Kære katteelsker

Vil du være med til at gøre en forskel for moderløse killinger? Så læs dette indlæg :slight_smile:
Næste sommer tager vi fra foreningen Hittekilling.dk rundt i det danske land. Her vil vi præsentere os på forskellige markeder med dyr i håb om at sprede vores budskab om, at også moderløse killinger fortjener en chance i livet.

Vi mangler katteting i vores stand, som kan lokke folk til og som ved salg går direkte til de killinger vi redder - Og det er ikke så lidt endda. Vi har nemlig på 3 år næsten reddet 1000 killinger, som nu lever livet i nye kærlige familier.

Er du en kreativ sjæl som evt. kan sy kattesenge/huler, lave kattelegetøj eller andet med katte? Måske vil du donere din arbejdskraft til formål for killingerne? Er der tale om en større produktion, sørger vi for det økonomiske ved materialerne.
Alle penge som indtjenes går til dyrlægehjælp, modermælkserstatning osv. til killingerne. Vi har ingen dyre huslejer og ingen lønninger at betale - Altså kan man med god samvittighed donere ting eller arbejdskraft.

Skriv til [email protected] hvis du vil være med til at gøre en forskel

Vil rigtig gerne hjælpe med kattekillingerne, da jeg ikke har andet jeg kan tilbyde :frowning:
Men alder - ifg. hjemmeside for ung

Hvis I har behov for hjælp i mit område, så skriv endelig mig på …Jeg kan ikke modtage hittekillinger pga. pladsmangel, men hvis det drejer sig om hjælp til at passe en bod/stand så er jeg klar.

Det lyder som en rigtig god idé.
Jeg kan dor ikke hjælpe personligt længere grundet helbredet,
men jeg kontakter jer, så finder vi nok på noget.

Pøj-pøj med det hele. :ok:
.

Tak Bente, Alice og Henriette.
Vi kan jo altid bruge hjælp til de små. Lige nu er vi bare ikke så mange kreative hoveder :ups:. Jeg selv laver små malerier på akryl og malerier med pastelkridt af killinger og racekatte til standen.

[quote=JeanetteW;428163]Tak Bente, Alice og Henriette.
Vi kan jo altid bruge hjælp til de små. Lige nu er vi bare ikke så mange kreative hoveder :ups:. Jeg selv laver små malerier på akryl og malerier med pastelkridt af killinger og racekatte til standen.[/quote]
Det lyder da ellers rigtig spændende - og kreativt. :ok:
.

[quote=Henriette;428143]Vil rigtig gerne hjælpe med kattekillingerne, da jeg ikke har andet jeg kan tilbyde :frowning:
Men alder - ifg. hjemmeside for ung[/quote]

Ja jeg ved godt at der er den aldersgrænse. Meeeen du bliver jo heldigvis ældre med tiden :høhø:

Hej jeg vil også rigtig gerne hjælpe :slight_smile: Så hvis der er noget jeg kan gøre for at gøre en forskel … Vi må hjælpe de kære små pus, til at få en ekstra chance her i livet …

Ja det gør jeg og et år mere på bagen er der kommet i dag :), synes dog bare det er lidt diskriminerende da en under 25 kan være ligeså god eller bedre end en over. Min holdning… Og min kære hunkat er så glad for andre killinger :smiley:

Jeg har også tænkt lidt på det med 25, men jeg kan også godt se det fra deres side,
mange andre unge mennesker er ikke så gode til ansvar, men som regel kommer det heldigvis med alderen.

Det med at lave en aldersgrænse, kan være meget svært, for hvor skal den nu gå.?
Her er det 25, men havde man nu sagt 24 eller 23, ville der stadig være nogle under grænsen,
som ville føle, de kunne klare ansvaret. Hvilket nogle med garanti også kunne,
men det er ikke let at se på folk, hvor ansvarsbevidste de er,
så grænsen skal sættes et sted, og 25 er nok en ret fornuftig grænse.

Det vil du kunne se om 10 - 20 år. :tihi:

(En af mine egne sønner var ikke ansvarsbevidst nok, da han var 23,
så han måtte få sin kat flyttet hen til sin kammerats forældre.
Jeg har ellers prøvet at opdrage dem ens, de andre tre har haft dyr, fra de var ca. 20,
og den tredie har i dag (10 år senere) to dejlige katte, så han fik det lært.)

PS. Jeg er sikker på, du er ansvarsbevidst nok, når du selv har katte. :ok:
.

Bente K - håber jeg da at jeg er… Har nu for anden gang i år haft plejekillinger for Dyrernes Beskyttelse. Da killingerne på 5-6 uger er fundet i papkasser i omegen, og jeg har en kærlig hunkat med mælk, nu er det desværre ved at være slut for denne gang, så de må give resten til hittekilling…
Kan godt se det med aldersgrænsen er en god ide, men man kunne nogle gange vurderer på andre ting. F.eks. tage ud og kigge og vurderer om personen kunne bruges, hvis det virkelig kniber med plads :slight_smile:

Nu skal der vidst også snart indfanges katte, til deres dyrlægeeftersyn, hurra det bliver sjovt… De hader at køre bil og er forberedt på et helt orkester på køreturen. De voksne “synger” bare bilen bliver startet, glæder mig dog til at se hvordan killingerne tager det :?

:inlove:

Hvis jeg har plads i kalenderen, stiller jeg mig da gerne til rådighed - og jeg har allerede en hulens masse gode sager til Hittekilling.

:slight_smile:

Jeg har en kat fra jer:-) Tip er verdens bedste lille søde kat - og hver gang jeg læser jeres navn, så strømmer der taknemlighed fra mit hjerte, fordi I har reddet min kats liv i sin tid.

Tak:-)

Jeg linker til jer fra min side og henviser folk med moderløse til jer for råd/aflevering - lad mig vide, hvis der er mere jeg kan gøre med tiden. Døren står altid åben

MVH

[quote=Bente_K;428359]Jeg har også tænkt lidt på det med 25, men jeg kan også godt se det fra deres side,
mange andre unge mennesker er ikke så gode til ansvar, men som regel kommer det heldigvis med alderen.

Det med at lave en aldersgrænse, kan være meget svært, for hvor skal den nu gå.?
Her er det 25, men havde man nu sagt 24 eller 23, ville der stadig være nogle under grænsen,
som ville føle, de kunne klare ansvaret. Hvilket nogle med garanti også kunne,
men det er ikke let at se på folk, hvor ansvarsbevidste de er,
så grænsen skal sættes et sted, og 25 er nok en ret fornuftig grænse.

Det vil du kunne se om 10 - 20 år. :tihi:

(En af mine egne sønner var ikke ansvarsbevidst nok, da han var 23,
så han måtte få sin kat flyttet hen til sin kammerats forældre.
Jeg har ellers prøvet at opdrage dem ens, de andre tre har haft dyr, fra de var ca. 20,
og den tredie har i dag (10 år senere) to dejlige katte, så han fik det lært.)

PS. Jeg er sikker på, du er ansvarsbevidst nok, når du selv har katte. :ok:
.[/quote]

Det er nemlig rigtigt Bente :høhø: Henriette jeg er nu også sikker på at du (og også andre på 25 år) er helt igennem ansvarsbevidste. Men det er som Bente skriver, for at sætte grænsen et sted. Og tillykke med fø´sdagen i øvrigt :slight_smile:

[quote=lenschow;428532]Jeg har en kat fra jer:-) Tip er verdens bedste lille søde kat - og hver gang jeg læser jeres navn, så strømmer der taknemlighed fra mit hjerte, fordi I har reddet min kats liv i sin tid.

Tak:-)

Jeg linker til jer fra min side og henviser folk med moderløse til jer for råd/aflevering - lad mig vide, hvis der er mere jeg kan gøre med tiden. Døren står altid åben

MVH[/quote]

Jamen hvor er det dog dejligt at høre :slight_smile: Kan godt huske lille Tip i øvrigt. :hjerte:

Sikke en positiv respons - Jeg mærker at i er mange som også mener at moderløse killinger har ret til en chance i livet og ikke bare skal aflives.

Men jeg tror at jeg måske har skrevet det lidt kludret :ups: Det vi mangler er katteting - Enten kreative i selv kan lave eller ting som ikke bliver brugt (legetøj osv.) af jeres katte.

Og når nu i er så søde at tilbyde hjælp, så kan jeg da nævne en ting vi mangler MEGET: Nemlig sutterne fra royal canins flasker. Så er der nogen som ligger inde med sådan nogle i skuffen, som vil donere dem til hittekillinger, vil det være en stor hjælp også. Bare et lille sidespring :tihi:

Hvis jeg har plads i kalenderen, stiller jeg mig da gerne til rådighed - og jeg har allerede en hulens masse gode sager til Hittekilling.

:)[/quote]

Jamen det skal jeg nok huske Therese :yah:

Hvis jeg kan være til hjælp som plejemor vil jeg gerne det.

Det er jeg sikker på vil være en hjælp. Uhhh jeg er så dårlig til geografi :ups:Men tjek lige vores hjemmeside og se hvem du skal have fat i, i dit område. Jeg har jo Sjælland.

Okay, det vil jeg så gøre.
Jeg bor lige på grænsen til nordjylland.
Men jeg finder lige ud af det på hjemmesiden :slight_smile: