Junior handling

Min skønne søn plager om at komme med på udstilling… Og jeg kunne godt tænke mig at han kunne deltage junior handling… :slight_smile:

Men tror ikke at han vil kunne holde Bailey særlig længe , han er jo stor muskuløs han kastrat på 5 kg med hele fire ben, og det er jo meget for en dreng på 5 år at holde styr på :tihi:

Er det kun Jyrak der har junior handling?

Jeg ved egentlig ikke om det kun er JYRAK der har det ??? Min Emil har prøvet det flere gange, og der er ofte nogle man kender som har en killing med som “man kan låne” :wink: hvis ikke man selv har en mindre kat. Emil har både udstillede Angus hankastrat på 4-5 kg, og Kyra hunkastrat på 4-5 kg, samt Kurt da han var lille, han har også udstillede Amiko som er på de 3 kg, selvom han ikke helt kan holde dem som han skal, så klare han det udemærket :slight_smile: ellers står du jo ved siden af og hjælper :wink: Hvis Bailey ikke har 20 ben og fuld af lopper i bukserne, vil jeg sagtens lade ham prøve, du er der jo til at hjælpe og måske lige tage over med at holde katten hvis det trækker lidt ud :wink:

Jeg tror ikke, der er andre FIFé klubber, der kører med det - men jeg hørte i sidste weekend, at det er planen at begynde på det i Viking Cats’ regi (hvor katten jo så vil stå på et bord og barnet ved siden af :))

og hvis han en dag kommer på JYRAK udstilling hvor jeg også er med kattten - og han gerne vil låne en lidt mindre og lettere kat, så sig til :slight_smile: Unni vil helt sikkert nyde opmærksomheden :slight_smile:

Hvordan foregår sådan en juniorhandling?

Jeg overvejer at spørge en af mine drenge, om de har lyst.

Ca omkring middagstid kalder dejlige Lone at nu starter juniorhandling :wink: Det forgår på den måde at alle børn der er tilmeldt med kat, kommer op til Lone (eller en anden der står som “dommer”) og viser katten frem, dommeren spørger lidt ind til hvad det er for en kat osv, og ja tager en lille snak med barnet, dommeren vælger så hvem der skal være nr 1,2 osv, og mener at det er 1,2 og 3 der bliver kaldt på scenen og finder ud af hvem der har vundet :slight_smile:

Emil er meget glad for det, han syntes det er rigtig hyggeligt, at kan få lov at fortælle lidt om hans misser :wink: og lone er super nem og sød ved ungerne :wink:

Det er kun JYRAK - og du kan helt sikkert altid låne en kat, der er mere “børnevenlig” i højde og drøjde, hvis Bailey er for meget af det gode :slight_smile: Bare kom op i sekretariatet - jeg har tit lånt nogle af mine ud til junior handling, jeg har næsten altid noget med, der kan bruges.
VH
Susanne

Jamen så må jeg jo hellere hive ham med næste gang… Ved ikke lige hvornår det bliver…

Kunne selvfølgelig også “bare” købe en killing, så har jeg da en god undskyldning “jamen Bailey er for tung, og Marcus skal jo ha noget at udstille” :lol:

Det må være dagens bedste ide :muhaha:

Som sagtner det kun Jyrak der pt. Har det, men det er super godt. Linea har tidligere lånt store Diego af Eva og han er kæmpe for en på 10 år. Men det gik fint og det er begrænset hvor megetvtil står med kattene.

Du kan se dem her http://www.kattegalleri.dk/album/storbilledevisning/14948-linea_og_diego___show#/0

[QUOTE=GitteS;885288]Som sagtner det kun Jyrak der pt. Har det, men det er super godt. Linea har tidligere lånt store Diego af Eva og han er kæmpe for en på 10 år. Men det gik fint og det er begrænset hvor megetvtil står med kattene.

Du kan se dem her http://www.kattegalleri.dk/album/storbilledevisning/14948-linea_og_diego___show#/0[/QUOTE]

Tal for kigget… Det kunne være at vi bare skulle springe ud i det :slight_smile:

[QUOTE=GitteS;885288]Som sagtner det kun Jyrak der pt. Har det, men det er super godt. Linea har tidligere lånt store Diego af Eva og han er kæmpe for en på 10 år. Men det gik fint og det er begrænset hvor megetvtil står med kattene.

Du kan se dem her http://www.kattegalleri.dk/album/storbilledevisning/14948-linea_og_diego___show#/0[/QUOTE]

Ja, det gjorde det da i hvert fald. Og Diego var meget glad for at guffe Linea’s gave (Linea forærede Diego noget af sin præmie) :smiley: Det var hyggeligt lige at gense billederne…

[QUOTE=Baileyhusmis;885286]Kunne selvfølgelig også “bare” købe en killing, så har jeg da en god undskyldning “jamen Bailey er for tung, og Marcus skal jo ha noget at udstille” :lol:

Det må være dagens bedste ide :muhaha:[/QUOTE]

We aim to please :cool2:
VH
Susanne

Linea glemmer aldrig den smukke løvemis som hun kalder ham og 2 af billederne hænger over hendes seng.

Kast jer ud i det, det er så godt for børnene og de er alle glade og stolte uanset deres placering.

Mvh
Gitte

Ihh altså Juniorhandling. Det er bare SÅ skønt at snakke med børnene , jeg ved Anette er lige så vild med det som jeg er :slight_smile:

Anette og jeg “dømmer” ikke ens.
Når jeg er “dommer” tager vi en snak om katten. Om den har et kælenavn - hvorfor i alverden de har malet striber på- har den fået for meget at spise når nu den er så stor osv.
Jeg kalder alle børnene op til “Nominering”, her får de 3 børn,jeg mener klarer sig bedst, et nomineringsbånd og resten får deres diplom.

Hvad jeg kigger efter…tjaa hvor frejdig er barnet, hvor fint kan barnet præsentere katten. (ret imponerende når et barn på 6 år kan holde en NFO på 5-6 kilo…lææææææænge)

Jeg kender jo efterhånden rigtigt mange udstillere og ved hvem der gerne låner katte /killinger ud til børn hvis forældre formaster sig til at anskaffe katte der bliver til halve køer…ja endda til børn hvis forældre aldrig har anskaffet sig en kat (mærkelige skabninger:rolleyes:)

Så kom friskt, vi skal nok hjælpe.

Hvad er aldersgrænsen for juniorhandling?

Min søn ville nok blive ret mærkelig over, hvis han får stillet sådan nogle spørgsmål.

[QUOTE=DK Blackangel;885918]Hvad er aldersgrænsen for juniorhandling?

Min søn ville nok blive ret mærkelig over, hvis han får stillet sådan nogle spørgsmål.[/QUOTE]
Det er for børn til og med 12 år.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;885919]Det er for børn til og med 12 år.
VH
Susanne[/QUOTE]

Tak for svar :slight_smile:

[QUOTE=DK Blackangel;885918]Hvad er aldersgrænsen for juniorhandling?

Min søn ville nok blive ret mærkelig over, hvis han får stillet sådan nogle spørgsmål.[/QUOTE]

Ork nej, børn synes det er helt normalt, at jeg ikke ved hvorfor katten den har striber eller at jeg tror den er grøn, når alle andre kan se den da er blå :slight_smile: LOL børnene finder nemlig hurtig ud af at jeg er komplet skør men meget rar

Min søn kunne finde på at give mig katten, hviske til mig at han ikke er et pattebarn og så gå :slight_smile:

Men sådan er børn jo så forskellige.

[QUOTE=DK Blackangel;885928]Min søn kunne finde på at give mig katten, hviske til mig at han ikke er et pattebarn og så gå :slight_smile:

Men sådan er børn jo så forskellige.[/QUOTE]

Det er jo heller ikke sikkert at junior handling er noget for ham…
De fleste børn er rigtigt glade for at være med, men derfor er det stadig ikke sikkert at det er noget for alle.
VH
Susanne