Julens gaver

Nå, det er blevet julemorgen, så mon ikke vi alle har fået et par gaver vi er blevet glade for, og gerne vil fortælle om :slight_smile:

Jeg lægger ud:
Mine nevøer har fået taget billeder, og fik et rigtig godt billede med ramme. Derudover gav de mig 350 kroner og et skrabelod - Millionjagten - som jeg netop har skrabet. Der var sørme 50 kroner.

Mine forældre have købt den Haglöffs-rygsæk jeg ønskede mig.

For første gang har jeg, som frivillig, fået julegave fra dyreinternatet, en kæmpe æske fyldte chokolader fra Anton Berg.

Jeg var sørme også så heldig at få mandlen, mandelgaven var en æske mini-marcipanbrød fra Anton Berg, og så Bezzerwizzer Året Der Gik 2016.

Jeg har besluttet at med al den chokolade skal jeg nu indlede et had/kærligheds-forhold til Anton.:høhø:

Lækre gaver, Louise :smiley:

Jeg har i forvejen fået en memoryskum-topmadras af mine forældre, men igår fik jeg også en fin blå damaskdug. Af mine søstre + mænd + nevø fik jeg et gavekort til Zizzi på 350kr, så jeg skal have købt nye bukser.

Af arbejde fik jeg det ene sted en orange Biotherm-creme, og det andet et gavekort på 200kr og et par meget fine øreringe :slight_smile:

Årets rørende overraskelse var en usb-pen med digitale bøger fra min veninde Eva. Havde jeg vidst, at hun ville sende noget op til mine forældre, så havde jeg også købt hende en gave. Eva ved, at jeg ikke gerne låner bøger af andre, da jeg er bange for at spilde på dem og knække ryggen, så på denne måde kunne jeg alligevel få nye bøger - uden at ødelægge den fysiske bog. Brevet var blevet holdt hemmeligt af min mor, så stor var glæden over omtanken og våde blev øjnene :wink:

Den bedste gave, jeg gav i år, var et par madskåle til min lillesøsters hund, Fie. Kathrine, søster, havde ikke haft råd til dem, og da jeg så fandt dem på nettet, så skulle de da med til jul. Det havde hun slet ikke forventet, da skålene var udsolgt i hendes Petworld. Dejligt at kunne glæde andre med uforudsete gaver :smiley:

Juleaften blev holdt her hos mig og vi var 5 personer, min datter og svigersøn, min søn, min eksmand og jeg … selvfølgelig :wink:
Fra Andrea og Tonni fik jeg to Jussi bøger (Station Q-serien), en porcelæn sparebøsse-Mide - malet af Tonni, en ny taske med kattemotiv (den anden blev stjålet fra bilen) og en ordenlig røvfuld vandperler til min orkidé.
Min eks. gav mig en æske chokolade … en han selv havde fået i firmajulegave :tihi:
En af mine søstre havde sendt mig en bog og smykker - en halskæde og øreringe.
Det var kommet bag på min søn, at det var jul, så han havde ikke lige nået at købe en gave til mig …

det var en rigtig hyggelig aften og mine gaver var superskønne.

af fru tonya fik
et lys-armatur til værkstedet
et bits skraldesæt som jeg har ønsket mig længe
en strik trøje som dog skal byttes.
dvd kæledyrenes hemmelige liv
1 powerbank til opladning af mobil o.lign

af min mor fik jeg

1 skøn hovedpude, den gamle hovedpude var slidt op
1 pierre gardin deodorant

fra min lillebror fik jeg et airbourne stofmærke(airbourne er et australsk rockband ala acdc)

plus jeg så vandt mandelgaven som var en æske bogø chokolade

Vi havde en hyggelig aften i går, som sædvanlig med Claus’s familie:) For første gang siden vi var sammen med min familie i 2011, var der and til jul, så jeg fik spist nok dobbelt af normalt:tihi: Det smagte så godt:savle:

Ikke mindre end 5 gavekort til Føtex, fik Claus og jeg sammen:) Jeg fik sidste su i juli, så vi måtte tænke praktisk med ønskerne i år:)
Vi fik dog også en køkkenrulle holder med et kattehoved og en stegepande i fælles gaver.

Mine svigerforældre gav os hver en billet til næste Skive festival, så vi forhåbentlig kan fejre at specialerne er afleveret:D
Claus havde købt den nye Captain america film til mig, og niecerbe gav igen i år, en virkelig ønsket gave, nemlig Game of thrones den illustrerede hard back udgave, det er første gang jeg har set en bog med boble plast omkring:)

Hos os er julen primært til for børnene, og det er også hovedsageligt vores fire børn, der får gaver. :slight_smile:
Men jeg fik også bøger, penge og lovning på en kæresteweeked i Aalborg af (og med :tihi:) min mand. Det glæder jeg mig til. :hjerte:

“Som sædvanlig” var jeg vært for min far og bror og vi hyggede os som vi plejer. Der blev ingen Røde Kors julegæster til os i år heller men i sidste ende var det nok meget godt.

Af gaver fik jeg 400 penge af min far, 2 pyntepuder og 3 malerlærreder af veninden og af brormand…tja, vi løb begge tør for tid og penge så indtil videre diskuterer vi om marts eller april er en god måned til julegaver :tihi:

Og så forkælede jeg mig selv med en rigtig nørdegave - en lifesize replika af Negans bat Lucille fra The Walking Dead :rock:

Jamen jeg havde ikke rigtig ønsket mig noget, syntes ikke jeg mangler spor, men blev så glad for mine gaver

Mine 3 skønne børn er gået sammen og givet mig 6 x 30 min. Privat undervisning på Vega

Claus gav mig den smukkeste trense til Vega, Min mor gav mig 4 par skønne uld ridesokker og mine brødre gav mig et lækkert varmt tæppe.
Af svigerforældrene fik vi 1000 kr til Biltema fælles Claus og jeg

Jeg har fået en rigtig lækker ansigtscreme som jeg længe har ønsket mig af min mand.

Af min moster og onkel har jeg fået et par rigtig smukke ørestikker.

af svigermor fik vi nye lagner og et gavekort til brunch.

Af mine fætre fik vi 2 hjemmerøgede bacon og 1 røget svinemørbrad ( vi får dem dog først til foråret, der skal lige slagtes først)

Jeg fik egentlig to krus

men dem solgte jeg, og bestiller i stedet det her fine kranie

Det er lidt mere mig. :høhø:

Nu har jeg jo fødselsdag juleaften, så de bliver nævnt også, det er ikke fordi jeg har fået mange gaver, jeg får bare kun én gang om året…
jeg fik penge, 2 piskeris, billeder af niecen og nevøen, gavekort til zizzi, et kattehus til Bertil, en perfume, en kalender med billeder af mine katte, tallerkner fra pillivuyt og en kaffemaskine

Jeg er blevet så begavet føler jeg :slight_smile:

Bl.a. har jeg fået 3 træfigurer fra fromHELENA (En eller anden herinde linkede til noget, som fik mig ind på hendes side - så tak :blomst: ), en symaskine og gavekort til Zizzi. Fælles fik vi nogle fine glas, som vi har ønsket os, nu vi endeligt har fundet nogen, vi begge kan lide :smiley:

Det bedste var dog, at Rune blev rigtigt glad for hans gave. Tre speciallavede kort over vores nye område, hans hjemegn og min hjemegn.

Vi havde også købt GAVEN til min ene niece. En Barbie med noget lys og lyd. Hun fik papiret af og kom flyvende hen til os for at kramme mens hun hylede ‘tak tak tak tak tak!’ :hjerte:

Jeg fik et skønt billede af min nevø (ca. 9 år), og den dejlige, betænksomme dreng syntes, det var så synd for mine katte derhjemme, at de aldrig fik nogen julegaver (Magic hos mine forældre har ind imellem fået en enkelt), at han havde købt en pose Whiskas med tun til dem :hjerte:

Min forældre køber ALTID en fuldstændig tilfældig gaveæske fra Matas, som jeg lige så trofast altid bytter (har vist stadig et kort med penge liggende fra sidste år). De synes, der skal være en lille ting, selv om de også giver penge (1000 kr. i år), og jeg tror, det har været sådan i de sidste 20 år. Men sørme om ikke de i år afveg fra normen og gav mig en kalender i stedet: Den litterære kattekalender - med kattebilleder og citater om katte fra litterære værker :slight_smile:

Det morsomme var så, at jeg af mine østrigske venner fik Der litterarische Katzenkalender :smiley: Det er kun konceptet, der er det samme. Citaterne og billederne er forskellige. Så dem må jeg have hængt op side om side.

Jeg fik også mandlen, men eftersom jeg selv havde købt mandelgaven, gav jeg den til min mor. Jeg vidste, hun kunne bruge den :slight_smile:

Og i virkeligheden er det allerbedste jo at se andre blive glade for de gaver, man selv giver :hjerte:

Sigga får altid en julegave af mine forældre. I år var det bolde i en osteformet kasse:-)

Jeg fik en morgenkåbe, et Pernille Corydon armbånd og min yndlingsparfume af min mor og far. Af min søster (+mand og børn) fik jeg en Ball pendellampe, en vandkaraffel og en kedel til at koge vand på komfuret. Af en veninde fik jeg en bog. Og endelig fik jeg af min niece to krus, som hun havde tegnet på og et juletræ lavet af et paprør.:hjerte: vi havde en hyggelig og højlydt jul med to små børn på hhv 3 år og 11 mdr. Men det var nu skønt at være sammen med niecen og nevøen. :slight_smile:

Jeg kan bestemt ikke klage :slight_smile:
gav mig selv musik for 400,- på iTunes - skøøønt med færdiggjorte samlinger og start på nye :slight_smile:
af familien har jeg fået 6 portvinsglas fra Eva trio, tre forskellige tærteforme (som jeg meget ønskede mig :slight_smile: ), en super flot porcelæns salatskål i en læææækker sart blågrøn farve - og så en rejse til La Santa Sport i påsken, når min mor fylder 60 :slight_smile: fuld forplejning, rejse og ophold i en uge på den ene ø i det område, hvor jeg kunne leve resten af mine dage lykkeligt. Er så forelsket i den ø og glæææææder mig usigeligt meget til at komme tilbage dertil :smiley:
af Ane har jeg fået to super fine kattekrus. Er normalt ikke meget for alt det med kat på - men de her er virkelig fine og søde :smiley:

Vi havde en dejlig juleaften og jeg fik simpelthen sådan nogle dejlige gaver. Jeg fik 1000,- af min bror, en ny computerskærm og ti viskestykker af min yngste søn og hans kæreste, en billet til Niels Hausgaard af min ældste søn, et hjerte til at hænge på væggen, hvor der står “Et hjem uden en kat, er ikke et rigtigt hjem” af mit barnebarn, 2 glas marmelade af mit barnbarns morfar og så fik jeg bare den bedste gave af min datter. Hun havde lavet et billede der forestiller Isis og hun har virkelig ramt helt perfekt. Jeg fældede en tåre eller to, da jeg pakkede det op, for det er det allerbedste minde jeg kunne få af Isis…

Jeg har fået en ny vinterfrakke af min mor - Dejligt ! Vidste det dog godt da vi har købt den sammen. Hvad jeg ikke vidste var at hun er gået sammen med min far og der har jeg fået et Garmin GPS ur !!!
Der blev jeg f… glad og overrasket. Havde højst håbet på et tilskud.

Af min bror og svigerinde fik jeg den nyeste Stephen King bog - selv gav jeg min bror en del af en tegnesreiesamling som han brændende har ønsket sig, sammen med min svigerinde og hendes familie . Sammenskud er et hit !

Fra to gode veninder har jeg hhv fået et aflagt fjernsyn og en tur til hamborg med overnatning !!! jeg føler mig meget forkælet !!

Jeg fik af min mand et Volvo skilt , tommy hilfinger halsterklæde og tommy hilfinger tørklæde og en vinter tommy hilfinger jakke.

Af min familie fik jeg køkkenting , sokker, pleje ting til ens fødder , små skåle til tappas, regnslag til vores vandre ture, 3 ænder til min ande serie, le cruset salt/peber sæt

Vi voksne i familien giver jo ikke hinanden julegaver…og dog…:høhø:
Tommy og jeg gav vores gaver til hinanden i sommer…en flok Japanske koikarper :thumbup:
Af vores datter og svigersøn fik vi i år…og jeg svimer…for vi skal kun give en lille bitte gave…men vi fik…hver en billet til Cirkus Nemo…godt nok først gælder den fra den 5 august…men hvor vi glæder os…vi skal møde Smadremanden…og Bager Ove…og alle de andre :thumbup:…JEG SKAL møde SMADREMANDEN…HE HE
Fra mit arbejde fik jeg to store fade fra+ Georg Jensen og nogle flasker rødvin…og en stor pose fra Kohberg