Jul i et kattehjem 🎄

Da jeg er blevet bondefanget til at lave et oplæg om Julens farer (for katte) i Randers Kattekreds, synes jeg, at vi skal lave en lille juletråd om hvordan vi pynter - eller ikke pynter op til jul på en kattesikker måde :wink:

Jeg vandt denne store lanterne til Min Ven Kattens hobbyudstilling for en måned siden og har fyldt den op med nogle gamle kugle og nogle LED lys :candle:

Må jeg se jeres pynt? :smiley:

4 Synes om

Jeg pynter op helt almindeligt, jeg sørger bare for at tingene er i træ eller metal, fremfor glas og lignende skrøbelige ting :smil:

2 Synes om

vi pynter ikke ret meget længere, men havde tidligere rigtig mange hjemmelavede juleting med kogler og strik, men det har min datter fået, da kattene bare vil lege med det.
vores juletræ er dog uden glaskugler

glaskugler øverst, plast nederst- med nøgne katte er det ikke et issue at de klatrer i træet
Kasser på væggen som dagligt bruges til alm ting de ikke må smadre, tømmes og fyldes med jul.
Pynt der strå fremme kan smide på gulvet uden at gå i stykker.
Juledekoration i lanterne og led blok/fyrfad og andre lys

1 Synes om

Genganger med alt der kan gå i stykker er udelukket fra lillestuen.
Vi har adventsstage med LED-lys i, det går lige an. Resten af huset pyntes med GJ ophæng i loftet, de kan ikke pilkes ned :slightly_smiling_face:
Storestuen bliver pyntet og der er også levende lys, når vi lukker op til jul. Vi har også juletræet derinde. Der er ingen adgang for misser og slet ikke killinger der rammer 9 uger i julen :crazy_face:

3 Synes om

Åh kom nu, bare den ene gang og husk endelig at optage det på video og del det her inde. :hoho:

1 Synes om

Bare nej :joy:

1 Synes om

I år tænker jeg nok mere på, om min julepynt er i Emma-højde :tihi:

6 Synes om

Her pynter vi op fuldstændig som før vi fik kat - nemlig ikke… :sunglasses:

4 Synes om

Jeg er enig!

Bare den dag i bærer træet ind og inden det pyntes. Det må killingerne gerne møde, de kan jo ligeså godt lære det hos jer.

En video med juletræskillinger er da et must :wink:

2 Synes om

Heller ingen julepynt her. Engang imellem - når jeg husker at sætte batteri i - har jeg en lille lanterne med led-lys indeni, men den kan jeg nu også finde på at bruge på andre tidspunkter af året.

Levende lys her i huset med en aby, der trods sine 10 år stadig ind imellem kommer farende med 220 i timen, ville være livsfarligt.

Sidste år holdt vi familiejulen hos os. Min mor havde været forudseende og taget dette træ med :laughing:

8 Synes om

Kan I ikke bare droppe den sædvanlige pynt, og køre katte-tema i år…? :cat2: :cat2: :cat2: + :evergreen_tree: = :christmas_tree: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om