Kageopskrift til udstiksforme

Er der nogle der ligger inde med opskrifter på småkager der egner sig til udstiksforme … og som holder formen under bagningen?
Ikke honningkager, dem er jeg ikke ret vild med og brunkager kan man jo finde mange opskrifter på …
Jeg har så mange udstiksforme og sidste år ‘‘kom jeg til’’ at købe nogle med katte … :ups:

4 Synes om

Jeg bruger min pebernøde dej til kageforme, samt jeg har en opskrift der minder om brunkager

2 Synes om

Flyder den ikke ud under bagningen?
Det er nogle år siden jeg sidst bagte pebernødder, men mener, min opskift flyder lidt ud i ovnen …

Har ingen opskrift, men nuiiiiii hvor er de forme fine :klappe2:

2 Synes om

Det syntes jeg ikke mine gør, men dejen er jo også rullet ud og dermed tyndere end hvis de laves til pebernøder.
Den anden dej har jeg ikke prøvet i mange år, men den bliver afprøvet igen på lørdag

1 Synes om

Disclaimer: Har ikke bagt/smagt dem i sådan ca. 40 (mindst… :see_no_evil:) år, men husker stadig 1-2-3 kagerne som fantastiske - og de flød i hvert fald ikke ud…

Og hvor er opskriften? :venter:

1 Synes om

Mener da jeg var barn, var det også en brunkage opskrifter, tjekker i morgen, sidder så godt med dynen om benet.
Er total vild med formene :smiley:
Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Forsvundet i tågerne - jeg mener, 40+ år…? :face_with_raised_eyebrow:

Nå, har da heldigvis min ven Google - den her ligner ret meget det, jeg mener at huske :thinking: :wink: : Sylvest & Co - Officiel Thermomix distributør i Danmark

1 Synes om

Jo det var også en sirup kage dej, når der blev lavet udstik kager her. Men mindes nu også vi gjorde det af specie dej og andre slags jule småkager.
Men alle slags dej der skal skæres kan laves som udstiks form småkager, det er bare en spørgsmål om håndelag og øvelse :wink:citat udtalt af bager og konditor

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Dette her er nok helt håbløst og siger vel mest om min alder :wink: MEN i sin tid, den gang i antikken, da jeg var barn, var der en fantastisk småkageopskrift i en børnebog der hed noget i stil med “Da yggenyggerne stjal Rundetårn”… eller nowet. Anyone? Der var chokoladeprikker i, og det var ikke til at få min mormor til at bage dem mere end en enkelt gang, for en ordentlig småkage var jo en vanillekrans…!
VH
Susanne

4 Synes om

Den er endda som e-bog

:slight_smile:

3 Synes om

og nogle har skrevet opskriften ind på en opskriftsside:

og

5 Synes om

TAK Pia - jeg havde for en del år siden googlet det, men uden held. Det vr nok for tidligt i internettets historie :grin:
VH
Susanne

1 Synes om

Kagerne før bagning

Efter, de fik lige et par minutter fra meget

7 Synes om