Julekort/mail/sms

Jer der har sendt ud, har i fået tilbage fra alle dem i sendte til??

Jeg har ikke og syntes personligt det er lidt noget underligt noget :frowning: mail er jo gratis hvis det kommer dertil, en sms er hurtig og ligetil.

Jeg sendte julekort til min farfar, fik ik noget tilbage men det ved jeg godt da han ikke kan holde styr på at sende til os alle :slight_smile:

Sendte julekort til Mine killingers nye familie og ønskede dem en god jul med deres nye fam. medlem, ingen svar hverken pr kort, mail eller sms eller noget :ked:

Har så sendt både julemail og jule sms ud til dem der ikke fik et kort, under halvdelen har sendt en retur :ked:

er det bare sådan “nu om dage” en af mine veninder sagde at de sendte ikke julekort ud længere det gad de ikke.

jeg har det sådan det er da dejligt at få et håndskrevet brev, det får man jo næsten aldrig længere så syntes da at den ene gang om året kan man da sagtens lige sende et kort… eller hvad?

Hvad med jer sendte i nogle hilsner og ja fik i nogen tilbage

Jeg har bare ringet eller sendt folk en sms, og ja der kom svar på alle mine smser.s
(ca 110 der skulle sendes til med både venner, familie osv.)

ej hvor snyd hehe måske jeg skulle finde nogle nye at sende julehilsner til næste år så, når mine ikke gider svare tilbage

Jeg har sendt flere uden at få svar, men jeg forventer ærlig talt ikke svar, hvis der er tale om “langt ude” som killingekøbere m.v.
Tror nok jeg har fået svaret på dem alle, men er da ikke sikker - synes faktisk også det tager overhånd med alle de mange sms og mails - på en eller anden måde er det “for nemt” - og jeg synes det kan tage rigtig lang tid at få svaret på dem alle.

Du får lige et fra mig:-))

Tak :smiley:

Jo men ville bare være venlig overfor mine killingekøber og ønske dem en glædelig jul (det er mit første kuld)
de er ellers super søde til at skrive til mig ang hvordan det går osv.

Jeg tænker bare at julen er den tid hvor man har mulighed for at sende en hilsen til nogen man måske ikke snakker med hver dag osv :slight_smile:

Hvor er det flit det julekort, bare jeg kunne ha sendt sådan et afsted hehe

Jeg er måske gammeldags - men jeg mener seriøst, at man bør svare på de hilsener, man får.

Jeg bliver også skuffet, hvis jeg ikke får nogen respons, når jeg sender mails eller breve!

:ked::ked::ked::ked::ked:

Jeg har brugt den nemme løsning: At skrive en hilsen på computeren og lægge den i et pænt julekort. Til gengæld skriver jeg også et langt ét om årets begivenheder, løst og fast og forhåbninger til det nye år. Jeg kan simpelthen ikke overkommet skrive så lange hilsner til hver enkelt, selv om jeg da synes, det ville være mest personligt.

Vi sender kun kort/brev med posten til den nærmeste familie og de aller tætteste venner. Resten får den som mail…
Jeg bliver selv meget lykkelig for et julekort og julehilsner, og synes det er en dejlig tradition, der skal værnes om.

Ja jeg syntes også man skal holde fast i den med julehilsner, hvis man ikke vil bruge penge på firmærke så i det mindste sende en mail :slight_smile:

og ja at svare mange tak i lige måde på en julemail syntes jeg ikke er for meget at forlange - er det bare mig??

Mine julekort indeholdt ikke den store tale bare at jeg ønskede dem en rigtig glædelig jul samt et godt nytår, men det er mere det med at få et brev gennem postkassen jeg syntes er så hyggeligt :slight_smile:

fik 3 julekort 2 af dem var kommet forkert og det sidste var fra mine forældre.

blev ærligtalt lidt trist er der slet ingen af mine venner/familie der gider ofre 5kr eller hvad et frimærke koster, på et julekort til mig den ene gang om året altså :ked:

[quote=marion;87208]Ja jeg syntes også man skal holde fast i den med julehilsner, hvis man ikke vil bruge penge på firmærke så i det mindste sende en mail :slight_smile:

og ja at svare mange tak i lige måde på en julemail syntes jeg ikke er for meget at forlange - er det bare mig??

Mine julekort indeholdt ikke den store tale bare at jeg ønskede dem en rigtig glædelig jul samt et godt nytår, men det er mere det med at få et brev gennem postkassen jeg syntes er så hyggeligt :slight_smile:

fik 3 julekort 2 af dem var kommet forkert og det sidste var fra mine forældre.

blev ærligtalt lidt trist er der slet ingen af mine venner/familie der gider ofre 5kr eller hvad et frimærke koster, på et julekort til mig den ene gang om året altså :ked:[/quote]

Kære Marion…
En mail sendt som enslydende julekort til 25 mennesker.
Der er ikke noget julekort.

Det er efter min mening intet værd.
Jeg vil hellere undvære.
Det er så skuffende. :ked:

Jeg siger som dig, tænk…at dem, som jeg sender et julekort,
ikke engang vil ofre et frimærke på mig…:ked:

Jeg har sendt rigtige julekort til alle;
kun halvdelen har svaret.
:ked:

Jeg er killinge-køber og har gennem de sidste 3 år sendt
billeder til kattenes tidligere forældre;
men ofte får jeg slet ikke noget svar.
Så tingene går åbenbart begge veje.

I den forbindelse synes jeg godt, at opdrætterne kunne
sige tak.
Det tager ingen tid at svare på en mail.

Vi hører jo hele tiden om opdrættere, som sandelig ikke
sælger til hvem som helst.
Og at de stiller store krav til os killingekøbere;
men interessen slutter åbenbart der.:ked:

Kærlige jule-hilsner:juletraeMona

Jeg skelner mellem at få en mail-hilsen, der samtidig er sendt til 30 andre, og en personlig hilsen.
En personlig hilsen svarer jeg altid på.

jeg havde i år kun 4 julekort og der besluttede jeg at to af skulle gå til killingekøber 1 til mit farfar og et til min kusine,hendes mand og barn

har fået en sms tilbage fra min kusine om tak i lige måde.
ingen ting fra de andre,

resten sendte jeg som mail og sms da jeg ikke havde flere kort, men ja en mail det tager 2min lige at sende eller svare.

Ja jeg tænkte også at killingekøberne sikkert ville syntes det var dejligt at opdrætteren til deres killinger ikke bare glemmer dem efter salget er overstået.

Men ja vil nu sende julekort til næste år og så se om man stadig intet får, syntes personligt det er så for dårligt man ikke gider svare med et tak, hvad enten det er pr brev/mail eller sms

da jeg sendte kort ud forventede jeg ikke de kunne nå at sende et retur men har så tjekket mail for at se om der er kommet svar via der men nej.

har man virkelig så travlt at man ser detat sende/svare på julekort er en forbandelse i stedetfor en hyggestund??

jeg tror jeg har været heldig - alle på nær en har svaret - enten ved sms, opkald eller kort tilbage…

det har været super hyggeligt…

-kramer til dig Marion… og ja - jeg synes det er tarveligt ikke at svare - på EN eller anden måde…

det er da det mindste man kan gøre…

tak :slight_smile:

ja det er det jeg mener, ok hvis man ikke vil sende kort men hvad med en lille sms med tak for julekortet i lige måde eller noget i den stil :frowning:

Men ja killingekøbere får julekort uanset hvad :slight_smile:

de andre kan jeg altid overveje om de skal ha -høhø

Før i tiden var det almindeligt brugt, at man sendte nytårskort til dem, man havde fået julekort fra, men ikke selv sendt til.

Men jeg synes nu ikke, det var særligt spændende at få julekort fra folk, jeg ellers ikke var i kontakt med den øvrige del af året, og så kun med den obligatoriske tekst “Du ønskes en glædelig jul og et godt nytår”.

Jeg synes også, vi må se i øjnene at Nettet i dag bruges til de fleste ting, som før i tiden krævede snail-mail. Selv er jeg glad for det, både fordi det er hurtigt, billigt og tidsbesparende.
Tænk bare på, hvad porto koster i dag. :uha:

Jeg ryster desuden meget på hænderne, hvis jeg skal skrive for meget i hånden. :S

PS: Mine killingekøbere er jeg i kontakt med i årets løb, men et par af dem har da fået en julehilsen.

Jeg har skrevet en sms, der ikke er personlig eller noget og sendt den til dem i min telefonbog som jeg synes skulle have sådan en julehilsen. Jeg har fået svar på dem alle sammen!

• Jeg synes faktisk det fungerede okay for mig, selvom det ikke er personligt på den måde.

Det skal også lige siges at jeg bare slet ikke er sådan en der gider det helt vilde juleaften, jeg vil bare gerne slappe af, gå i kirke og hygge mig med min familie!!

ja jeg har også fået nogen af de der hvor man kan se den er sendt til flere, men det gør ik noget, bare det at få en jule hilsen er da dejligt :slight_smile:
og jeg sender til folk som på den ene eller anden side har været inde på livet af mig, ogsåe selvom jeg ikke snakker med dem hver dag.

kan huske sidste nytår der var jeg alene hjemme, alle ville i byen og min tidliger kat dushess var skudræd så jeg sad hjemme sammen med hende der var 2… 2 ud af alle dem jeg kender der lige fik tid til at skrive godt nytår til mig… de to beskeder varmede da også nu hvor man sad hjemme og der var ik så meget at lave (var lige flyttet ind i en 1 værelses) men mener bare generelt har vi så, så travlt at vi ikke har tid til at sende en venlig hilsen den ENE gang om året?? medmindre det lige er til vores 5 nærmeste??

det er da hyggeligt at få et julekort og især for nogen man ikke har set længe så ved man da at bare fordi man ikke ser hinanden hver dag så kan de stadig huske en

[quote=Mega;87284]Før i tiden var det almindeligt brugt, at man sendte nytårskort til dem, man havde fået julekort fra, men ikke selv sendt til.

Men jeg synes nu ikke, det var særligt spændende at få julekort fra folk, jeg ellers ikke var i kontakt med den øvrige del af året, og så kun med den obligatoriske tekst “Du ønskes en glædelig jul og et godt nytår”.

Jeg synes også, vi må se i øjnene at Nettet i dag bruges til de fleste ting, som før i tiden krævede snail-mail. Selv er jeg glad for det, både fordi det er hurtigt, billigt og tidsbesparende.
Tænk bare på, hvad porto koster i dag. :uha:

Jeg ryster desuden meget på hænderne, hvis jeg skal skrive for meget i hånden. :S

PS: Mine killingekøbere er jeg i kontakt med i årets løb, men et par af dem har da fået en julehilsen.[/quote]

Jeg forstår godt…
din situation:wehuu:
men…men den er jo speciel.
Generelt er det jo ikke, fordi folk ryster på hånden,
at de ikke sender julekort.

Mange gode jule-hilsner til dig:klokker
fra Mona

Her hjemme er der også sendt en del julekort ud i år, samme som der plejer - Men sjovt nok er der kun kommet 3 til os. Vi plejer at svømme i kort, men ikke i år. - Sådan er livet jo nu engang. I år gør det mig ikke noget, så skal jeg ikke samle dem op hele tiden fordi den lille nye bølle misser vælter dem ned. heh