Julis tanker

Det står helt klart også på min liste over oplevelser, der skal prøves. Især efter at jeg er flyttet et sted hen, hvor jeg ser dem jævnligt :slight_smile:

Det er fantastisk :slight_smile: Har kun prøvet én gang, i Taos, New Mexico, og det står absolut på listen over ting der skal prøves igen :slight_smile: God tur :slight_smile:
VH
Susanne

tager den igen…vinbjergsnegle æder æg fra iberiske skovsnegle…og sikkert andre, de tager mig bekendt ikke klækkede
iberiske er en rovsnegl…den kan tage en vinbjergsnegl
leopardsnegle…ved faktisk kun at det er en rovsnegl, og at der ikke er mange i fht iberiske
pinddyr tager hellere tørfoder og fuglefoder end snegle
har ca 5 tdr brakmark som nabo, og der kommer de fra, sammen med flyvehavre og andet ukrudt …har ikke set mange små i år, så jeg tror at vinbjerg hjælper

Rigtig god fornøjelse, husk at nyde det :thumbup:

[QUOTE=Vipstøsen;1313823]Bare rolig, de bor på landet :wink: Husmandssted, omkranset af marker og vild natur, så selvfølgelig vil de være der, men de der mængder… GOSH :uha:. Var derude den anden aften, så det med egne øjne. Troede sgi ikke på det, men det var vanvittigt… og det var “kun” en 5-600’s aften :yikes:

Hehe Ingrid, tror du ikke du har set lidt for mange film :smiley:

Jim, fik ikke lige citeret dit opslag… har også hørt det med vinbjergsnegle. Desværre har jeg ikke set nogen af dem i vores have :frowning: Men vi har en del leopardsnegle, og dem flytter jeg nogen gange rundt på og sætter dem over til overhakkede dræbere, bare lige for at minde dem om at de godt kan lide dem :wink: Pindsvin har vi vist også nogle stykker af… de tager dem vel også ?[/QUOTE]

Pindsvin tager mig bekendt kun de små snegle med hus, og muligvis spiser de også dræbersneglenes æg.
Vi har vinbjergsnegle i haven, og finder jeg en koloni af dræbersnegleæg, henter jeg gerne et par vinbjergsnegle og sætter dem ved æggene. Der går ikke mange sekunder, før de går i gang med det udsøgte festmåltid :savle:.

Men dræbersneglene tager desværre også vinbjergsneglene og vi har ikke så mange af sidstnævnte i år som vi plejer :thumbdown:.

Gad vide om det er derfor vi så godt som ingen dræbersnegle har herude ift så mange andre steder, for vi har nemlig en del vinbjergsnegle også :slight_smile: Jeg har også læst en artikel om at bænkebidere gerne spiser æggene. Ledte efter den artikel jeg fandt om det sidste år, og faldt her lige over denne artikel, der virker ganske saglig i sin tilgang :slight_smile:

Så få jer nogle ænder eller høns, folkens :høhø:

Da jeg kom hjem hen på eftermiddagen havde Buster lavt blodsukker, så han fik lidt sirup i munden.
Jeg ved at dette han give splatmave men, men sådan er det, det vigtigste er at få blodsukkeret på…

Det varer ikke længe før jeg kan lugte l***, straks er Stine under mistanke, for hendes dufter mildt sagt ikke af roser.
Jeg tjekker bakker - de var lige blevet renset - kigger i transportkasser der altid står fremme osv. I den ene transportkasse lå en indtørret lille pølle så skyndte mig at smide tæpperne til vask.

Lugten hang kraftigt ved, endte med at finde synderen mellem sofa og radiator, hvor der er et mellemrum på få cm.

Det var præcis den konsistens, som når Buster har fået sirup - og lugtede grimt.

Ægget til aftensmaden var sat over, men måtte i gang med rengøring med det vuns.
Tørret over, frem med alm rengøringsspray ad to gange, og til sidst lidt Rodalon. Der sad også lidt op ad (Stof)sofaen, så den fik samme tur…
Sofaen blev med det samme skubbet ind, så kattene ikke kan komme ind til den sted med Rodalon…

En ting er sikkert - det behøver jeg ikke at gentage lige før aftensmaden mere…

I kan også bare spise dem :smiley:

Eller skaffe jer en snegleskink, men der skal i lige koge dem først og skærer dem i småstykker :smiley:

Det er også på min bucketlist - oooooog jeg har lige googlet mig frem til, at der er indtil flere hot air balloon rides i San Antonio :muhaha:

[QUOTE=Eva K;1313853] Ledte efter den artikel jeg fandt om det sidste år, og faldt her lige over denne artikel, der virker ganske saglig i sin tilgang :slight_smile:

Så få jer nogle ænder eller høns, folkens :høhø:[/QUOTE]

Havenyt er meget sagligt og så er det økologisk og gør over mange bjerge for at finde solide løsninger som virker i folks haver.
Der kan havefolk finde mange gode råd.

Ja! Jeg er SÅ enig!

hahaha Lykke for h. da ikke også.
Men om du så gør dig lille som et salatblad, så tror jeg du i sikkerhed :thumbup:

Jeg har været til træning i eftermiddags
Synes godt nok der har været en løssluppet stemning på holdet de sidste par gange og selv jeg selvfølgelig ikke ta’r del i denslags opførsel :cool: … går det ud over min koncentration :surrender1:
Vi har en præst på holdet og han kan altså nogle historier :uha:

[QUOTE=HolmeInc;1313873]hahaha Lykke for h. da ikke også.
Men om du så gør dig lille som et salatblad, så tror jeg du i sikkerhed :thumbup:[/QUOTE]

Jeg tror ikke på dig! Du har sikkert en lille dræbersnegl siddende i nakken, der styrer dine tanker! :uha:

Så det er ikke kun Ingrid der har set for mange aliens film… :tihi:

Jeg kommer til at tænke på serien animorph, med de der teenagere det kunne forvandle sig til dyr, for at bekæmpe alien parasitter med den beskrivelse:tihi:

Det er da vist kun hvis vinbjergsneglene er heldige ikke selv at blive ædt af dræbersneglene før de finder deres æg.

Futurama, du :wink:

Øv aflyst 30 minutter før flyvning pga massivt regnvejr :frowning:
Nå men tredie gang er formentligt lykkens gang…

Ham Minions giver mig grå hår i hovedet :surrender1:
Han har sovet rigtig godt godt hele eftermiddagen…og her til aften er han så frisk og udhvilet.
Han render ude i kattegården og han vil ikke ind…jeg har hentet ham ind mindst 10 gange…lokker med vådfoder som han så æder…og så render han ud igen…bølle…
Jeg får jo ikke lukket et øje i nat hvis han ikke bliver inde…tænker på hvis han nu ikke kan finde ind når det er mørkt…

Hver gang jeg går ud så drøner han rundt på træstammer og borde og er på insektjagt…og kommer lige og hilser…for så at spæne af sted igen …
Isolde og Apollon har været med meget af tiden men nu er mors pige kommet ind :hjerte:
Men ikke Apollon og bøllen…Apollon er jeg ikke nervøs for, han kender vejen…men ham den lille rod der…