Jeres mening

Vi vil jo gerne have en ny kat (mistede Magnus for et stykke tid siden) men vi kan ikke blive enige om det er smart nu eller vente :?
Vi venter barn nummer 2 til maj, vores søn er meget god ved dyrene (har to hunde) og var meget glad for katten - snakker næsten dagligt om ham :slight_smile:
Vores dyr er som familiemedlemmer :tihi: ja og en del forkælede :høhø: men det skal de jo være…
Generelt er vi ikke nogle mennesker som suser rundt hver dag, og dyrene er en stor del af vores hverdag…

Hvad synes i :?:?

Hvad afholder jer? I skal da have en kat!

Tanker sådan på aktivering… men føler også for en kat nu :smiley: men jeg træner også næsten dagligt med hundene, tricks og sådan, og der vil også være tid til en mis :slight_smile:

Aktivering?

Bare køb to. :slight_smile:

I skal da helt sikkert have kat igen :slight_smile:

Men du skriver at I har nr 2 barn på vej, og ja et spædbarn tager meget af overskuddet fra forældre plus at barn nr 1 skal lære at dele jer med den lille nu samt I har to hunde som også skal aktiveres så mit råd vil være at I venter indtil i er kommet ind i en god rutine med barn nr 2.

At vente vil klart være det fornuftigste efter min mening, for det at få kat igen ja der ved I jo helt sikkert at selv en ny kat skal opdrages og lære reglerne i hjemmet så der bliver også lagt en masse opmærksomhed den vej uanset om I vælger en eller to katte. Så vent for jeres egen skyld til i er kommet ind i en god rytme med den lille ny :slight_smile:

Jeg synes så, at I ikke skal vente, for får I missen nu, er der trods hundetræning 5 måneder til, at I for alvor får nok at se til med en ny baby. Desuden vil missen være så tilpas gammel, at babytæer og -fingre ikke har så stor interesse som hos en lille killing.

Men skal det partout være en killing?
Jeg ville nok se efter en voksen kat, som er vant til hunde - alternativt 2 killinger, der vil have hinanden at lege killingelege med, når jeres tid er knap.

Jeg kan da slet ikke forstå, hvad I er itvivl om, I skal da bare have en ny misser :wehuu:

Jeg kan heller ikke se nogen grund til at vente med at få en ny kat :hjertehop::yah:

Har faktisk lidt forelsket mig i en dame mis på internatet i byen - det er en huskat , og hun ser bare så sød ud :slight_smile:
Vil ud på internatet imorgen og snakke med dem om hun er vant til hund fra tidligere hjem…
Vi har også snakket frem og tilbage om racekat (MCO) men den mis på internatet talte bare til mig :slight_smile:

Ja, vi har jo snakket om det og som du beskrev jeres livsføring derg, så mener jeg at I uden problemer kan få plads til en kat i dagligdagen.
Jeg vil dog også anbefale enten en voksen eller to killinger :slight_smile: Held og lykke med det uanset

[quote=Rikke N;516774]Har faktisk lidt forelsket mig i en dame mis på internatet i byen - det er en huskat , og hun ser bare så sød ud :slight_smile:
Vil ud på internatet imorgen og snakke med dem om hun er vant til hund fra tidligere hjem…
Vi har også snakket frem og tilbage om racekat (MCO) men den mis på internatet talte bare til mig :)[/quote]

Jeg synes at det er en god idé at besøge drømmemissen på internatet, passer den ind i jeres hjem og med de forhold i kan tilbyde så skal det da være den :slight_smile:

Jeg ville vente.
Toxoplasmose,kattebakker og graviditet.

Og som en anden skriver,få en rytme i familien med den lille ny først.

Men samtidigt ved jeg også at det er svært at modstå,når først man har tanken om et nyt kæledyr.
Jeg fik selv hund nr to under orloven

Tine

Ang. Toxoplamose… så fik jeg for 3 år siden (under første graviditet) taget blodprøve og har haft det virus eller hvad det nu er, og lægen sagde man kun får det en gang…

Men ved det ikke:?

[quote=Rikke N;517058]Ang. Toxoplamose… så fik jeg for 3 år siden (under første graviditet) taget blodprøve og har haft det virus eller hvad det nu er, og lægen sagde man kun får det en gang…

Men ved det ikke:?[/quote]
Jo, så skulle du være resistent. :slight_smile:

Go for it. :slight_smile: