Job og killinger

Jeg har jo været privilligeret således, at jeg først startede mit opdræt samtidig med at jeg gik på pension (for 15 år siden), og har kunnet planlægge nogenlunde selv hvornår mine kuld skulle komme.

Meeeeennn, jeg har da også oplevet, at en af kattene var så stædig, at jeg tog ud og handlede, og da jeg kom hjem lå hun med de to første . . . så ku’ jeg lære det . . . hun gad altså ikke ha’ mig gående rundt og jamre :klapper:

Jeg har heldigvis også en arbejdsplads der er flexibel i et ret stort omfang…

Jeg har haft gjort det at jeg har sagt til min arbejdsplads, så snart hunkatten er sendt til parring, hvornår jeg ca. forventer at skulle holde ferie. Så når jeg har fået meddelse om at hunkatten er parret, så regner jeg mig frem, og beder om ferie fra dag 62 og en til to uger frem…

Jeg plejer at lave den aftale med arbejdet, at jeg holder fri fra dag 62, og så meddeler jeg min chef når katten har født, og fra fødselsdagen og en uge frem har jeg kattebarsel. Og til min næste kattefødsel vælger jeg nok at arbejde på halv tid i to uger efter jeg er kommet tilbage igen, da jeg arbejder meget langt fra hvor jeg bor, og jeg gerne vil se meget til killingerne også… Så i de to uger hvor jeg er på halv tid, der bruger jeg en uges ferie, men er så på arbejde i 18,5 time om ugen… Og så har jeg også normalt holdt en ekstra uges ferie, når killinger var omkring 8 eller 9 uger gamle… :slight_smile: