Kaffe

jeg drikker ikke meget kaffe, men favoritten her i huset er peter larsens kaffe i grå pose.
nogen gange maler vi osse bønnerne selv og så skal jeg helt klart ha en kop kaffe el 2

til jer der er vilde med amora, cafe brasil osv ka jeg oplyse jer om at det er akurat den samme kaffe som der er i rød bki, har nemlig en kammerat der arbejder hos bki kakke.
vælger man en guld amora el hvad den nu hedder er det bki guld kaffe osv osv

Jeg er heller ikke kaffedrikker - men jeg er cola drikker -thumbs

Synes kaffe har en forkert smag, kan sagtens lide duften af det

[QUOTE=Vivi_Fletcher;106692]Jeg er så mest til instant kaffe. Og helst den gule Gevalia, kan ikke lige huske, hvad den hedder.
Denne gang har jeg desværre måtte købe en “red cup” i Fakta - og det er absolut ikke det samme.[/QUOTE]

Red Cup synes jeg er en god instant kaffe, jeg bruger den god primært til iskaffe. Iskaffen bliver absolut bedst når den laves med Red Cup.

Jeg drikker kaffe, og MEGET af det!

Jeg har ikke noget undlingsmærke, drikker det meste, og kan når jeg er ude også godt drikke latte og hvad der ellers findes, men jeg synes de pulver former men kan købe smager tamt!!

Kaffe er essentielt her, jeg får en knaldende hovedpine hvis ikke jeg får min kaffe, satans til koffein afhængighed, men samtidig synes jeg det er huggeligt at drikke kaffe!

Kaffe er skønt og lige nu drikker jeg Blackburn Estate som smager super godt. I kan se anmeldelser af mange forskellige kaffemærker her.

Jeg læste faktisk lige i søndagsavisen at der er en del kaffemaskiner der ikke brygger kaffen varmt nok den skulle vist være omkring 96 grader. De havde lavet en test og det var faktisk kun 4 ud af 7 kaffemaskiner der kunne brygge kaffen varmt nok.

Jeg har faktisk lige købt en ny kaffemaskine som jeg er meget glad for hos WhiteAway.Com. Tror de er ret billige så hvis i skal bruge ny kaffemaskine så prøv at checke deres priser. Link til WhiteAways kaffemaskiner

Vi har lige fået sådan en kaffe maskine … Troede aldrig jeg skulle drikke kaffe men det gør jeg nu …

http://www.miele.dk/dk/husholdning/produkter/coffee.htm

Vi er i gang med en masse hele bønner for at se hvad vi kan lide

Kaffe kaffe kaffe :hjertehop::hjertehop::hjertehop:

I loooove it!!!

Vi drikker altid Merrild kaffe, men nok fordi vi begge kender det hjemmefra.
Jeg er i hvert tilfælde ikke vild med alle de der underlige kaffevarianter i små poser a 250 g.

Og hellere stærk end tynd… Pyha tynd kaffe :S

Jeg har altid syntes at Instant hører camping til, men må indrømme jeg har lært at drikke det de sidste par uger… dejlig hvis man er alene og lige skal have en hurtig kop.

Lavede før i tiden altid kaffen på en Madam blå… måske man skal til det igen for det er da kaffe der smager godt!! :thumbup:

Tak for link, det må jeg lige undersøge da vi snart skal inverstere i en ny kaffemaskine …Foruden krav om, at maskinen selvfølgelig skal levere varm kaffe, så skal jeg osse ha’ fundet en med timer på. - Vores vækkeur ringer ofte klokken 4.30, og så er det dælme rart at kaffen står klar, da jeg ikke kan se noget der er mindre end en hest på dette tidspunkt af dagen :slight_smile:

[quote=Sannela;481892]Kaffe kaffe kaffe :hjertehop::hjertehop::hjertehop:

I loooove it!!!

Vi drikker altid Merrild kaffe, men nok fordi vi begge kender det hjemmefra.
Jeg er i hvert tilfælde ikke vild med alle de der underlige kaffevarianter i små poser a 250 g.

Og hellere stærk end tynd… Pyha tynd kaffe :S

Jeg har altid syntes at Instant hører camping til, men må indrømme jeg har lært at drikke det de sidste par uger… dejlig hvis man er alene og lige skal have en hurtig kop.

Lavede før i tiden altid kaffen på en Madam blå… måske man skal til det igen for det er da kaffe der smager godt!! :thumbup:[/quote]

Jeg er osse groet total fast i Merrild…Og helst den brune merrild. Man er vel vanemenneske :slight_smile:

Det er mange penge at give for en Miele kaffe maskine… MEN den er tilsluttet vandet hele tiden , så vi har kogende vand hele tiden.

Vi kan lave alle mulige mælkedrikke også.

Vi er rigtig glade for vores invistering, det er lidt sjovt når folk kommer her, så drikke de RIGTIG MEGET kaffe som de siger hold op det smager godt i forhold til en alm kaffe maskine

Vi købte en kasse kaffe fra nogle piger, der solgte kaffe for Folkekirkens Nødhjælp - dét er kaffe, der smager!

Jeg er også med på Peter Larsen kaffen og helst bønner man selv kværner løbende.
Ellers har vi en dejlig forretning her i Aalborg “Kronen”, som har en rigtig god “Java Brazil-blanding”. Den er også rigtig mums.

Det værste jeg ved er når kaffen bliver bitter, og det synes jeg fx ofte at mærker som fx Karat bliver, især hvis den bliver brygget for stærk".

Mariann

Af super-kaffemaskiner kan jeg nævne 2:
MoccaMaster! Den laver meget hurtigt rigtig varm og god kaffe. Milevis over alm. kaffemaskiner. Jeg anede ikke, hvilken kostelig genstand, min lejl.s tidligere beboer havde efterladt, men det blev jeg klar over. Den er også ideel ved fester, for som sagt, den er hurtig!

Dernæst har min klaverlærer sidste år fået sig en helt særlig Philips-model: Den instruerer selv i mængde bønner, når man på særlige knapper vælger ikke blot mængde, men styrken på kaffen!
Den er super til kaffemaskineanalfabeter som mig, fordi den fortæller, hvor mange skefulde malet kaffe til div. kaffestyrker :ok:

Og som sagt: Pyt med mærket, når bare bønnerne er af Colombia-sorten, de smager bedst :savle: Flere af de mærker, I nævner (Amora og Cafe Noir) har vist en hel del Colombia-bønner i :slight_smile:

Jeg havde en Senseo maskine. Elskede den. Men den fylder altså en del i et lille køkken, og da jeg er den eneste her der drikker kaffe så måtte den omplaceres til min mors gæsteværelse. Elskede deres kaffe med vanilje variant og hvis jeg den skulle være ekstra speciel fik den et skvæt karamelsirup i. mums.

Nu har jeg kun instant kaffe i huset. Det fylder ikke så meget og smager fint.

Vi har en Moccamaster - verdens bedste og hurtigst kaffemaskine, der brygger ved en temp. på 96 grader.

Jeg eeeeeeeeeelsker kaffe, men da jeg har en snert af HSP (high sensitiv person), reagerer hurtigt på forskellige stimuli - bla alkohol og KAFFE.
Hvis jeg drikker for meget alm. kaffe - 3 el. flere kopper - får jeg uro i kroppen og sitrende hænder.

Min yndlingskaffe er derfor Merrild koffeinlet (den gule pose)
eller en helt koffeinfri kaffe, som de har i Fakta - kan ski ikke lige huske, hvad den hedder - kun at den er temmelig dyr :besvimer:

Jeg kan godt lide Cafe Noir, så det er tit den jeg køber… Den er lidt mild og rund i det. Men ellers kan det næsten være hvad som helst…

Og så er jeg totalt slave af grøn the!!

Jeg kan ikke lide kaffe - og forstår ikke hvorfor jeg lige har sat og læst alle svar :tihi::tihi:

-LOL-LOL

Uhhmmmmm - kaffe!

Den skal være sort og halvstærk, så er den bedst :smiley:

Jeg er en lille smule belastet af, at min eks-svigerfar havde en kaffe-/teforretning, så jeg blev lidt forvænt til god kaffe … da svigerfaren så døde og butikken senere blev solgt måtte vi tilbage på ‘almindelig købe-kaffe’, og det tog lige lidt tilvænning - favoritmærket af supermarkedskaffe er Cafe Noir, selvfølgelig helst hele bønner, for friskmalet kaffe er bare bedst! Men jeg synes nu at den alm. malede er fin - og faktisk også den koffein-fri! :uha:

Men det bedste er at købe rigtig kaffe (hele bønner) i en kaffe-/tebutik, og mine personlige yndlings er Kenya og Nicaragua, som er krydrede og har god lang eftersmag - eller Java, som er temmelig ren i kaffesmagen. Ren Colombia kan jeg ikke med, det er for bittert til mig. Og så selvfølgelig er god espresso ind imellem :slight_smile:

Jeg elsker Café Noir den er altså bedst, de andre er mere bitre i det og det bryds jeg mig ikke om !

Begyndte først at drikke kaffe sidste år i Maj ! så jeg var GAMMEL inden jeg fik smag for det.