Julis tanker

Nej man kan vel næsten stille spørgsmålstegn ved, om det så er rigtigt ferie. Håber du alligevel har fået ladet op :kram:

1 Synes om

Det gik i hvert fald fint nok på arbejdet i dag, men vi var også kun 3 ud af 15 på arbejde :slight_smile: Så det var stille og fredeligt, og der var tid til at få ryddet op i indbakken og lave alle de småoopgaver, der var dukket op i løbet af ferien.

Sidste år holdt jeg netop først ferie, da Touren var forbi, og det er den bedste ferie, jeg kan huske, jeg har haft i mange, mange år. Jeg skulle ingenting og fik alligevel lavet så meget og set - for mig - helt uhørt mange mennesker :slight_smile: Så sådan må det blive igen til næste år.

1 Synes om

Må man spørge hvad du lavede - for en total TDF-mongol som mig, er det eneste der popper op i den relation sports-journalist, men jeg har så på fornemmelsen, at det måske ikke liiige er dig…? :thinking::wink:

Det var ikke desto mindre min metier i en årrække :wink: Jeg har dækket Touren, inkl. live, på nettet i 12 år for TV 2. Samt selvfølgelig resten af året dækket alt muligt andet sport på nettet. Men cykelsport, især Touren, var min spidskompetence.

Touren var - og er stadig - en af de største sportsbegivenheder i TV 2-regi. Vi arbejdede hele tiden i vores egen lille Tour-boble i mere end 3 uger hver sommer, og når Touren kører, får stemningen ofte tag i mig igen, selv om det snart er 10 år siden. Og det har jeg overhovedet ikke godt af …

2 Synes om

Der kan man sgu’ bare se - absolut no offense, men jeg havde slet ikke fanget, at du er sports-ekspert! :open_mouth::ok:
(kan formentlig tilskrives min egen totale mangel på indsigt i/interesse for området - debatter om det emne ryger som udgangspunkt forbi min radar… :blush:)

4 Synes om

None taken :slight_smile: Ekspert er nok lige at stramme den, og i øvrigt har du ret. Jeg var helt fejlplaceret - ikke vidensmæssigt, men mentalitetsmæssigt - og endte med at knække på det. Nu har jeg det helt perfekte job i en uddannelsesinstitution. SÅ meget mere mig!

Og jeg beklager, til alle dem, der har kedet sig over at få min halve livshistorie serveret :slight_smile:

4 Synes om

Det er da ikke kedeligt, men er ogsaa lidt overrasket positivt over at hoere du ved saa meget om cykelsport. Ville jeg ikke paa nogen maade have gaettet :grin:

2 Synes om

Jeg synes bestemt heller ikke det er kedeligt men interessant at lære dig bedre at kende :grin:

3 Synes om

Jeg er helt enig :slight_smile:

Havde siddet og overvejet, hvad der var ‘særligt’ ved touren for dig.

2 Synes om

Det er derfor at jeg godt kan lide dette forum. Vi kender hinanden på en lidt anden måde end man normalt ville :smiley:

5 Synes om

Evt. beklagelser må i givet fald påhvile mig - jeg ku’ jo bare lade være med at spørge… :wink:
Men ellers er jeg helt enig med de øvrige indlæg - spændende at få nye vinkler på mennesker, man tror man kender, “bare” baseret på indlæg i et debatforum! :ok:

2 Synes om

I dag oplevede jeg noget jeg har frygtet lige siden jeg dagligt begyndte at tage piller. Jeg tager en del medicin, en omgang morgen og en omgang aften. I dag ser jeg så Alvin lege med noget, måden han gjorde det på fik mig straks til at frygte det var en edderkop (jeg er sygelig angst for edderkopper). Så jeg tjekkede med det samme var det var, og ser til min frygt en gul pille. :blegne: Det er en mavesyrepille, og der var bidt hul. Da jeg får den i hånden kan jeg se, at han har bidt hul, men den er altså ikke gennemtygget, så han har nok ikke fået noget indebords. Men hjertet nåede altså lige helt op i halsen. :s:

Det er flere timer siden nu, og han opføre sig fuldstændig som han plejer. Og sådan forsætter det forhåbentlig! :kryds: :bebe: Men jeg holder godt øje med ham!

Selvfølgelig sker det at jeg taber piller på gulvet, men normalt opdager jeg når det sker og så roder jeg rundt indtil pillen eller pillerne er fundet. Netop fordi jeg frygter hvad der vil ske hvis en af dem får spist min medicin. Men i den her varme har jeg blæser kørene hele tiden, og lige i dag har jeg så ikke opdaget at de havde blæst min ene pille på gulvet. Synes ellers jeg passer godt på.

Nå men som sagt ser det heldigvis ikke ud til at han fik det indenbords og har taget skade. puha

2 Synes om

Så har begge katte fået Bravecto. Det gik forbavsende nemt :uha: Meget nemmere end jeg husker med Frontline og Advantage. Den er bare nemmere at håndtere, den lille tube - og åbenbart ikke så skræmmende for kattene. Desuden er væsken nok næppe kold at få i nakken lige for øjeblikket - det hjælper sikkert også :slight_smile:

3 Synes om

Har lige købt sådan et par her. Dem kunne jeg ikke modstå. Jeg kommer sikkert aldrig til at bruge dem, men sjove er de :slight_smile:

https://www.valarstore.com/products/1-pair-black-cat-earring

4 Synes om

Jeg ku’ have solgt dig de her … :sunglasses:

… aldrig brugte.

Til gengæld har jeg de her i pt. https://montyboy.net/collections/earrings/products/cats-rose-gold?variant=29046690503 … købt af Montys far i foråret :slight_smile:

1 Synes om

Ej de er fede :smiley:

1 Synes om