Julen og kattene

Åh altså… hver år er det det samme. Jeg er ved at ligge vågen om natten af bekymring. Hvad gør jeg med kattene juleaften?

Hunden kan komme med - jeg holder jul i Esbjerg hos de gamle - men hvad med kattene. Sidste år gik de selv fra 24 til 25 om aftenen - jeg bryder mig ikke om det. julen er HØJTID for indbrud…

Nogle gode råd? Eller nogle, som kan passe dem - så ville jeg bliver overlykkelig!

Jeg spekulerer allerede…Suk… Det ødelægger min jul hvert år.

Knus

Fa en snak med naboerne om der er nogen hjemme der kan holde øje med huset. Få en aftale istand så en af dine naboer parkerer sin bil hvor din plejer at holde OG synlig under alle omstændigheder. Sørg for der er lys i hytten og i et omfang det virker som om I ER hjemme. Og tænd for musikken. Men lad dine dyr have deres normale liv.
Så skal det nok gå…glædelig juletræ -tihi

Ja det er en mulighed… Men jeg bider jo stadig negle i Esbjerg og tænker ikke på andet end katte katte katte…

Kan vi aflyse julen, tror I? Det er jo MEGET vigtige katte hehe

Nå ikke… jamen så skal jeg snart på nervepiller altså!.. SUK.

Mine forældre siger, at jeg bare kan tage dem med- det havde jeg et år, men gud fri mig da om de kunne finde ud af at holde deres HOVEDDØR lukket! Nej da! Nanoq gik sgu ud og stod og gloede på trappen til huset nede midt i ESBJERG! Så det er sidste gang!
Da var jeg faktisk mere stresset end da de var alene…

Og Tara og Nemo sluttede af med at vælte hele Juletræet haha Ganske som Chip og Chap og Pluto i Disney Juleshow! Min far tog det pænt haha

K

Jeg er sikker på de fleste katte har det fint hjemme juleaften.
Naturligvis er der risikoen for indbrud, men det er der jo i princippet hver dag …

Du kunne jo også vælge den omvendte løsning…inviter’ hele den pukkelryggede hjem til Jer.
Ris-a-la-manden kan laves dagen i forvejen, ligeså kirsebærsovsen og anden kan din mor bare komme med. Så har de 5 hærgninge også deres helt egent juletræ hele julen at hærge…det bliver da sjovt -tihi

Min mor og søskende forstår heller ikke det med at holde døren lukket så katten ikke rander ud. Jeg har kun haft ham med 1 gang og gør det aldrig igen!!!

Jeg bor i lejlighed, så her er det selvfølgelig nemmere at aliere sig med naboer, men ellers tænder jeg en lamp og tv’et og har det ikke helt så højt som jeg plejer.

[quote=lenschow;57104] Eller nogle, som kan passe dem - så ville jeg bliver overlykkelig!
[/quote]

Hvor bor du henne af? :?

Mine to piger kommer med. De var også med sidste år, og de tager det super godt. Men det er jo forskelligt fra kat til kat, hvor godt de tager at komme med rundt.

De elsker bare, at der sker lidt nyt i livet. :stuck_out_tongue:

sæt timere på alle lamperne så de tænder og slukker i de forskellige rum - som om folk går ind og ud - jeg har timere på som tænder og slukker 15 min af gangen i 15 min pr time i forskellige intervaller…

det har jeg så på alle lyskilder i alle rum - undtagen stuen der tænder og slukker kl 16 -00.30

hvis du kombinerer det med radio i rummene, tv’et i stuen (det kan du også have timer på så det tænder og slukker - det virker rigtig godt)

og så samtidig lader en bil blive i indkørslen, har vasketøj ude - lader alverdens ting ligge og flyde i haven og sørger for at informere naboerne

så skulle du kunne have en rolig jul… men hvorfor ikke invitere hele familien selv ?

det har jeg gjort :slight_smile: ænderne kan laves dagen forinden for de parteres (benløs partering) og grilles inden servering, risengrøden koges dagen forinden så a’la manden kan laves om morgenen, kartoflerne pilles om morgenen og så er det KUN sovsen der skal kreeres inden middagen :slight_smile:

[quote=DK Jannam;57342]Mine to piger kommer med. De var også med sidste år, og de tager det super godt. Men det er jo forskelligt fra kat til kat, hvor godt de tager at komme med rundt.

