Julis tanker

Det var da alligevel meget nok!

Skal de være blødere er det nok ikke noget, men ellers er jeg meget glad for den mindste Dogman(/kopier heraf) ift bus transport. Desværre ingen bæresele, men jeg kan fint have stropperne over skulderen og gå med dem. En størrelse som de brune fra zooplus er fin til “Stine størrelse” ift at ligge ned, men jeg er personligt ikke så begejstret for at de ikke kan rejse sig op (samme anke har jeg i øvrigt med sturdi bæretaskerne) :slight_smile:

1 Synes om

Tid til den årlige “store vaccinationsdag” om lidt. +30 katte i alle aldre fra 7 uger til 11 år skal transporteres til dyrehospitalet og holdes styr på i et par timer :slight_smile: Andre mennesker løber rundt og leder efter katte, der ikke vil med - her løber vi rundt og hiver katte ud af ttransportkasserne, for at få dem fordelt så dem der kører bedst sammen nu også rent faktisk ender i samme kasse :slight_smile: Stor stak papirer fundet frem = check. (Mangler Oreo´s vaccinationsbog, gad vide hvor i flytterodet den er endt…). Registreringsattester til Katteregisteret udfyldt og pakket = check. Tissebakke til en lang eftermiddag i dyrlægens konsultation stillet frem = check. Ikke mindst Søren hidkaldt fra visit hos naboen = check. Coke Light - ikke pakket endnu :yikes: Det bliver en lang dag, dyrlægedamen kan godt begynde at tape sin tommelfinger ind for at undgå vabler - og evt. overveje at tage en Valium inden jeg slipper rovdyrene løs :slem: Med vaccine + lidt rabies + 7 chips + en blodprøve skal hun stikke i små dyr ca. 50 gange inden hun er færdig…!
VH
Susanne - Platinum member af foreningen til bevarelse af dyrlægers vel :slem:

9 Synes om

Åh hvor ville jeg gerne være en flue på væggen @Susanne_W :hoho:

1 Synes om

Enig! Jeg ville gerne med :smiley:

:sveder::sveder::sveder::sveder:
Jeg ved godt at sommer med masser af sol, er det de fleste vil have. Personlig synes jeg så det er en af de dårligste sommer længe. Hverken jeg, kattene eller min computerskærm magter det. Jeg har knaldende hovedpine, hjernen er stået næsten helt af, og jeg orker intet. Kattene gør ikke rigtig andet end bare ligge. Alvin spiser endda mindre end han plejer. Og min computerskærm slukker, hvis ikke jeg har min gulvventilator til at blæse på den for fuld styrke. Så typisk dansk sommer, kølig og regnfuld, savnes! :cloud_with_rain:

1 Synes om

Det kan jeg faktisk ikke erklære mig helt uenig i - stod valget mellem denne og sidste sommer, falder min stemme nok på den sidstnævnte…
Temperaturen er måske endda til at håndtere, men tørken sucks! :face_with_raised_eyebrow:

3 Synes om

Ja tørken er ikke godt for noget, men personlig har jeg det klart værre med varmen. For mig er det rigeligt sommer når det er mellem 20 og 25 grader, allerede der kan jeg havde svært ved at holde det ud. Men nu hvor vi er endnu højere, og køre på tredje måned med den slags vejr, ja så drømmer jeg efterhånden kun om regn og kulde. Fair nok, det behøver ikke være rigtig kulde, men dage med regn og måske bare 19 grader, det ville klart hjælpe mig til at komme gennem dette.

Jaaah Ferie :rundtosset:
Helt indtil på tirsdag :hoho:

Men det er faktisk også ok, at være på arbejde, selvom næsten alle andre holder fri. Ingen myldretidstrafik, masser af p-pladser og ingen ledere og samarbejdspartnere, der hiver i een. Og bedst af alt - ingen møder om hvordan vi kan blive mere effektive :cool: Generelt er der bare fred og ro til de arbejdsopgaver, som kræver fordybelse :ok:

6 Synes om

Ja, du har vel ikke nået at spare meget ferie sammen. Men det er måske de få dage, du holder nu?

Opsparing af ferie går fra 1. Jan- 31. dec. Og den kan man så afholde fra 1. maj året efter. Som nyuddannet i januar har jeg derfor ingen opsparet ferie at bruge i år :cry: Jeg betaler selv for al den ferie jeg holder frem til 1. maj næste år. Ferieloven er lavet om, så det ikke vil være sådan i fremtiden, men jeg når desværre ikke at have glæde af det.

Er den? Hvordan er den så nu? Jeg havde bare glemt, at du kun har været i job siden marts. Jeg tænkte lige, det var sidste efterår, du begyndte.

Her er et link :slight_smile:

Ja, jeg nåede også lige selv at finde det. Sikke noget rod det bliver :uha:

Jamen det var svært hyggeligt :slight_smile: Det tog nøjagtigt 3½ time, der blev stukket og prukket og registreret (dyrehospitalet er ISO godkendt, så der kan ikke springes over noget lavt gærde mht. registrering). Dyrlægen var forudseende og havde en stor kop kaffe med ind fra begyndelsen, og jeg havde Coke med :wink: Søren Sko ved en del om den potteplante, der faldt ned fra vindueskarmen og gik i maaaange stykker, og Luffe ved lidt om hvorfor der står noget ulæseligt i en journal :slight_smile: Det kostede knap 13,000 gode danske kroner - og nu er der et helt år til næste års store vaccinationsdag :slight_smile:

17 Synes om

Ta-Dah! Nu skal du bare se - her er lige hvad du efterlyser: Redirecting...
:slight_smile: VH
Susanne

6 Synes om

det her er liiiidt en lang dag! Tror den står på lidt hundeluftning, så en eftermiddagslur, lidt hundetræning og så ellers bare sofa-afslapning efter arbejde i dag.
jeg er godt nok flad!

Hold nu op! Her går jeg og synes det er vildt at skulle afsted med en hund og tre katte på mandag. :joy::joy::joy: meget sød video Susanne. :heart_eyes:

Fordommene lever i bedste velgående … :rofl:

8 Synes om

Jeg så den også forleden, men nåede ikke at tage billede, da jeg skulle nå bussen.
På vej hjem så jeg endnu en (denne gang siddende i bussen) - noget med at “den rette” nok skal dukke op af sig selv, ligesom storken.

Argh! Jeg bliver faktisk lidt sur. - Trækker vejret dybt og tæller til ti. :stuck_out_tongue:

2 Synes om