Julis tanker

det første kvarter røg der blade og kviste ned i læssevis, så meget at tagrenderne lukkede…var ude og rense op, så jeg fik frit flow…begge havedamme blev fyldt …overfyldt
jeg ved der røg et par store grene, ikke pga vind, den var der nemlig ikke meget af - der var lidt hagl i det et stykke tid…regnede vel ca 4 timer

1 Synes om

For første gang i lang tid vågnede jeg ved 1 tiden - og måtte lukke vinduer og krybe under dynen, for jeg FRØS :open_mouth: :smiley:
Der kom nemlig mere vand og så kravlede temperaturen for alvor ned under de 20 grader :smiley:

Ej det er skønt med den smule vand, der kom. Så kan man lige lidt igen :slight_smile:

1 Synes om

Jeg gade vide, om der er kommet mere regn i nat? Der er masser af vand på havebordet og på bladene i syrenen. Ellers er der tale om meget kraftig dug :uha:

1 Synes om

Vi fik 9 mm her i Løgten og det tog vel ca 3 timer. Så sile-regn som haven faktisk kan bruge til noget.

Jeg var også oppe at lukke et vindue i nat, inde ved killingerne, syntes det blev lige køligt nok hos dem.

Joy og Theodor har også frosset helt vildt her til morgen, eller… De ligger begge to klistret op ad mig. Hyggepotter :grin:

3 Synes om

Jeg skal have syltet de sidste af mine 16 kg kirsebær dd.

De skal laves til cocktailbær.
Så langt så godt.

Opskriften jeg har fundet siger “lys likør” men ikke noget navn eller noget.

Jeg har cointreau - det er likør og lyst, men nok lige hampert nok at putte ned til min fine kirsebær :wink:

Har spurgt Google og det blev jeg virkelig ikke ret meget klogere af.
Er der nogen herinde som ved hvilket mærke likør er “lys likør”?

Jeg er ved at dø. Har fået nok 15 myggestik på fødderne, så det føles som om de er pakket ind i stik.

For dælan, de kan klø!

Det hjælper på kløen at tage en høfeber eller ganske almindelig allergipille. Det kan købes i håndkøb både på apoteker og i supermarkedet.

Jeg købte på et tidspunkt noget lidokainsalve (håndkøb). Det hjælper, synes jeg. Hvis man lige har tålmodighed i 5-10 minutter. Ellers har jeg et andet råd, som du sikkert vil synes er tosset, men det virker. Omgående og i pænt lang tid.

Varme. Høj varme. Lav en kop te/kaffe og hold den varme kop mod myggestikket så længe, som du kan holde det ud. I et par sekunder kan varmen gøre kløen endnu mere intens, men så er det overstået.

Derudover har jeg investeret i et fluenet til havedøren - sådan et med magnetlukning - samt en insektzapper, jeg hænger op om natten. Sådan en med et blåt lys, der tiltrækker insekter, og så bliver de zappet af et elektrisk gitter. Men det hjælper naturligvis kun inde i huset - ikke hvis man bevæger sig udenfor :slight_smile:

Jeg må ikke tage antihistamin uden samråd med lægen, og synes det er lidt vildt at forstyrre vagtlægen pga myggestik :tihi:

Det salve skal vist lige slås op! Jeg har en rigtig god myggestift, men med så mange stik på en fod er alle nerveender bare i gang, så ALT klør.

Varme lyder som en god mulighed. Har overvejet et vaaaarmt fodbad, nu temperaturen er til at holde ud.

Vi er også ved at finde på løsninger med insektnet, det er lige nu bare med at finde et sted, hvor de har et stort nok stykke til at dække vores vindue :s: En zapper kunne være vejen frem i stuen, men ville hade den i soveværelset.

1 Synes om

Uhmm sådan et par timer ved stranden er slet ikke værst :smiley:

2 Synes om

Æv :confused: Killing er blevet stukket af en hveps. Hun slikker på sin pote og gnider den ene kind. Og så græder hun :ked: Hun har ingen respekt overhovedet for krybende og flyvende dimser. Hun vil være en elendig udekat (heldigvis) fordi hun ikke forstår forskellen på “ok at gnaske” og “ikke ok at gnaske”.

Bette tøs altså :confused: Det er ikke sådan, når man har poterne for langt fremme :hjerte:

Nemlig. Og hun skulle jo både lege med den, gnaske i den, spytte den ud og så videre. Jeg fik den taget fra hende, men det var for sent. Min lille misling :ked: Nu må jeg holde øje med om hun hæver op i munden eller om hun slipper heldigt. Men æv, hvor hun piver :broken_heart: :confused:

Jeg var i Sorø i dag (jeg vinkede i din retning @DorteH da jeg kørte forbi på landevejen :yum:) og sluttede af, med at tage i Lidl … nåede ikke engang at slukke motoren på bilen, før der blev banket på sideruden …
Jeg: Ja …??
Sorøborger: Er du klar over, at det er en handicapplads du holder på?
Jeg: Ja, og …?
Sorøborger: Nåh … øhh … du har et skilt kan jeg se …

Pas dig selv … :venter:

3 Synes om

Puha, det lader til at hun nøjes med en hævet pote. Hun har spist lidt, drukket og leget en masse og jeg har fået lov at kigge hende i munden. Dumme møgkat - ikke flere hvepse til dig :heart:

2 Synes om

Dem er der desværre en del af :thumbdown: Selvbestaltede politibetjente, som mener de skal kontrollere hvem der parkerer på handicap pladserne - uden i øvrigt at kende betingelserne :rolleyes2: Jeg blev engang råbt an tværs over en parkeringsplads i det sekund jeg åbnede bildøren En ældre mand brølede: “Ja du ser godt nok handicappet ud hva’?” Jeg ved så ikke, hvornår man ser handicappet nok ud, men i nogens optik skal der åbenbart være særlige kendetegn som enhver kan se på lang afstand, imens man stadig sidder i bilen :rolleyes:

3 Synes om

Dem har jeg skam sørget for … :sunglasses:

6 Synes om

Ældste nevø er ankommet på ferie.
Kattene smutter i flyverskjul så snart han går ind ad døren.
Og så snart der er sagt godnat kommer de frem igen.

Voksne er der ikke rigtig noget med.

2 Synes om

Hvor blev de 3 ½ uger dog af :ked: Det duer simpelthen ikke at holde ferie, når der er Tour på tv.

Jaja, det lyder åndssvagt, men Touren var på godt og (til slut) ikke mindst ondt omdrejningspunktet for mit arbejde i mange, mange år, og det sidder i kroppen stadigvæk på så mange måder. I virkeligheden burde jeg slet ikke se det.

1 Synes om

tror jeg godt du kan bruge…eller cognac eller rom…eller de sjatter du har …bare du får det passet sammen med sukkeret så det det ikke bli’r for gennemtrængende

1 Synes om