Jubii jeg fik det!

TICA har godkendt mit 1. ønske til opdrætternavn - Yogini :slight_smile:

Jubiii - sikke en glædelig nyhed.

Kort nyt - for der sker meget på den front - jeg arbejder på at få en snowshoe til DK fra USA. Min mentor bor derovre og hun forventer killinger forhåbentlig om et års tid. Det, som gør dem ekstra interessante er, at de er direkte efterkommere efter de originale snowshoe-katte, der spontant dukkede op i et siameser-kuld i 1960erne. USA har holdt linjerne hos sig - indtil nu håber jeg:ok: - og det betyder, at der ikke uden for USA findes en eneste kat med blod fra disse linjer i årene.

Jeg håber det lykkes at få sådan en kat som startmateriale - og at mis så vil have killinger - som alle der opdrætter ved, så er det jo ikke altid, at levende dyr gør det, som vi planlægger for dem :stuck_out_tongue:

MVH

Tillykke med stamnavnet, hvor er du blevet inspireret til det navn?

Lyder spændende med med dit projekt avlskat :kryds: for at der kommer en lille lækker avlshun til dig :slight_smile:

Stort tillykke med navnet og at du nu er opdrætter :flag: :thumbup:
Og rigtig meget held og lykke og :kryds: finger for en rigtig lille mis fra USA

Mange gange tillykke med stamnavnet :thumbup:

Håber bestemt dine planer om avlskat flasker sig, det kunne da være en ekstremt spændende base at starte på :kryds::kryds:

Yogini er en kvindelig Yogi fra Tibetansk buddhisme. Navnet er en forkortelse af den kvindelige og stærkeste buddhini i buddhismen Vajrayogini, som har katten som kraftdyr. Hun er frygtet af alle, som ikke har et rent sind og rene motiver - men har du det, så kan du rolig komme til hende.

Hun ligger ikke under for nogen - heller ikke mænd. Hun er en ægte femin stærk kraft, og Buddhas beskytter samt beskytter af den buddhistiske lære. Hun er vildskab og kan ikke puttes i kasser i samfundet - men hun fjerner din smerte, hvis dit motiv er rent og giver dig styrke til at vokse.

Hun er uden tvivl min yndlings buddhini.

I kan få et indtryk ved at læse dette gamle digt The Vajrayogini - The Trauma Goddess

Jeg tænkte før på, hvad der gør en til opdrætter - selv mener jeg ikke, at jeg er, før jeg får nogle kuld :slight_smile:

Ja det er meget spændende - min største hovedpine og det, som udsætter mit køb af avlskatte - jeg har sagt nej til killinger fra Skotland senest - er avlshan eller ej. Det er en meget svær beslutning for mig synes jeg, da sådan en mis nok kun ville kunne gå fertil her i et år… herefter tror jeg ikke mit hjerte kunne gøre det mere - og det er en ret dyr kat så, hvis jeg lukker ham efter et sølle år, når han er den eneste af sin blodlinje i Europa og den eneste af sit køn i DK:-)

Men jeg arbejder med at finde en løsning…

MVH

Sikke en smuk historie der ligger bag, synes det er så cool når der er en historie bag et stamnavn.

Vi var desværre ikke så kreative så vores blev en kombination af vores to første avlskatte-høhø

Tillykke med dit stamnavn Helle :slight_smile:

Men du kan vel ikke kalde dig opdrætter før du rent faktisk er begyndt at opdrætte eller er der noget som jeg har misforstået :?

Birthe: Det er præcis det jeg mener og skriver:-) Jeg mener ikke, at et navn gør mig til opdrætter - ganske som et enkelt kuld heller ikke gør.-)

Men det kunne vi jo starte en tråd om? Folk er nok ikke helt enige…

:slight_smile:

:hop:weiii tillykke både med stamnavnet og især med nyheden om snowshoe-missen :hop:

nøj den glæder jeg mig til at se og hvor bliver det bare spændende at det er de “gamle” linier :hopla::hopla::hopla:

tillykke - det er altså en fed nyhed når man får at vide at der er jackpot !! :slight_smile:

Ja det er Så dejligt - jeg har jo tænkt en del på dig Gitze mens jeg ventede i spænding :slight_smile:

Tillykke med stamnavnet!! :wehu:

Tillykke med stamnavnet Helle :wehu: Dejligt for dig at du fik lige præcist det navn du ønskede :slight_smile:

[quote=lenschow;193206]TICA har godkendt mit 1. ønske til opdrætternavn - Yogini :slight_smile:

Jubiii - sikke en glædelig nyhed.

Kort nyt - for der sker meget på den front - jeg arbejder på at få en snowshoe til DK fra USA. Min mentor bor derovre og hun forventer killinger forhåbentlig om et års tid. Det, som gør dem ekstra interessante er, at de er direkte efterkommere efter de originale snowshoe-katte, der spontant dukkede op i et siameser-kuld i 1960erne. USA har holdt linjerne hos sig - indtil nu håber jeg:ok: - og det betyder, at der ikke uden for USA findes en eneste kat med blod fra disse linjer i årene.

Jeg håber det lykkes at få sådan en kat som startmateriale - og at mis så vil have killinger - som alle der opdrætter ved, så er det jo ikke altid, at levende dyr gør det, som vi planlægger for dem :stuck_out_tongue:

MVH[/quote]

Helle, hvad er snowshoe? :ups:

En snowshoe er en race, som der pt findes en enkel kat af i DK. Hende skal jeg besøge i denne måned:-)

Racen opstod i et siameserkuld i USA, hvor der var killinger med hvide poter - opdrætteren syntes de så søde ud, og besluttede sig for at arbejde med farvevarianten. Det skete ved at blande den amerikanske huskat i. I dag har man derfor en intelligent og snakkende kat som siameseren i en huskatte-krop med tilhørende robusthed og tilbagelænet attitude - en god all round cat, som trives ude som inde og med både børn og andre dyr.

De sidste to frække ansigter her på fotos skal jeg besøge sidst i juli i Tyskland - det bliver MEGET svært ikke at tage dem med hjem:-) Se dem lige:-)

[quote=lenschow;194296]En snowshoe er en race, som der pt findes en enkel kat af i DK. Hende skal jeg besøge i denne måned:-)

Racen opstod i et siameserkuld i USA, hvor der var killinger med hvide poter - opdrætteren syntes de så søde ud, og besluttede sig for at arbejde med farvevarianten. Det skete ved at blande den amerikanske huskat i. I dag har man derfor en intelligent og snakkende kat som siameseren i en huskatte-krop med tilhørende robusthed og tilbagelænet attitude - en god all round cat, som trives ude som inde og med både børn og andre dyr.

De sidste to frække ansigter her på fotos skal jeg besøge sidst i juli i Tyskland - det bliver MEGET svært ikke at tage dem med hjem:-) Se dem lige:-)[/quote]

årh okay . jeg troede det var noget mco, nfo og sådan nogen havde:tihi:

ja de er godt nok dejlige, den på billede 2 og de to på det sidste billede :savle::savle::savle:

Og de er lige så rare inden i som de ser søde ud:-)

Det er en helt utrolig mild og venlig kat.

mvh

Er der nogle krav for at kunne blive optaget i denne race?
Syntes den er meget spændene at se på og så har jeg selv en siameser lignende kat med hvide poter, dog er der ingen stamtavle på hende, men kunne da være rat hvis hun kunne blive avlskat inden for denne race.
hende der er på mit profil billede, hun venter dog killinger nu her snart.

Tillykke med stamnavnet :thumbup:

Stort tillykke med stamnavnet, kan godt huske følelsen da brevet kom :slight_smile:

[quote=lenschow;193206] USA har holdt linjerne hos sig - indtil nu håber jeg:ok: - og det betyder, at der ikke uden for USA findes en eneste kat med blod fra disse linjer i årene.

[/quote]

Vil det så sige at den er opstået spontant andre steder i verden så? Ellers er der da noget jeg ikke helt forstår. :øhmm: