Jule reflektioner

Her imens jeg gik og bagte endnu en omgang jule småkager tænkte jeg må hvor heldig jeg egentligt er, at jeg i år kan invitere til jule aften.

En kommer med anden, en anden med flæskesteg og risalamande.

Jeg har sørget for konfekt, småkager, lægger hus til.

Det er det jeg forstå ved jul. Sådan har vi altid fejret jul i min familie.

Dyrene har altid været med.

Jeg glemmer ikke det år hvor min nu afdøde hundetusse under middagen pludselig var væk… hun var så fint gået i gang med at pakke gaver op, den ene efter den anden for at finde sin egen.

Hun havde seriøst en forrygende aften.

I år har mine julesokker været ophængt hos dyrlægen, de er hentet hjem med alt muligt guf og legetøj i. De hænger til efter nytår og kattene får en fjer mv. som afledning når der kommer en sjælden raket etc.

Selve juledagene får dem der vil lov at smage på kødet - men de får ikke sovs og kartofler.

Har nogen lyst får de såmen også risalamande.

Træet er kunstigt og indtil nu er kun 1 kugle af de strikkede røget af - jeg undrede mig også over at Raksha sad inden for brændeovns gitteret men det var jo så pga. den kugle fra juletræet. Dejligt med strikkede julekugler. Ingen kom til skade. Kuglen er nu på en ny plads og intet har været af træet siden.

I juledekorationerne har jeg buskbom og ingen har spist af det, faktisk står dekorationerne her tæt på jul flottere end i mange år, aldrig før har de været så lidt katte hærget.

Alt i alt må jeg sige at jeg glæder mig til julen i år, jeg er sikker på at alle dyrene kommer godt igennem uden dårlige maver eller forskrækkelser af værste skuffelse.

Men kommer maverne i udu så er medicinskabet fyldt op med canikur og skånekost - ja stort set alt hvad der ville kunne blive brug for

Dyrene virker til de godt ved der er noget under opsejling - men ok jeg har vist ej heller før bagt småkager i deres levetid :høhø:

En rigtig glædelig jul ønskes herfra til alle med 4 og 2 ben :slight_smile:

Rigtig glædelig jul til dig og dine dyr Rikke - håber I får en dejlig aften

:julesok:

det lyder som der er styr på det hele, og at i alle sammen er parate til ren julehygge :slight_smile:

både du og alle de 4 benede ønskes en rigtig god jul :slight_smile:

Jeg er også så heldig at skulle lægge hus til. :slight_smile:
Vi bliver bare min lillebror, jeg og kattene.

Min lillebror har sørget for kød og guf, og jeg har købt tilbehør og drikkevarer.
Med en hel and og en hel steg til to mennesker, skal der nok falde lidt af til kattene. (Eller rettere sagt til Ellie, Fnuggi rører det ikke med en ildtang. :høhø:)

Glæder mig til en hyggelig dag med bror og misser. :slight_smile:

Så glædelig jul til dig Rikke, og alle jer andre. :slight_smile:

Tak Tea, det lyder til I får en dejlig jul din bror, dig og kattene og jeg håber flæskestegen lykkes :slight_smile:

Her har gæsterne ringet at de er på vej. Grøden til min alternative risalamande står uden for og køler af. Juletræet venter blot på sin stjerne og i aften kan jeg fortælle min mor at hendes gave altså ikke nåede frem. Men jeg tror hun tilgiver når hun får sit personlige gavekort til “jensens” med et billede af kattene.

Mille giver den gas i lækker gøren sig til, Coon tøserne trøster sig med hinanden efter de på skift har været på julevist hos Mille og hundene ja de har vist gættet der er noget under opsejling :slight_smile:

Sikke en jul det er i år :slight_smile: