Juletråd 2021

Jeg tænker at for at jeg ikke fylder november tråden op med julehalløj må jeg hellere lave en tråd for sig :grin:

Her til morgen har jeg pyntet lidt op med julehjerter, jeg er spændt på hvor længe den ved Simba mad/vand og den på lampen får lov at hænge.

Og så skal jeg have pillet noget tape af ude på min dør men har ikke lige haft overskud til det endnu :smiley:

Jeg håber billederne kommer til at passe til teksten :see_no_evil:

  1. Søndag i advent

Nis Nissen er vågnet og har stilt en adventsgave til min datter (der bor hos hendes far, vi ringer sammen senere idag og åbner den sammen)

Lampen med kig til tv’et og mit “jule-vindue”

Simbas mad/vand

Køkken - overskabe

Køkken - kosteskab

Dør ind til stuen (som også fungere som kattebakkeskjuler :smiley:

Badeværelsesdør

Garderobedør

Og til slut min hoveddør på siden ude i opgangen :smiley: (før hang der en kat med halloween-tema)

11 Synes om

I andre er selvfølgelig velkommen til også at vise jeres jule-billeder :smiley:

4 Synes om

Jeg har stærke intentioner om at lave kalenderlysdekoration, og finde lidt pynt frem senere i dag. Så kan jeg måske bidrage med lidt billeder. :slight_smile:

3 Synes om

Altså med morderninjaer i huset, så er levende lys bandlyst og flettede hjerter holder ikke mere end en dag :wink:

Jeg har denne lanterne med lidt julepynt i og LED lys.

10 Synes om

Vi er i gang med dekorationer

Denne trærod fandt manden i skoven, den er blevet pudset og har fået olie

Vores høje vase med kogler forskellige kugler og lys

13 Synes om

Så er julen på vej hjemme hos os… :christmas_tree: hyggeligt og æbleskiver til aftensmad.

13 Synes om

Jeg er ikke nået så langt endnu, julehumøret er ikke helt på plads, så det kommer lidt løbende i år, det vigtigste julepynt er dog på plads, fjernsyns grisen, som har haft sin plads på eller under fjernsynet hele mit liv :blush:

9 Synes om

Et lille hurtigt billede:

Simpelt, men godt. :slight_smile:
Jeg er lige blevet distraheret af flere andre ting i dag (kagebagning, broderi mm) - så julepynten har ikke fået min fulde opmærksomhed. Men jeg når det nok inden 1. december. :slight_smile:

10 Synes om

Jeg pyntede op i dag. Mangler juletræet på væggen, hvor jeg skal have fundet en måde at gøre pyntning lettere og slippe for sikkerhedsnåle :gruble:

Og hold da op, hvor har vi bare lidt pynt :see_no_evil:

6 Synes om

[quote=“Jeanette, post:5, topic:239727”]

Hvor dejligt og se du pynter dekoration med sløjfe, det er mange år siden, jeg har set folk der selv laver dekoration, har sløjfer i, jeg syndes det høre til, de allerfleste gang, :smil:

@MajaH :ups: kan ikke få citer billedet, men du har også chip og chap som julepynt :blush: og så flot en juletræ i har :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Tusind tak :tak: Det er nok alderen der gør at jeg syntes de høre til i en dekoration. dog har jeg ikke sløjfer i adventsdekorationen, da jeg der syntes den kommer for tæt på lysene.

6 Synes om

Jeg ville ønske jeg kunne lave pæne sløjfer! Jeg har en gaaaammel dekoration - ikke ulig den Jeanette viser - arvet fra min mormor. Der er sløjfe i, men den er blevet SÅ træt at se på. :confused: Generelt trænger den til en kærlig hånd, jeg håber jeg kan få gjort noget ved det. :slight_smile:

1 Synes om

Lige sådan nogle sløjfer har jeg også til og ligge gemt væk, har prøvet og lave nye men nej, der har jeg for mange tommelfinger til, :roll_eyes:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Mine sløjfer er også genbrugte, da jeg har ti tommelfingre, når de skal laves.
Dem med tråd i kanten er bedst at genbruge, da de kan rettes til.

Har dog forsøgt mig med at lave sløjfer til denne krans, er ikke helt tilfreds, men det bliver ikke bedre. Jeg har ikke lige mine spidskompentancer i dekorationer.

6 Synes om

@Jeanette den sløjfe er da rigtig flot :blush:, det kan du finde ud af og lave

Med venlig hilsen beimis ejer

@Jeanette Jeg synes da også din sløjfe er ganske fin! :slight_smile:

Sløjfen i dekorationen fra min mormor er uden tråd i kanten, så den er totalt klasket og sikkert ikke til at redde. Pønser på at finde noget bånd med tråd i kanten, og kaste mig ud i at lave en ny sløjfe til den.

2 Synes om

Dekorationen jeg arvede fra min mormor:

Jeg er fra 1985, og jeg husker det som at den altid har eksisteret. Så den har nogle år på bagen.
Som det ses har sløjfen det rigtig skidt, og alle delene har helt sikkert været faldet af og forsøgt sat på igen mindst én gang. :sweat_smile:
Men jeg elsker den! :heart_eyes:

6 Synes om

Takker, enkeltvis er de ikke særlig kønne, og slet ikke den stor (guld), men det gav et helt andet indtryk, ved at sætte begge på. Men nøj jeg har øvet sløjfer i mange år :tihi:

1 Synes om

Det blev til en rigtig kalderlys og LED adventslys… var for langsom i år til at købe lys… :person_facepalming:

7 Synes om

Birk har lavet dekoration i dagplejen. Han er SÅ stolt :wehuu:

14 Synes om