Jiiiiiim!

… eller andre med lidt forstand på det at sætte lamper op :wink:
Tænte bare, at @Jim ved det her … er det lige meget, hvor man sætter de to ledere (blå og brun) i den muffe-dims?

altså…den ene er en 0 og den anden er en fase …der er måske et symbol a la ~ - det er fasen …men der er såmænd lys i selv om du bytter rundt på dem …

ups…den viste ikke billedet …blå i N

Og det er ok, at der kun er blå/brun ledere, selv om der er tre indgange i muffedimsen?

Farbcodierung nach DIN VDE neu :
GrünGelb = PE (Erdung)
Blau = N (Neutralleiter evtl. Nullleiter, klassische Nullung)
Braun = L1 (Phase 1)

http://herdanschliessen.de/lampe-anschliessen/

Dvs. fra venstre har du Nul, Jord og Fase. Altså Blå, Ingenting, Brun.

Aha! :ok_hand:
Modtaget :white_check_mark:
Forstået :white_check_mark:

Nu har jeg brug for mere hjælp
Jeg skal tilslutte en lampe, hvor der er lys i forvejen (lyset kommer til at tænde to steder), men der er ikke ledige muffer … sætter jeg så bare den nye lampe i de samme huller, altså de to brune sammen og de blå sammen?
Elektrikeren lovede mig at der kunne tilsluttes en lampe mere i den dåse … :blonde_woman:

ja …men du spænder dem godt, for hvis en af dem sidder bare liiiiidt løst sidder det og varmer…og så futter ledningerne engang når tiden indhenter dem - kan du sno enderne sammen er det nummer 1…husk at slukke for H§FI’en

Done!
Hvorfor pokker sidder lamper ikke i gulvet … jeg er helt færdig i nakke/skulder :rolleyes2:
Tak Jim :tak:

Fordi så ville du få ondt i hele kadaveret af alle de gange du gik ind i dem :stuck_out_tongue: