Julemusik tråden

Jeg husker sidste år vi havde en tråd med julemusik og jeg elskede bare at sidde og lytte til alle i andres bud på den bedste julemusik så nu prøver jeg at starte en op i år og håber i andre er med på at dele af jeres aller bedste julehit.

Jeg vil gerne lægge ud med tre af mine absolut favoritter - de er hentet i de gamle gemmer og jeg syntes det er geniale fortolkninger af netop disse numre.

//youtu.be/e5owUdvwcQ0

//youtu.be/rEyV8gnC4aQ

//youtu.be/gKZ3tcO-Swo

Det meste af min ynlings musik er faktisk hentet i serierne Nigellas christmas - det er simpelthen bare genialt musik de bruger i de programmer.

//youtu.be/KAWdz_FitL4

Disse skal jeg høre for at føle at det er JUL:

//youtu.be/jFMyF9fDKzE

Oventstående video valgt, for at hylde Eartha Kitt, der døde sidste år kort før jul… Youtube havde nemlig originaludgaven fra 50’erne kombineret med en billedserie fra hendes liv…

Så er der denne her:

//youtu.be/hdnaPAJgAQI

Eartha Kitts santa baby er også bare genial.

Mel & Kim syntes jeg er super herlige og jeg tager altid lige en swingom når jeg høre den.

//youtu.be/glrynRX922Y

God ide :thumbup::thumbup:

Det skal ingen hemmelighed være, at jeg er stor Josh Groban fan.
Ved godt det ikke gør mig spor hip, men jeg kan fisme ikke gøre for det :ups:

denne synes jeg er meget smuk:

//youtu.be/_kAGM3sDOy4

Juice, Soap, Christina Undhjem og Remee:

//youtu.be/no61tYHsmvI

Cliff Richard:

//youtu.be/BjmGbI-Mnys

Christina Undhjem:

//youtu.be/u1VhNqKsa3c

En af mine favoritter: Juuuuuuuuul pååååååååå spaandeeeeeeen:

//youtu.be/0b2CeWa1S9o

Den her er så sød, både sangen og tegnefilmen:

//youtu.be/xb-pX7sIjFY

Og så er jeg jo nødt til at lægge den her ind igen. Jeg bliver aldrig træt af at høre på den:

//youtu.be/YfjK_feGEAw

Tak for jeres input alle.

Sannela jeg må med skam indrømme at jeg ikke kendte Josh Groban - jeg skal lige lytte lidt mere til ham.

Eva mange gange tak. Den melodi havde jeg aldrig hørt før men jeg nød den - at høre John Denver for mig altid til at tænke på når far og mor havde gæster da jeg var barn og jeg når jeg var lagt i seng lå og lyttede gennem væggen hvor man kunne høre de “gamle” hygge sig og hvor der altid blev spillet netop John Denver.

Annie mange gange tak fordi du mindede mig om Let love be love - den sang er bare så god.
Jeg er også meget glad for Mistletoe and wine - det er lang tid siden jeg har hørt den.

Ingrid uha ja The snowman musik og film er bare så sød - sad altid klistret til tv’er når den kom i tv som barn. Drøn surt de ikke viser den mere. Tror jeg skal ind på youtube og e om den ligger der.

Her er mit jule yndlingsnummer: Chris Rea med Driving home for Christmas

Den her Last Christmas med Wham

[video]Wham! - Last Christmas (Official Video) - YouTube

Nå, ja… og så er jeg altså ikke helt så hard core irreligiøs som jeg ind i mellem giver indtryk af… Jeg kan da i hvert fald en hulens bunke salmer…

Og den her er julesalmen for mig:

//youtu.be/3dLlbZAq7OA

Nogle af mine favoritfremføringer af julesalmer:

//youtu.be/8MTJBm1EaTM

//youtu.be/dgSad-3qUNs

//youtu.be/O2SR_P-_98s

En rytmisk favorit:

//youtu.be/itcMLwMEeMQ

Og så lige den her for alle de fantastiske barndomsminders skyld:

//youtu.be/zNWyPzYQ3HA

Det var så lidt Dina :slight_smile:

Her er forresten endnu en af dem vi skal høre herhjemme:

//youtu.be/3hWAFFFEAJ8

[QUOTE=Troldegaarden;753093]Tak for jeres input alle.

Sannela jeg må med skam indrømme at jeg ikke kendte Josh Groban - jeg skal lige lytte lidt mere til ham.

.[/QUOTE]

Tror ikke du er den eneste!! :høhø:

Plejer at sige, jeg er hans eneste danske fan, men var til koncert med ham i København i september…og der kunne jeg dog se, at det var jeg ikke :thumbup:

Nu jeg lige har været inde og se Ørkenens Sønner, rinder denne julesang mig i hu :tihi:

Jeg holder meget af Enya’s julealbum

//youtu.be/C_9KurUMNf4

Og inden det bliver for sødt - så har jeg altså også en svaghed for den her (og for både Within Temptation og for Tim Burtons film også)

//youtu.be/CeKt0I8bQDg