kun 1 stemme på scenen. :wehuu:
Jeg har super stolt, men helt rundt på gulvet !
Og MEGA træt da jeg kørte de 3 ½ time hjem igen, og totalt udmattet. (billedet er ikke mig, men opdrætter som var så sød at tage ham til bedømmelse, da jeg intet vidste)

Næste udstilling blev han BIS, hold da op det var slet ikke til at få armene ned igen…:thumbup:

Vores første udstilling var ved katteklubben 2007 i Esbjerg
Havde min dejlige Spike dreng med som ungdyr og han var bare dejlig:wehuu:

Vi var oppe ved Alexey Shchunkin som var total vild med ham , han ville slet ikke give ham fra sig igen . Og snakkede og snakkede.
Han fik sit Ex 1 . ja også troede jeg at jeg var færdig .
Men nej han skulle i buret bag ved dommene.
Blev sku´lidt bekymret. Hvad der nu skulle ske , havde da læst om hvad der sker på en udstilling.Men det er nu noget andet når man står i det-
Han skulle op til BIV og om han ikke blev BIV TOTAL Var bare så stolt at mit hjerte var ved at spring. Og han blev kysset hele vejen ned til buret.-love
Opdrætten fortale at vi var færdig for idag så nu kunne vi bare hygge så resten af dagen og går rundt og se. Så jeg blev noget overrasket da jeg hørte hans nr blev kaldt over højtaler-Var nød til at spørge en anden udstiller hvorfor de gjorte det. Og så fik jeg travlt. Så vi kom med fuld fart op til nom. Og da jeg så de andre katte sank mit mod. De var bare så flotte.
Men min smuikke dreng tog nom og kom på scenen:wehuu::wehuu::wehuu:
Var bare så stolt.
Det var en kanon dag.
Siden hen har spike været med på de fleste udstillinger kun med en pause på et år.
Men jeg nyder at have ham med og han elsker det også.
Og så er han ikke dum for når vi har været til bedømmelse og han lige har sovet en rundte .Så skal han ud og gå en tur i snor det elsker han , for så tager vi lige forbi en af standene så skal han lige vælge et stk legetøj.
Elsker bare min dreng:brist::brist::brist:

Vi startede med at udstille i starten af 1989. Har nogle billeder fra måske 89 eller 90, med hhv mig og Claus. Mig med Maya Fennikel og Claus med Molly (tror jeg nok).