Jetjagere over Kbh? Sydgående, ved nogen noget?

Igår kom der et par jetjagere eller 5 henover Kbh i sydgående retning.
Her idag over middag er der så kommet - 10? 20?
Og nu kan jeg høre det næste sæt på vej, tror jeg :uha:
På trods af ½ times jagten rundt på DRs nyhedssidere, TV2s ditto, sågar CNN.com, finder jeg intet om det. Ikke skyggen af noget, der kunne forklare, hvad der foregår :uha:
Og er ret opskræmt over så ivrig trafik af den type.

Er der nogen, der ved noget om, hvor de kan være på vej hen?

Det er så let at tro, at ‘det er nok bare en øvelse’, men det er i en skala, jeg i alt fald ikke har set før :uha:

Jeg skal vist have a jourført mit eget lille alarmberedskab… :uha:

Der var nogle stykker igår og der har været nogle stykker idag også.

De laver om sommeren sådan nogle test-flyvninger af hvad jeg husker fra min barndom. Men ja man bliver forskrækket af støjen.

Det er F-16 fly der er i gang med at fotograferer byen, intet alvorligt der :slight_smile:

No worries :thumbup:
Men det LARMER!

Edit: http://jp.dk/indland/kbh/article1747336.ece

Vi har også bemærket den voldsomme flytrafik her til formiddag, men vi ved ikke, om det betyder noget… Medierne nævner det ikke.

og jeg tror ski de starter i Skrydstrup, for her larmer det godt nok også helt vildt:S

Kære Misi.

Kom bare op af hullet igen :tihi:

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt%20og%20Presse/Nationale%20opgaver/Pages/F16kampflyfotografererKøbenhavn.aspx

De har netop fortalt i radion; at det er affotografering vedr. kortlægning af København - som Rimmen rigtigt skriver :slight_smile:

Normalt hører vi intet til flyvere her hvor vi bor, men idag virker det som om at de har ændret rute for de flyver LIGE over os og det laaaarrrrmer :venter: Har dog ikke set nogen jetjavere :stuck_out_tongue:

Tak, kære venner!
Jeg har siddet og svedt angstens sved, siden det 3. hold fly, for det kan jo ske en dag…

Og indrømmet, jeg er nok ekstra sårbar efter afslutningen af vikariatet from hell. Måske er det personlig info, men jeg indrømmer gerne, at jeg stor-udhviler nu, og måske er lidt sensibel (endnu mere end ellers :p)

Så var det vel nok godt, at jeg var oppe kl 04 for at lufte ud, når det er køligst, og trimme visne blomster og blade af :slight_smile:

Hihi, og hvor blev jeg bare sulten nu! Glimrende illustration af stress-overvægt relationen og cortisol-effekten.
Men det må klares med fnys-kold vandmelon og - lettelse! :ups:

når det nu bare er sådan noget pjat-flyveri ku de nu godt lige tage mig med på sådan en tur, så ville et højt ønske nemlig gå i opfyldelse

Så ville vi da først blive nervøse her i København - hvad kunne du da ikke finde på deroppe fra :muhaha:

Må indrømme at jeg ikke lagde mærke til de fly, før en kollega gjorde mig opmærksom på dem :ups: Er efterhånden blevet god til at ignorere lyden af fly…bor jo lige ved lufthavnen, men man “glemmer” dem lidt.
Men ja, læste også at det var noget fotograferings halløj :stuck_out_tongue: so no worries :smiley:

De nævnte det skam allerede i nyhederne i aftes :smiley:

hov hov, nu skal du/i være søde:ked:
jeg kæmper en daglig kamp for at være så sød som muligt:p

trpr nu heller ikke chancen for at jeg ville ha lyst og tid til at lave ulykker og være slem deroppe ville være ret stor.
tror jeg ville ha nok i at holde styr på mig selv enten af skræk el måske endda af begejstring:)

[quote=Johnny;214748]hov hov, nu skal du/i være søde:ked:
jeg kæmper en daglig kamp for at være så sød som muligt:p[/quote]

Kæmp Johnny… Kæmp!!!

Arj - undskyld, men du lagde selv op til det! :smiley:

Mirea… du må se at lære, at bruge de rigtige søgeord :slight_smile:
Ikke at du kan lære den slags fra mig… jeg har også problemer ind i mellem… Men har dog erfaret at det mest indlysende ofte er det rigtige :slight_smile:

Vi har også hørt flyvningerne… uden at tænke særligt over dem. Nogle gange flyves der simpethen meget her henover Rødovre - jeg antager at det har noget med vindforhold og den slags at gøre…

:slight_smile: Som jeg aldrig ser :slight_smile:
På uni havde vi (som en del af litteraturfaget) et fag, der hed massekommunikation. Bl. a. fik vi en yderst interessant (synes jeg da) vinkel på Nyhedsudsendelser i TV, nemlig som en mande-soap-serie med en række faste bestanddele. En bid om krig i udlandet (ligemeget hvor), en bid politik, en bid arbejdsmarked, og så en “blød” hygge-nyhed lige før vejret.
Jeg tilstår, at formen keder mig. Jeg vil hellere læse og udvælge, hvad jeg vil vide mere om.
Søgningen på både DR’s og TV2’s nyhedssider bragte masser af stof om cykelsport og div. sladder om erhvervsfolk og politikere. Der er sørme sket meget med DRs væsentlighedsprincip… Suk.
Måske skulle jeg bare have googlet - prøver lige :slight_smile:

[quote=Johnny;214748]hov hov, nu skal du/i være søde:ked:
jeg kæmper en daglig kamp for at være så sød som muligt:p[/quote]

Johnny …hvordan synes du selv det går? :?

sorry, jeg kunne ikke lade være-LOL

[quote=MiSi;214789]
Måske skulle jeg bare have googlet - prøver lige :-)[/quote]

Jeps… en søgning med ordene Jetjagere og København giver dette :slight_smile:

Men til en anden gang… står der intet smasket op med store typer på diverse nyhedskanaler, så synes jeg, at du skal tage det helt roligt… Danmark er i så tilfælde sikkert IKKE under angreb :wink: Den nyhed ville nok blive prioriteret højere end så meget andet…

[quote=Mette Stevnsborg;214802]Johnny …hvordan synes du selv det går? :?

sorry, jeg kunne ikke lade være-LOL[/quote]

det var da godtnok lige godt grov:)
og det skal man finde sig i hva hva hva