Julis tanker

Ja, jeg har lige været inde at kigge på TV 2 Play. Jeg ender nok med at betale de 139 kroner for en måned, så jeg kan se Touren. Derefter har jeg ikke noget at bruge dem til :slight_smile:

Vi har lige haft besøg af ‘fibermanden’.

Neeeeeeej, katte! Jeg har selv to! Hvor er han flot (Muffe). Klipper I ham selv? Wau! Hvor er det vildt, at I også har gnavere!

Han fik rigtigt klappet katte :hoho: Og så var han virkeligt imponeret af hegnet, som han spurgte meget ind til. Han går åbenbart tur med sine I snor (han skulle ikke risikere deres liv!), så det at kunne holde dem inde i haven lød virkeligt tiltalende for ham :slight_smile:

17 Synes om

Jeg er på skadestuen :frowning:

I dag var ikke en god dag. Jeg besluttede at tage på en ridetur, noget jeg ikke har gjort i over 10 år. Det viste sig at være en stor fejltagelse! Kom op på hesten og startede langsomt, derefter gik det lidt hurtigere og før jeg vidste af det - gik det så hurtigt, som hesten kunne gå. Jeg kunne ikke håndtere tempoet og faldt af, men min fod blev fanget i stigbøjlen og hesten trak mig efter sig. Den ville bare ikke stoppe, den blev bare ved og ved - rundt og rundt i en cirkel.

Gudskelov kom butikschefen fra Føtex ud og tog strømmen på maskinen :innocent:

5 Synes om

Har været til træning … vi besluttede os for, at være udenfor i dag, i skygge under et træ.
På vej til Næstved landede jeg bag en bil der kun kørte ca. 60 km/t på landevejen … et par gange op mod de 70, men så blev farten sænket til 60 igen :argh: … og ingen mulighed for at overhale :argh::argh:
Hvad er oddsene for, at lande bag samme bil på vej hjem igen??
Jeg ved det ikke, men jeg burde have spillet på det …

:argh::argh::argh:

2 Synes om

Jeg troede, at de alle sammen boede her på Fyn, nærmere betegnet mellem Nr. Broby og Odense …

1 Synes om

Ham møder jeg også konstant for tiden - og hans kone! :face_with_raised_eyebrow:
Faktisk imponerende, hvor langt de når omkring, når man tænker på hvor langsomt de kører… :thinking::yum:

4 Synes om

En lille sølvfarvet Suzuki?
Det var en kone der førte bilen … på vejen hjem, lykkedes det mig at overhale :rock:

Min overbos hvalp kan ikke være alene hjemme. Den gøer uafbrudt i mellem 10og 12 timer dagligt:( gjorde dem opmærksom på problemet igår og igen i dag er den bare efterladt hjemme. Tror den er i bur. Så har givet dem et ultimatum at hvis ikke de får løst problemet snarest må jeg klage til udlejeren. Jeg kan ikke sove fra det, kan ikke holde ud at være hjemme :frowning: bliver så ked af det .

2 Synes om

Åh det ville også gøre mig virkelig frustreret og ked af det. :cry: det er sørme også meget længe for en lille hvalp at være alene. Det er ikke meget vågen tid de har med den. :confused: Nu ved jeg ikke om det er en total skør ide men kunne du hjælpe dem og tilbyde at lufte og lege med den evt. mod betaling? Jeg gjorde det der hvor jeg boede før. Jeg kunne ikke udholde at genboens hund lå op til 14 timer alene hver dag. Jeg fik mig da en lille ven og en gåtur hver dag. :blush:Jeg synes så det er helt på sin plads at du har klaget både for din og hvalpens skyld.

3 Synes om

Torsdag flyttede vi over i genhusningslejligheden, der er næsten dobbelt så stor som min egen lige 2er.
Fredag morgen begyndte kattene at indtage den, og det kunne de lide.
Med 91 kvm er der plads til en ordentlig fangeleg.
Der er mange nye gemmesteder.
Der er nye kattefjernsyn aka vinduer ud mod parkeringspladsen.
og så er der alle de kendte puttepladser, såsom Misters elskede sofa, kradsetræet, et par huler mm.

Søndag følte jeg at nu er det okay på plads. Jeg tømmer ikke alle flyttekasser, har dog rimelig styr på dem der ikke bliver pakket ud. Og eftersom jeg nu bor i en 3er, så har jeg valgt at det ene værelse må tjene som opbevaring i den tid vi bor her. Tremmerummet i kælderen forbliver næsten tomt, kun mine lamelgardiner fra havestuen står dernede.

Og jeg har fået spisekøkken - sidder stort set kun derude. Det vender mod øst, så der er sol indtil omkring kl 13.
Har slet ikke siddet ved spisebordet i stuen endnu - kun i lænestolen når jeg har set lidt TV.

6 Synes om

Øj det var dælme også længe for sådan en lille størrelse at sidde selv :open_mouth:
Jeg fatter ikke folk får sig en lille hvalp og ikke får det alene-hjemme trænet op lige så langsomt!

Herhjemme brugte jeg da næsten to uger på det, og alligevel var jeg lykkelig for, at hun fik en luftetur halvvejs på dagen de første to dage, hvor det var “alvor” - og jeg har muligheden for at min underbo, hvis jeg en dag skal arbejde mer end 8 timer, at hun lige lufter over middag.
længere vil jeg simpelthen ikke byde hvalp at sidde alene i gangen uden luftetur.
Hun er trænet langsomt op til 7½-8 timer - alt derover er SYND, så længe hun ikke er ældre! :frowning: jeg har endda dårlig samvittighed, når jeg kan se tiden nærmer sig 7 timer. Jeg kommer heldigvis altid hjem til en sovende hvalp, men det er jo også fordi vi har trænet det. (og det hjælper også, at der er adgang så Ralf jævnligt lige er hos hende i gangen :slight_smile: så er man jo ikke helt alene :slight_smile: )

Har samtidig allieret mig med to naboer - de har begge nøgle til lejligheden, så HVIS hun en dag bliver ked af at være alene og gør, så går de op til hende og tager på en lille luftetur.
Min underbo har tjent første kage herfra for de første to gåture :ups: og havde jeg opdaget hun ikke kunne være alene en hel arbejdsdag, så havde jeg da lavet en fast lufteaftale med nabo :slight_smile:

2 Synes om

det tager ca 1 time at karte en perser på 2x1½ m …

et af mine tæpper er vævet underligt, ikke til at støvsuge …lettere at karte det, så først støvsugeren, så karte og støvsuger igen …

2 Synes om

Wow en stor kat…den må da være lige til guinness rekordbog! :besvimer: :uha: :p:
:rofl:

3 Synes om

Det er slet ikke en perser… det er en mang ku :laughing:

3 Synes om

ja så stort et langhårskræ må være en mang ku

2 Synes om

Jeg synes godt nok fuglene er dumdristige i de her dage, flere gange har jeg set fugle sætte sig i kattehaven og i dag lykkedes det LouLou at fange en solsorteunge :astonished:
Jeg fik fat i den og da jeg ikke kunne se nogen skade på den, bar jeg den et godt stykke udenfor indhegningen, hvor jeg placerede den i skygge.
Ca. 20 minutter senere, gik jeg derhen for at kigge og da sad den stadig det samme sted, men da jeg rakte hånden ud for at samle den op, kom der liv i den og den fløj væk …
Jeg håber den klarer sig (jeg kunne høre forældrene skæppe op i nærheden) og holder sig væk fra katteindhegningen i fremtiden :kryds:

3 Synes om

Er der slet ingen, der vil dele nogen kattefødselsdagsbilleder?

Min kontraktlejlighed/folkeregisteradresse er 31 st mf
Jeg er genhuset i 13 st tv

Det skal jeg nok nå at knække tungen på nogle gange…

2 Synes om

Nu er der kommet lidt gang i tråden, men vi skal da have mange flere med.
Kom nu - I har da også holdt fødselsdag for jeres kræ… :smiley:

1 Synes om

Altså, det er min fødselsdag i dag … kan jeg deltage? :yum:

3 Synes om