Juni måneds dumheder eller uheld :)

Jeg tror simpelthen ikke på, at jeg er den eneste der dummer mig, måned efter måned…SÅ derfor kunne det jo være lidt sjovt, at høre om jeres dumheder eller uheld og jeg lægger gerne ud med en totalt dummernik :tihi:

Jeg ville så gerne prøve, at ryge laks og jeg havde læst et råd af Jamie Oliver, blot at tage en gammel kagedåse prikke hul i den lægge lidt hønsenet og smuld i bunden og ligge laksene ovenpå hønsenettet…så langt så godt, (det var faktisk svært at få huller i sådan et bliklåg) men det lykkedes…MEN…vi stiller jo så denne fine “laksegrill” på vores rigtige lille grill og jo tak, det ryger jo fint og jeg glæder mig som et lille barn til nyrøget laks…:høhø:

Da de har fået 10 minutter efter anvisningerne tager vi dem af og neeeejjjj…hvor er de fine mørke osv…men fy for pokker, hvor de smager…:uha: den kagedåse vi har brugt, var åbenbart ikke varmesikret altså kun blik for der er ligesom lagt sig en belægning af smeltet “plastik, eller andet” på fiskene og de er i hvert fald ikke spiselige og heller ikke sunde…:yikes:

Så øv bøv, det blev blot nogle koteletter på grillen som smagte ok, meeeeen… når jeg nu lige havde sat næsen op efter nyrøget laks så var det jo lidt tosset :slight_smile:

Har I andre også dummet jer i denne nystartede måned :stuck_out_tongue:

ohh ja

jeg skulle lave min morgensmoothie…

men jeg skal huske at vågne FØR jeg laver den - for ellers glemmer jeg at sætte låget på blenderen FØR jeg starter den… jeg fik ikke meget smoothie men jeg fik ret meget rengøring… så jeg vågnede either way!!

Næ ikke endnu men der er jo stadigvæk mange dage tilbage :smiley:

Jeg har lige spildt ½L mineralsk terpentin ud over bord og ikke mindst computer. Føj, hvor det lugter!!! Håber ikke, at computeren har taget skade :frowning:

Manden har lovet at tage brunsviger med på job imorgen - så han gik lystigt igang med at bage en imens jeg stod og lavede pizzaer til madpakkerne.
Det hele gik som smurt og brunsvigeren kom i ovnen … hvor den vidst fik 10min for meget :høhø:

Han gik igang med at overveje om han nu også kunne tage den med på job. Jeg grinte og drillede med at man da bare kunne fjerne det hvide fra skumslukkeren og gå uden om de sorte kanter der var hist og her :engel2: Og tilbød så at flække en lagkage sammen med jordbærcreme og skilpaddecreme den hoppede han på og jeg gik igang … alt gik fint og vi besluttede at lave en ny brunsviger fordi ungerne havde sat næsen pænt op efter at få kage - alt fortsatte fint … altså indtil til Nemesis valgte at komme på besøg i køkkenet. Dejen til den nye brunsviger ville ikke hæve :dokdok:.

Med vold og magt og beskidte metoder endte vi dog med at vinde over dejen og den begyndte langsomt men sikkert at hæve. Jeg fik pisket mit fløde til jordbærcremen og vendt jordbær i - alt var godt - jeg ville piske min skilpaddecreme … jeg piskede … piskede … piskede og så piskede jeg lidt mere og intet skede der :venter: Nu var det så mandens tur til at drille mig :høhø: jeg kunne jo ik engang piske min flødemasse stiv :muhaha:
i arrigskab smed jeg det tilbage i køleskabet og begyndte at fylde opvaskeren - til min stædighed vandt og jeg fik pisket min skilpaddecreme til noget nær perfektion :smiley:

Første lag lag i lagkagen gik fint det samme gjorde det med jordbærcremen der dog virkede lidt mere smattet end normalt men dog stadigvæk fast nok. Så skulle jeg lige have pisket fløden til at pynte siderne med … sprøjtepose og tyllen blev fundet frem og så var kagen lynhurtigt pyntet færdigt jeg vender ryggen til kagen for at rengøre div. ting fra pyntningen…

Han står og kigger på kagen og siger at den bliver de glade for på jobbet imorgen og pludselig siger han - med en stemme der virkelig kæmpede for ikke at bryde hulkende sammen af grin - “hvad end du gør nu skat så må du for alt i verden ikke vende dig om og se på kagen” … det gjorde jeg jo så og så var mine fine flødeskums snirkler kravlet ned på køkkenbordet hvor de lå og hånede mig… :argh:
Så den kage kunne han så ligesom heller ikke have med på job :tihi:

Men den brunsviger vi bagte til ungerne blev fin - men det jo også 3.gang der er lykkens gang ikke :klapper:

Så nu får ungerne lagkage imorgen og hans kollegaer får brunsviger :fnis:

Arrgh - jeg lavede en fejl i lobbykassen igår aftes! Lang kø, mange mennesker (og deraf træls ventetid for dem). Mange der betalte kontant i stedet for på værelset, og min Dankort terminal havde valgt at stå af! På et tidspunkt nåede jeg at tænke “shit, det var forkert, nu stemmer min kasse slet ikke” - jeg havde sådan håbet jeg ville kunne huske nøjagtigt hvad det var, når engang aftenen var slut, men det lykkedes ikke, og jeg endte med at mangle over 300 i kassen! Øv, øv og øv - i det mindste ved alle (forhåbentlig da!) at jeg ikke er stukket af med pengene, men hold da op hvor det irriterer mig, for min kontant kasse plejer faktisk altid at stemme. Flere hundrede kroners fejl er bare :ass: selv om jeg godt vidste inden jeg gjorde kasse op, at der ville dukke en difference af rang op! Arrrgh!
VH
Susanne

Hm. Jeg ved endnu ikke hvor slemt det er men jeg har muligvis myrdet min computer :uha:

Jrg kørte et par “oprydningsprogrammer” på den - det har jeg gjort før… og nu staller den bare ved " Starter Windows."

Og selvfølgelig lige inden jeg sku’ ud of døren og på arbejde… så nu kan jeg gå og gruble over om den mon nogensinde kommer til live igen. Og selvfølgelig lige efter at jeg havde købt - og downloadet - et program til 1200 kr >_<