Julis tanker

Vi har sådan en rund pap-krads, der også fungerer som seng :slight_smile:
Den vejer ikke noget og fylder ikke ret meget. Så kan de kradse, hvis de lyster.

Så er pjokket fløjet hjemme fra :slight_smile: Den var nok våd og kold, for efter nogle timer inden dørs, satte jeg den fri igen :slight_smile:

Det sidste billede inden hun blev sluppet fri. :slight_smile:

Når min ø, hvor jeg har boet og arbejdet i 8 måneder, bliver ramt af et slemt jordskælv :ked: Og når byen jeg har besøgt 1-2 gange ugentligt i 6 måneder, rammes af jordskælv :ked: Når jeg stadig har kontakt med gamle venner og kolleger, der i nogle tilfælde ikke kan gå ind i deres hjem, fordi der er for omfattende skader :ked: Og når de alligevel gør hvad de kan, for at hjælpe hinanden, andre og især de turister, der kun er i området nogle uger :hjerte: :wehuu:

Så er Minions kommet på ferie her :smiley:

Og han har allerede stukket Isolde et par flade…hun ville smage hans mad…
Så kan hun se hvordan det er, hun deler altid øretæver ud når flokken får vådfoder på fadene :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;1313665]Så er Minions kommet på ferie her :smiley:

Og han har allerede stukket Isolde et par flade…hun ville smage hans mad…
Så kan hun se hvordan det er, hun deler altid øretæver ud når flokken får vådfoder på fadene :tihi:[/QUOTE]

Så kan hun lære det :høhø:

Theodor fik jo tilnavnet Theodoristen af Chip og Chap. Større pilpote og nytterøv skulle der ledes længe efter. Heldige mig og Theodor kom Fiona til…
For sjovt at nu er det ham der bliver pirrelig, fordi hun konstant er klar til at lave ballade :slight_smile:

Ikke at han har lært supermeget han er stadig en pilpote og nytterøv :tihi:

[QUOTE=HolmeInc;1313669]Theodor fik jo tilnavnet Theodoristen af Chip og Chap. Større pilpote og nytterøv skulle der ledes længe efter. Heldige mig og Theodor kom Fiona til…
For sjovt at nu er det ham der bliver pirrelig, fordi hun konstant er klar til at lave ballade :slight_smile:

Ikke at han har lært supermeget han er stadig en pilpote og nytterøv :tihi:[/QUOTE]

Hvad dækker ordet “nytterøv” over? :?

Hos “mormor” må man gerne gå bordet :tihi:

en nytterøv er en som hele tiden er der til at drille, pirre, irritere.
en person som er en nytterøv er en som kommer med utidige kommentarer, som blander sig etc

Når jeg bruger udtrykket om Theodor og Fiona er det en smule unfair da deres adfærd ret beset er helt normal killingeadfærd. De søger grænser konstant og konstant ude på ballade. Men for Chip og Chap blev det ofte opfattet som nytte når de 10. gang havde sagt ‘hertil og ikke længere’ og Theodor så lagde sig 2 mm fra grænsen og bare kikkede og virrede med hovedet og hele katten var en bunke provokerende muskler der bare ventede på næste mulighed for drillepilleballade :slight_smile:

Det er godt Lisbeth lær du ham endelig en masse unoder :thumbup:

Tyskerne har pakket grænsekontrollerne sammen …men hold da kaje en trafik, Kruså overgangen er rimelig, men E45 er generelt rigtig træls i dag…

Var lige ude at gå en lille aftentur og endte med at overveje, om jeg skulle flytte tilbage til byen i en lejlighed i højderne. Der var så mange dræbersnegle, at jeg på visse steder måtte gå med blikket stift rettet mod jorden bare for at undgå at træde på nogen af dem. De giver mig myrekryb, og jeg mister helt lysten til at være udendørs :frowning: Apropos myrekryb - sådan nogle har jeg også. Både ude, hvor de underminerer terrassen, og den anden dag også inde :frowning: Måske egner jeg mig alligevel ikke rigtig til at bo på landet :uha:

:trøste:

Jeg tænker det kommer an på hvor på landet man bor. Jeg bor jo selv i et område med flest huse, og så nogle få boligblokke. Men jeg bor også næsten op ad skoven (syv huse væk), tæt på flere søer og marker, og går jeg tur er det altså begrænset hvad jeg ser af snegle, og jeg ser flest af de små almindelige med hus på.

vedr myrer så gør jeg kort proces over dem når de begynder at muntre sig på min fliseterrasse.
Jeg koger en stor gryde vand og hælder det spilkogende ned i mellemrummene.
Jeg vil ikke have gift i hverken have eller hjem, mine katte skal ikke risikere at slikke noget i sig.

[QUOTE=HolmeInc;1313713]vedr myrer så gør jeg kort proces over dem når de begynder at muntre sig på min fliseterrasse.
Jeg koger en stor gryde vand og hælder det spilkogende ned i mellemrummene.
Jeg vil ikke have gift i hverken have eller hjem, mine katte skal ikke risikere at slikke noget i sig.[/QUOTE]

Risikerer du ikke, at hele omegnens myrer dukker op til begravelse? :blegne::blegne:

Hader … HADER! tordenfluer :argh:

[QUOTE=HolmeInc;1313713]vedr myrer så gør jeg kort proces over dem når de begynder at muntre sig på min fliseterrasse.
Jeg koger en stor gryde vand og hælder det spilkogende ned i mellemrummene.
Jeg vil ikke have gift i hverken have eller hjem, mine katte skal ikke risikere at slikke noget i sig.[/QUOTE]

Jeg har fået dem til at forsvinde ved at strø kanel på boet. :slight_smile:

Nå, så var den gal igen. Jeg tænkte, at en af landmandens køer måtte være syg, sådan som den sagde. Og så gik det op for mig, det nok ikke var en ko, men en kat. Først troede jeg, den var kommet ind i indhegningen, for det kom henne fra enden med skuret. Men den sad oven på naboens skur og kiggede ned på Asani, der stod og kiggede med tyk hale, og vrælede højt. Da jeg kom, stak den fremmede kat af over taget, men blev i nogen tid siddende helt oppe ved rygningen og kiggede ned på mig.

Det er den samme hankat, som Asani tidligere har haft et par konfrontationer med gennem hegnet. Nu håber jeg bare ikke, han finder på at hoppe ned fra naboens skur på et tidspunkt. Det er jo akilleshælen - at katte udefra kan komme ind den vej.

Og så kom han tilbage igen, det bæst :frowning: Heldigvis kan jeg da tydeligt høre ham! Så nåede at komme ud at se Asani springe så højt han overhovedet kunne i forsøget på at komme op efter ham. Heldigvis nåede han (Asani) kun halvvejs op ad væggen til skuret og ikke engang i nærheden af strømmen. Hvis hankatten finder på, at han vil ind, så håber jeg, han gør, som katte nu engang gør, og bruger forpoterne til at støtte med ned ad væggen, for så får han et rap.

Gipsarm til salg meget billigt.

Jeg er altså ret træt af den arm nu, og der er længe til den forsvinder ( 10 dage endnu)

Man bruger altså højre arm ret meget, og selv om jeg kan må jeg ikke bruge pege og tommel til at gribe noget.

Vi plantede græs i går, og efter tråden med alle de græsfrø katte har haft i øjets, så tør vi ikke lukke drengene ud endnu :ups: