JW Lam på vej væk fra hylderne?

JW ser ud til at være ved at lægge deres stil om.

Se her:
http://www.wellbeloved.com/about-us/news/stylish-new-look-cat-food-products
http://www.wellbeloved.com/products/cat-food

Hvor er lam blevet af?!?!

hmmm - mærkelig nok er der vådfoder med lam

[QUOTE=pivnu;1051136]JW ser ud til at være ved at lægge deres stil om.

Se her:

Hvor er lam blevet af?!?![/QUOTE]

Og and? Hm… Nu er der ikke meget specialfoder over det mere :gruble:

Tja… nu har jeg skrevet til dem og spurgt…

Og de plejer at svare på henvendelser - også selv om svaret ikke er positivt. Et stort plus i min bog!

And har de stadig:

[QUOTE=galath;1051493]And har de stadig:

Housecat? (Jeg læste det først som housecoat… :D) Okay, det er fedtfattigt :lys-ide: Men ikke light, åbenbart? Hm… den havde jeg ikke lige luret :gruble:

Indekat vil jeg tro, de mener. Men jeg læste det nu også selv sådan i første omgang :slight_smile: Jeg har ikke set nærmere på sammensætningen, godt nok. Men mener dog, at der i hvert fald stod monoprotein.

Jeg skrev også til dem i går, men har ikke fået svar endnu. Ja, de plejer at svare fint, så det kommer nok…
Hvad skal jeg så fodre med :? I hverdagen er råt da funktionelt til Amira, men det var nu så rart igen at kunne fodre kattene sammen, og jeg har brug for noget lidt mere langtidsholdbart ved kattepasning.

Mail fra JW:

Dear Lene

Thank you for your email enquiry to the Nutritional Helpline.
Firstly, my apologies for the delay in replying to you, we have been experiencing a high volume of enquiries recently.

In response to your email, unfortunately we have made the difficult decision to discontinue all our Lamb variant in our dry cat food range.

James Wellbeloved diets are available in:
Kitten - cats up to 1 year (Turkey & Fish)
Adult – cats over 1 year (Turkey & Fish)
Senior – older cats (Turkey & Fish)
Light – Adult cats that are prone to weight gain (Turkey & Fish)
Hairball- cats over 1 year (Turkey)
Oral Health- cats over 1 year (Turkey)
House Cat – cats over 1 year (Duck)

Our Lamb variant is still available in our Wet Cat Pouches.

Please do not hesitate to contact me again in the future if I can be of any further assistance.

Kind regards,

Lorrain Ralls.

øv øv øv :frowning: det er stort tilbageslag for de med allergikatte ift. at få noget lettilgængeligt foder der er til at betale sig fra!

Tis og møg, hvad skal jeg så købe hjem til Figaro. Han kan ikke klare andet tørfoder, så slår han ud med det samme:surrender1:

Har du prøvet and?

Jeg var forleden på zooplus…og så, at de stadig har JW med lam…de har nok et stort lager med den omsætning de har.

var det en ide at vi lavede en underskrifts indsamling ?
dear jw - vi er mange som elsker jeres foder og bruger det til vores allergi katte da det prismæssigt er optimalt plus at det ikke er hydrolyseret kylling.
venlig hilsen en flok bedrøvede danske kattejere

det virkede jo med frisko zapp is og med lagermanns lakridskonfekt.

Jeg gad vide… jeg fik i sin tid at vide at f.eks. Sverige ikke ville tillade import af JW lam. Min gæt var at det bundede i noget med engelske får og Scrapies. Men jeg ved det ikke. Hvis nu flere markeder end det svenske er lukket for deres foder med lam, kunne det måske være grunden til at de dropper varianten. Måske er det ikke rentablet at fremstille. Hvis det er sådan - så er det nok svært at overtale dem.
Jeg har ikke haft brug for deres foder længe, men jeg kan glimrende huske, hvordan det var vores redning dengang vi havde Ditte. Jeg skulle gerne skrive under. Skade kan det ikke.

Jeg havde stor glæde af JW lam da jeg havde Henry, det var et af de få fodertyper og varianter han ikke kastede op af, så jeg er helt klart med på en underskriftindsamling.

Lige i denne situationer, ville det så mon ikke være mere virkningsfuldt hvis I alle individuelt skrev en mail om det? Jeg tænker at ifht underskriftsindsamling, så vil der jo ikke komme SÅ mange underskrifter på alligevel, og en “storm” af enkelte mails, der alle ytrer at I gerne vil beholde JW med lam måske er mere virkningsfuldt?

Jeg mangler stadig svar på min forespørgsel til JW - men jeg tillod mig faktisk en smule frihed og lod som om, at jeg var dybt bekymret, netop fordi det var det eneste foder min kat kunne tåle :wink:
Jeg spurgte også specifikt om der så i deres nye produkter ville være bare en version, hvor man ligesom i den udgåede Lam kunne være sikker på at der ikke var kylling af nogen art - fordi det var det min kat ikke kunne tåle…

Og jeg tror faktisk at det er den bedste vej at gå…
Mange individuelle henvendelser fra folk med allergikerkatte - så firmaet bag kan forstå, hvor glade folk faktisk har været for deres produkt… og ikke mindst, hvor nødvendigt det har været (= ER) at have på markedet.

[QUOTE=Ann K;1058105]Jeg mangler stadig svar på min forespørgsel til JW - men jeg tillod mig faktisk en smule frihed og lod som om, at jeg var dybt bekymret, netop fordi det var det eneste foder min kat kunne tåle :wink:
Jeg spurgte også specifikt om der så i deres nye produkter ville være bare en version, hvor man ligesom i den udgåede Lam kunne være sikker på at der ikke var kylling af nogen art - fordi det var det min kat ikke kunne tåle…f

[/QUOTE]
Til det vil de svare at der ikke er kylling i nogen af deres produkter, så dem kan du fint bruge :wink: Skriv fjerkræ, poultry, i stedet. Evt at du har prøvet kalkun og and, men det gik ikke. Og fisk, for det er også ret nemt at finde tørfoder uden fjerkræ, men med fisk.