Kalv i tern, anbefal en ret?

Ja, jeg har netop taget en gang “skært kalvekød i tern” op af fryseren, men jeg ved godt nok ikke helt hvad jeg skal bruge det til?
Nogen der har nogle forslag? Det må gerne være en gryderet af en art, hvis kødet passer dertil :slight_smile:

Kalvefrikassé: Kalvefrikasse med nye grøntsager

Skøn sommermad, og du kan variere grøntsagerne i det uendelige. :slight_smile:

Pil - Det ser lækkert ud. Tror dog ikke at jeg får Casper med på den. Han kan ikke lide creme fraiche… (eller dressing, mayonnaise, remoulade eller lign.)

Hvis han kan lide helt almindelig opbagt hvid sauce, er det i virkeligheden den “rigtige” måde at lave kalvefrikassé. Altså, kog kød og grønt som anvist, og så lav en opbagt sauce af en smørbolle, lidt mælk og lidt af suppen fra kogningen. Eller jævn lidt af suppen fra kogningen med en sjat mælk og lidt maizena, hvis saucen skal være lidt slankere. :slight_smile:

Pil - Det kan han, så sådan kan jeg sagtens lave det :slight_smile:

Men jeg vil stadig gerne have andre forslag? :slight_smile: Også til en evt. anden gang…

Den her smager rigtig godt , der kan også kommes mere grønsager i . Og bønnerne kan også udskiftes med andre bønne arter .

Heidi - Wow, det lyder også godt. Kan dog se at jeg ikke kan nå det med bønnerne i dag (i blød i mindst 8 timer), men den skal vi klart prøve en dag :slight_smile:

Synd vi ikke bor i nærheden af hinanden Eva… jeg har de sorte bønner klar og aner ikke rigtig hvad jeg skal finde på med dem :slight_smile:

Ann - Ja, det kunne ellers have været smart :slight_smile:

Nå, Casper har ønsket gullasch herhjemme, so that it is :slight_smile:

Ja jeg svarer lige alligevel, for jeg købte jo en kvart kalv i foråret…

Gullash-suppe er et hit!
Eller en wokret med nogle dejlige grøntsager.
Du kan også sagtens lave bøf stroganoff ud af kalvetern.
Eller den sorte gryde, hvor du mørner kødet med en snaps!
Chili con carne smager også super med kalvetern - husk at tilsætte lidt mørk chokolade, det smager skøns sammen med chillien.
Og kalvefrikasse som anbefalet - det smager bare så meget af sommer.

Lone - Tak for forslagene. Det må prøves noget af det :slight_smile: Har også noget svinekød i tern i fryseren, så mon ikke det kan bruges til nogen af forslagene også :slight_smile:

Det smager rigtigt godt i en wokret!

Lone - Ja, wok er bare standard herhjemme, så det var for at prøve noget lidt andet for én gangs skyld :slight_smile: