Julen er på vej

Og så sidder jeg her i mit sentimentale hjørne…

Jeg har altid haft det hyggeligt i og omkring juletid, dog har jeg ikke været sådan heeelt oppe under loftet, men i år har jeg bestemt mig for at den skal have hele armen.

Jeg skal snart i gang med at koge klejner, for det KUNNE jo være, at der skal laves en ekstra portion midt i december -tihi
Karsten EEEEEELSKER mine klejner (det er en meget gammel opskrift fra min farmor eller oldemor) og jeg skal nok også liiiiiiiiiiiiiige have et par stykker med på arbejde. Børnene vil nok også gerne smage, og så holder vi julefrokosten i år for vennerne.

Mit julepynt skal gennemses og sorteres i farver. jeg vil have guld og rød og selvfølgelig masser af gran - og KUN de farver i år… Jeg har allerede købt adventslysene og er lige ved at se efter et flot stykke stof, såjeg kan lave den mest vidunderlige juledug…

iiiihhh jeg er godt skør i bolden -tihi jeg ved det godt, men i år har jeg bestemt mig for, at julen VIRKELIGT skal kræses om…

Er der andre der har det sådan???

Jeps - jeg er også gået lidt i selvsving - glæder mig helt vildt til rigtig julehygge. Kommer lige i tanke om, at de sidste år har julepynten været placeret MEGET højt hos os. Faktisk har den kun hængt fra loftet, fordi mine mco’er stjæler alt, hvad de kan komme i nærheden af og skubber tyvekosterne ind under sofaerne.

Sidste år havde jeg bl.a. en troldhasselgren med små lys og TripTrap Nisserikker hængende i loftet - det var faktisk flot - og misserne kunne ikke nå den :stuck_out_tongue:

Ja alt mit julepynt er i DK så det er først når vi indfinder os der at jeg går i selvsving.

Jeg syntes at bageren er rigtig god til at bage småkager, så det hopper jeg let og elegant hen over. Selvfølgelig skal huset pyntes efter alle kunstens regler, men der kommer kun juletræ hvis vi skal holde julen i vores hus.

Uhh jeg går os tidligt igang… Nok mest fordi jeg altid går til eksamen i december og så er det rart alle julegaver er overstået… hehe Men man kan jo ikke lade være at gribes af stemningen ved julehygge… Kommer altid til at hive julemusikken frem og adventskransen skal jo også være klar i god tid… hihi

Så også i år har jeg nu næsten alle gaver på plads og næsten alt materiale til adventskransen klar (ideen er i hovedet… hehe) og julemusikken har længe været fundet frem… :stuck_out_tongue:

Det lyder rigtigt hyggeligt, jeg er ikke kommet så langt i mine juletanker endnu. Kassen ligger stadig i kælderen - men glæder mig til at der er pyntet op og ser smukt ud.

Jeg glæder mig til at skulle lave havregrynskager og brunekager - samt har lovet pigerne at vi skal bage et peberkagehus - det bliver spændende. Håber det lykkedes -tihi

jepper - min julestue skal se sådan her ud… !!! - det bliver spændende når Orange missen ankommer…

Uhh jeg eeeelsker julen og jeg elsker at julehygge med julepynte, juledekoration, julebage og pakke gaver ind -love
Jeg har lavet en lille uofficiel juletradition med min mor som begyndte sidste år med at vi skal se julelyset tændes på gaden. Hun gider slet ikke siger hun, hihi, men hun skal og når vi endelig er der så tror jeg os hun synes at det er hyggeligt når endelig det er :slight_smile:
Sidste år fældede Peter og jeg vores første juletræ sammen og det skal vi igen i år, bliver spændende hvordan det kommer til at gå med misserne :stuck_out_tongue:

Se hvor fint vores juletræ sidste år, blev :smiley: