Julis tanker

Kan det være han lige har brug for tid til at samle sig efter at have mistet sin bror? Håber i hvert fald han vender tilbage, når han føler for det :slight_smile:

4 Synes om

Nej, jeg mener ikke, at der har været noget omkring den tid han forsvandt - pludselig var han bare væk.
Men forhåbentlig vender han tilbage - som Marianne skriver, så mistede han sin bror og det kan jo have taget hårdt på ham.

1 Synes om

Evt. kunne en af jer jo skrive en PB til ham. Så får han højst sandsynligt en mail om, at nogen vil ham noget :slight_smile:

2 Synes om

Har lige afleveret Sigga hos en veninde, hvor hun skal bo et par nætter, mens jeg er på tur. Hun er tidligere blevet passet hos veninden, og alligevel er jeg godt nok imponeret over hvor cool en kat, jeg har. Veninden har nemlig en kæmpe sort hund som går helt i selvsving over kattebesøg (af glæde og legesyghed). Det er 1,5 år siden, de sidst har været sammen, og alligevel går Sigga rundt i huset med høj haleføring. Hunden har allernådigst fået lov at snuse bagdel, men den skal ikke forsøge at dutte næse - så får den et hvæs og en klo i snuden. Har lige fået dette billede, taget 1 time efter gen-sammenførsel :slight_smile:

17 Synes om

Sigga er bare den sejeste husmissedame! :lovelove:

1 Synes om

Tak :slight_smile: Men vi savner nu stadig de dage, hvor det var dig der passede! :kissing_heart:

1 Synes om

Jeg savner også at passe hende. :ballonbamse:

Giv hende et stort kys på panden fra mig, når hun er hjemme igen. :kissing_heart:

Jeg har også cool katte :grin:

Mine forældre har to huskatte på 9 år. Alle mine katte bliver jævnligt passet af mine forældre og det samme gør min brors kat. Nogen gange har mine forældre så 6-7 katte fra 3 husholdninger og det klarer de fint alle sammen.

Ja det sker, især til mine voldsomt nysgerrige teenagere, at der lyder et hvæs og der er en der får en portion dårlig ånde midt mellem øjnene :joy:

Men de har aldrig slåsset eller andet hårdhændet.

Mine forældres to katte går mentalt spegat hvis der er fremmede katte der vover sig ind i deres have. Men et er at de accepterer at min brors kat,.kuldsbror, kommer på besøg men et andet er at mine pelsbamser også må komme.

Jeg har lige sendt Joy på sommerferie derovre. Hun er 8 mdr og fuld af numre mv og kunne slet ikke forstå Birgit var bag el lukket dør. Joy var inde i soveværelset og sige goddag til de små, som hun iøvrigt fandt totalt uinteressante, men en lukket dør øv puha det var slemt for hende.

Joy får derfor lige et par dage i forkælelsespension og jeg får ro til at passe Fiona og de små. Theodoristen er her også men som 2,5 års er han så rolig at han fint kan magte en lukket dør.

Det er guld værd at have denne kattepasningsmulighed :slight_smile:

6 Synes om

vi har fået så meget at der stadig er lidt fugt i jorden, det startede med en stille silende byge, slog over i kraftig regn og det har givet en byge i nat …4-5 mm totalt vil jeg tro

1 Synes om

Ja, det er godt nok sejt! :+1:

1 Synes om

Har nærstuderet målene - og nok kommet til konklusionen at nu Stine ikke er en “lille husmissepige” men en dame på godt 4,5 kilo så er den for lille.
Mister vil jeg ikke prøve at komme derind.

Jools er formentlig også kun godt halv størrelse af Stine.
Jeg er nærstuderet målene og fundet ud af at den er for lille, selv til Stine.

Jeg faldt for det at man kan gå med den over skulderen - jeg er desværre ikke i stand til at bære en transportkasse længere, til og fra bus mm.
Må kigge på noget andet, og se om misserne er enige i at deres surt opsparede penge må bruges til det og ikke slik :slight_smile:

Vi bruger det ikke selv, så jeg tør ikke udtale mig om hvor godt det fungerer, men nogle af de større plastkasser har hanke i toppen hvor man vil kunne sætte en rem i så du kan have dem over skuldren.

Som fx den her:

Stines kasse er identisk med den du linker til, så der kan man sætte en rem i selv.
Misters kan man også sætte en rem i.

Det er dog hårde kasser, det jeg kunne tænke mig er en lidt blødere taske der ikke er så hård mod kroppen at gå med.
Min krop driller gevaldigt, desværre.

Tusind tak for tanken dog.

Så er der sådan noget som denne her

1 Synes om

Hvad med simpelthen at få et lille stativ til at sætte kassen på - altså et med hjul under. Sådan lidt ala en sækkevogn, men lidt smart måske :slight_smile:

Dem ved jeg da, at der er udstillingsfolk, der bruger, så der er måske nogen af dem, der kan henvise til sådan et? Så slipper du helt for at løfte og kan nøjes med at trille.

Nu fandt jeg lige en tilfældig en. Måske er den ikke god nok. Men de findes i hvert fald:

https://www.actiumplus.dk/trolley-stativ-foldsammen-solv-sort.html?gclid=CjwKCAjwyrvaBRACEiwAcyuzRBglpv0spCfiIyMnlgwYYmT07gFbf1mrDJY0QLFfowsRbPtCgEE37BoCcIcQAvD_BwE

Det kunne absolut være noget.
Mit håb er at jeg kan have dem begge med på en gang, når de skal til kilometertjek ved dyrlægen.

kigger nærmere på det :wink:

Tanken er fin, og har også vendt den en gang eller to i hovedet.
Der er dog hagen at når jeg skal til dyrlæge er det med bus, og rutebilen herudefra er ikke med lavt gulv, så der er en praktisk udfordring i at få n sådan vogn op i bussen.

Hvis ikke bybussen herudefra landsbyen tog dobbelt så lang tid som rutebilen tog jeg den.
Deer er dog så stort tryk på den bus og mange passagerer det meste af vejen, så det vil være en udfordring at have to katte med i den, desværre.

Angående sækkevogn så behøver de heller ikke at veje særlig meget. Jeg har sådan en her jeg nogle gange bruger til udstilling. Den kan klappes sammen

https://www.harald-nyborg.dk/p1945/bagagesaekkevogn-60kg-foldbar

1 Synes om

Nej, du kan nok ikke selv få den hevet op i bussen, men mon ikke der er nogen, der vil kunne hjælpe - om ikke andet så chaufføren da? Men ellers kan du jo tage kasserne af og sætte dem op i bussen og så sætte dem på trolleyen igen bagefter? Især hvis trolleyen kan klappes sammen.

De må ikke hjælpe i Midttrafik. Gør de det og kommer til skade kan de ikke få erstatning, da de har udført arbejde de ikke må.
Har hørt eksempler på dette.