Julis mad

Ny måned, nu er det på tide med en ny tråd.

Her bliver det et ekko fra forleden - en omelet med “ryd-køleskabet” af grøntsager.

Lige nu duufter hele huset af pandebøf med brune løg og dertil nye kartofler. Mums jeg er sulten

NEMT og ikke specielt sundt mad!
Kylling Gordon bleu fra frost med rugbrød til.

Pizza med oksekød, løg, champignon og ost.

Og en lukket pizza med majs, peberfrugt, røget tofu, lidt løg og ost.

I aften skal vi grille. Dertil pastasalat :slight_smile:

Kyllinge filet vendt i frisk hakket rosmarin , dertil ny kartofler med persille dyp og dampet asparges

Bruger med fritter og en kold cola.

Flæskesteg og pølser på grill, vandmelonsalat, kartoffelsslat og flute

Hele stegt kylling med salat.
Til lørdags dessert / kaffe tror jeg at vi laver nogle jordbær med frisk mynte som toppes med jordbær soft ice , fandt nemmelig en vanilje isis i fryseren der skal spises:savle:

Svinefilet ala mørbrad og ostefyldte champignons, kartofler, grønsager og bearnaisesauce.

Til dessert: blød vaniljeis med moste kæmpeskildpadder og jordbær.

Nem aftensmad. 4 ingredienser: Rå blomkål i små buketter, rå squash i tern, en dåse tun (eller det, der var tilbage, da kattene havde fået), mayonnaise. Mmmmmmm! :savle:

Kylling med citron i mås stegt på en bund af kartoffelskiver og dertil vandmelonsalat

Er lige vendt retur til min sunde kost :rock: NU tager jeg 15 kilo mere :slight_smile:

Julimad består næsten kun af grillmad som nydes i haven :stuck_out_tongue:

Rester fra i lørdags: Svinefilet ala mørbrad, ostefyldte champignons og brasede kartofler.

Til dessert: blød vaniljeis med moste kæmpeskildpadder og jordbær.

Uha… I dag skal vi grille nogle ordenlige texasmarinerede kotelletter, med ovnbagte kartofler der er drysset med havsalt og ramsløg, og flutes til… Tror også at jeg vil lave en god broccolisalat til

Kalvesteak med broccolicouscous.

Sommer-omelet med kartoffel, edamame-bønner, spinat og champignon.
Evt. grønne bønner ved siden af.

Koteletter i tomatsovs med gremolata , dertil en bønnesalat med lidt perle byg.

Skinkelinke med nye kartofler til