De elsker bare, at der sker lidt nyt i livet. :-P[/quote]

Mine kommer altså med rundt, men det er måske lidt anderledes :slight_smile:

Jeg har min meget søde nabokone til at se til kattene,når vi ikke er hjemme i julen.

Hun kommer 3 gange om dagen ( hendes eget valg,til min store glæde:D )

Så fodrer hun,nusser og tænder lys forskellige steder rundt i huset.

Jeg er helt tryg ved at tage afsted,da jeg ved hun vogter over huset som en høg-høhø

Mine går alene hjemme og det har de gjort begge år…

I år kommer jeg da nok til at få lidt dårlig samvittighed for der er mange dage de får alene (ikke i træk, men det bliver meget ud og hjem for os), pga fødselsdage, jul osv…

I år skal de også være alene nytårsaften - det kan måske godt få mig til at bide lidt negle :stuck_out_tongue: men, vi har oplevet begge katte til nytår før og de begge to sidder bare og kigger i 5min og så går de igen - ingen rædselsslagne katte :slight_smile:

Sidste år havde vi pigerne med hjemme ved Nicks forældre.

Men jeg skal love for der er sket udvidelse i populationen siden jul G

Sidste jul talte vi 2 tøser.

Nu tæller vi 3 voksne, en tøs på 14 uger og 5 killinger.

Vi holder derfor julen her i år - for pokker der blir run på med alle de unger G

Nytåret holder vi alene med kattene i år. Det glæder jeg mig faktisk lidt til.

[quote=Dk Kefir Annette;57713]Sidste år havde vi pigerne med hjemme ved Nicks forældre.

Men jeg skal love for der er sket udvidelse i populationen siden jul G

Sidste jul talte vi 2 tøser.

Nu tæller vi 3 voksne, en tøs på 14 uger og 5 killinger.

Vi holder derfor julen her i år - for pokker der blir run på med alle de unger G

Nytåret holder vi alene med kattene i år. Det glæder jeg mig faktisk lidt til.[/quote]

Jeg aner ikke hvad vi skal i år til jul. Måske bare side alene sammen os to gamle da vores datter skal til sin svigerfar i år…men jeg har så også hørt at de måske alligevel holder jul sammen med os…det må vi se.

Nytår er planlagt i Dubai…og misserne skal ikke med, men skal bo hos mine forældre imens.

Der er fint og flot med planer, men alt er måske og hvis…alt efter hvordan Finn han har det.

Et er sikkert…misserne holder jul sammen med os.

Mine er alene fra d. 24. midt på dagen til d. 25. om eftermiddagen. Jeg tror heldigvis ikke jeg har den store risiko for indbrud (bor på 3. sal) og kattene plejer at have det fint.

Jeg har mine 3 med til stor glæde for min mors hund - han er helt vild med dem.
Min mor forstår godt at lade døren være lukket, måske fordi jeg er så hys-høhø
Jeg har dem egentlig med for min egen skyld, fordi jeg synes ikke man skal være alene juleaften - men det er jo bare min samvittighed:)

Desværre - Jylland…

Min mor er syg, så det skal være hos dem…

knus

Ja,. min far vil så ikke have at jeg tager dem med. Ville jeg allerhelst :frowning:

Min mor er heller ikke vild med det, men med det skal de altså-høhø
Hun skjuler bare at hun nyder de render rundt og vælter ting og driller hendes hund-LOL