JYRAK forårsseminar 2013

JYRAK har atter den store fornøjelse at invitere dyrlæger, opdrættere og andre interesserede til seminar.
Seminaret finder sted lørdag den 20. april 2013 på Hotel Opus, Egebjergvej 1, 8700 Horsens, og alle interesserede er velkomne. Nøjagtigt program er under udarbejdelse, men sæt hele dagen af til det - vi forventer at starte kl. 9,30 og slutte senest kl. 16,30.

Årets foredragsholdere:

Dr. Jerold Bell, Clinical Associate Professor i Department of Clinical Sciences ved Cummings School of Veterinary Medicine, Tufts College i USA.
Dr. Bell er populationsgenetiker og har i mange år haft genetikken som sin hovedinteresse. Han er meget respekteret for sit store arbejde i hundekredse med genetiske defekter, defekte geners udbredelse i racerene populationer samt raceforbedring og opdrætteruddannelse.
Heldigvis ved han også noget om katte, og han holder 2 indlæg for os om avl: indavl, linieavl, udkrydsning, matadorhanner, flaskehalse - opdræt set fra enhver genetisk vinkel. Dr. Bell forelæser på letforståeligt engelsk.

Gustaf Valentiner-Branth, Bygholm Dyrehospital, Horsens.
Valentiner-Branth blev færdiguddannet som dyrlæge i 1969 og har sammen med Knud Steensborg grundlagt Bygholm Dyrehospital i Horsens. Hans faglige interesse har de sidste mange år været centreret omkring ultralydsscanning og diagnostik af hjertelidelser hos hund og kat. Blandt hans mange efteruddannelser finder man f.eks. kardiologisk efteruddannelse i udlandet, certificeret til diagnostik af arvelige hjertelidelser hos hund og kat, cerificeret til undersøgelser for PKD, certificeret til røntgenfotografering af ryg i forbindelse med gravhundeklubbens bekæmpelsesprogram for diskusprolaps, medlem af rygkirurgi gruppen samt medlem af Echogruppen.
Han vil på seminaret tale om hjertelidelser, diagnosticering og håndtering af disse, smukt i tråd med Dr. Bells behandling af genetikken bag arvelige lidelser. Valentiner-Branth taler naturligvis dansk.

Prisen for dette one of a kind seminar er kr. 325,- for JYRAK medlemmer / 375,- for alle andre.

Prisen omfatter:
Frokost buffet
Eftermiddagskage
Kaffe og the
Ét sæt seminarnoter (ekstra sæt kan købes)

Der er forudbetaling, og tilmelding er bindende fra fredag den 12. april kl. 12,00. Er man stadig tilmeldt på dette tidspunkt, hæfter man for betaling!

Vi har plads til max. 100 personer denne gang. Der kan tilmeldes her: Jyrak

VH
Susanne

årh hvis jeg kan finde nogle at køre med fra Aalborg, så skal jeg SÅ MEGET med :smiley:

Og jeg er så tilmeldt! Så må kørsel findes senere :høhø:

jeg har også tilmeldt nu i håb om at kørsel lader sig gøre :ups:

Jeg har desværre andre planer den dag. Ellers kunne det da være interessant at se om sådan et seminar kan fange mig. Ny viden er altid velkommen i mit hoved g

Øv, vi er på udstilling i Malmø.

Uh, man kan jo altid udstille - men Dr. Bell er helt sikkert en engangsforestilling på dansk jord, vi har pænt ventet i hele 2 år på ham :wink:
VH
Susanne

Og jeg skal SÅ meget med skal jeg! :slight_smile:

Har selvfølgelig tilmeldt mig pronto!! :slight_smile:

/Mette

Om ikke andet går der jo tog lige ind midt i Horsens, og der er så 2 km. til hotellet. Der går bybus fra banegården det meste af vejen, i hvert fald op ad den lange bakke :wink:
VH
Susanne

To meget relevante emner!

Mange tak.

Andreas

Jeg har også skyndt mig at melde til:)

Venligst
Dorthe

Ja, vi kommer sandsynligvis også, og mailen bliver fluks videresendt til vores dyrlæge :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1026836]Uh, man kan jo altid udstille - men Dr. Bell er helt sikkert en engangsforestilling på dansk jord, vi har pænt ventet i hele 2 år på ham :wink:
VH
Susanne[/QUOTE]

Enig, men vi er i bekneb for udenlandske certer.
Og du nægter jo hårdnakket at Jylland bør give udenlandscert :lol:

Så skal vi nord for Limfjorden, så kan vi snakke om det - jeg tager det gerne op i FU :wink: Da jeg var teenager løb vi gerne rundt i t-shirts med et kort over det meste af Danmark - Nordjylland var farvet grønt, og teksten lød “Frit Nordjylland!” Og det drejede sig uden tvivl primært om moms og andre kjøwenhavnske vederstyggeligheder :wink:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1026880]Så skal vi nord for Limfjorden, så kan vi snakke om det - jeg tager det gerne op i FU :wink: Da jeg var teenager løb vi gerne rundt i t-shirts med et kort over det meste af Danmark - Nordjylland var farvet grønt, og teksten lød “Frit Nordjylland!” Og det drejede sig uden tvivl primært om moms og andre kjøwenhavnske vederstyggeligheder :wink:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ja tak, det synes jeg du skulle! :smiley:

Jeg har tilmeldt mig.
Jeg var så sikker på, at jeg skulle med, at jeg slet ikke nåede at tjekke, hvor i landet det holdes inden jeg havde tilmeldt mig :tihi:
Det måtte jeg så lige tjekke efterfølgende, og Horsens here I come :slight_smile:

Jeg har også sendt en tilmelding afsted i dag :slight_smile:

Så har vi faktisk allerede solgt en trediedel af pladserne… Jeg arbejder stadig på en 3. foredragsholder, men nogle gange driller ting (havde en fantastisk amerikansk adfærdsdame, men vi har måttet udsætte hende til næste gang vi holder større seminar).
Anyhow, der er stadig pladser - men det er gået rigtigt stærkt det første døgn!
VH
Susanne

Så er jeg også tilmeldt :slight_smile: Jeg håber, der er andre øboere, der vil med, men ellers må jeg tage turen alene :slight_smile:

Der er allerede flere øboer, der har planer om at komme :slight_smile: Prøv evt. Anette Kampf, hun kommer i hvert fald herover.

Og så har vi udvidet talerækken med Liselotte Bruun Christensen, Dyrlæge, Ph.d. studerende ved Universitetshospital for Familiedyr, KU/SUND - hun har noget at fortælle om HCM mutationer og forskning indenfor området.

Lige godt halvdelen af pladserne er allerede væk, så vent ikke alt for længe med tilmeldinger.

Og jeg har vist glemt det, for det er næsten en selvfølge, men alligevel: Der er naturligvis stort raffle til fordel for Winn Feline Foundation på dagen.

VH
Susanne