Julis tanker

Så blev der plukket kirsebær til den helt store medalje. 6 kg søde til at spise og 10.8 kg til at lave saft af.

Hvis andre vil gøre det efter så er de plukket på Karensminde Frugtplantage lidt uden for Odder.
50 kr/kg ved selvpluk.

Senere har de blommer og pærer og æbler, men det bliver på næste tur :grin:

Har udliciteret 6 kg af syltebærerne til min mor som koger/damper saft i hendes trutttifrutti.
De 4 kg jeg skal lave saft af bliver på gammeldagsvis som råsyltet og hængedryppet i klæde. Det bliver den bedste saft og mest fyldige.

Der bliver lavet lidt syltetøj af de søde kirsebær og så skal jeg prøve at lave hjemmelavet cocktailbær for første gang. Dem glæder jeg mig til at smage til jul - de skal trække i 3 mdr i sukker og rom :grin:

5 Synes om

Med bidsikkert net, tape og gavebånd kan man lave en effektiv storm-P løsning, så dørene har stået åben i dag. Tøsen har selvfølgelig testet både klatreteknik samt om nettet vitterligt er bidsikkert. Ease har som altid været en god dreng og overladt unoderne til killingen :joy:

13 Synes om

I morgen…ih hvor jeg glæder mig :slight_smile:
Der skal vi have vores julegaver fra sidste år (2017)
Vi gav hinanden og børnene billetter til Zircus Nemo(jeg er VILD med smadremanden og det er de andre også :sweat_smile:)

Og børnene gav os et gavekort hvor vi skal spise sammen et godt sted efter forestillingen…det bliver sååå hyggeligt :heart:

9 Synes om

Nogen har fundet ud af at åbne katteskabet, så flere foderposer var åbnet og der var opkast :venter:

Tag den, Louis!

(Ja, selvom vi ikke har set noget får Louis skylden! Han er den eneste der plejer at flå poser op og er snu nok til at lære den slags)

6 Synes om

det er et seriøst uvejr der kommer …ser det ud til

2 Synes om

Kan du sende lidt mod Aalborg? :slight_smile:

tror jeg ikke du skal ønske dig …ser lynene ondt ud

Hvis bare det har vand med.
Jeg kan godt lide tordenvejr :slight_smile:

1 Synes om

Her buldre det i det fjerne og blåsorte skyer driver over himmelen, men ingen vand :ahhhhhhh:

nogen der kender en effektiv regndans :tihi:

Den her

1 Synes om

Lige om lidt :rundtosset:

De blå er lyn, hvis nogen ikke kender dmi’s nedbørsradar.

Åh, hvor jeg altså håber på lidt regn inden lynene!

Nej, jeg er ikke fan af lyn, men det er nu fordi den gnist kan være virkelig farlig flere steder :s:

Helt enig. Jeg frygter også lynnedslag midt i den her tørke :blegne:

Åh, men det er jo ikke i nærheden af Midtfyn :persevere:

så gi’r det gonnok vand

Det nærmer sig Fyn nu. Sådan så kortet ud kl. 18.

1 Synes om

Jeg kiggede lige på den 2-3 dages video, de har… Der er det opløst inden det rammer Aalborg :frowning:

Stadig ikke en dråbe her i one-horse-town! Vi får se…

Hallelujah!

5 Synes om

Også Halleluja i Slagelse…regnet den sidste halve time :crazy_face::sweat_drops:

2 Synes om