Kamerabatterier - no name vs original

Jeg vil gerne have et ekstra batteri eller to til det nye kamera og har selvfølgelig ledt på nettet efter batterier … man kan købe uoriginale (no name) batterier til 80-90 kr. stk. og originale batterier til 280-320 kr. stk.! Det er da en prisforskel, der er til at få øje på … er der nogle af jer, der har erfaring med batterier købt på forskellige internetshops? - hvis ja, hvordan er kvaliteten, holder de eller løber de tør efter 30 minutter?

Jeg har kun prøvet at købe uorginale batterier til mobiltelefon og der har kvaliteten klart været ringere end originalen. Men du kan da sikkert få originale batterier på Ebay til mindre af, hvad du skal give i en butik.

Til gengæld kan det rigtig godt betale sig at købe ekstra kort til lagring, uoriginale og på nettet.

Takker - jeg lurer på ebay.co.uk, har fundet nogle batterier, som ser ud til at være originale og temmelig billige i forhold til DK-shops.

Mht. hukommelseskort så har jeg nu tænkt mig at købe et originalt - kameraet kan nemlig optage video i HD-kvalitet, men så skal man også bruge et godt kort, der kan lagre/vise det. Dem har jeg til gengæld fundet mange dyrere af på ebay! Et par enkelte billigere, men fra Taiwan og noget - det tror jeg ikke jeg gider vente på :wink:

Jeg købte et ekstra batteri af et eller andet kopi-mærke til mit kamera i sin tid. Ud fra tanken, at hvis bare det kunne holde mens det originale ladede op, var det fint :wink: Men jeg kan faktisk ikke se nogen forskel i funktion på det og så det originale fra konica minolta. Men om jeg bare har været heldig - det er jo spørgsmålet :slight_smile:

jeg har købt ikke mindre end to uoriginale fra to forskellige steder til min canon 450D - og det ene fungerer, oplader og holder lige så fint som det originale. Det andet er hurtigere opladt og holder utroligt nok længere end det originale, på trods af alle tre batterier er lige gamle (indkøbte de to samtidig med kameraet), og jeg skiftes til at bruges alle tre, så de bliver “slidt” lige meget :slight_smile:

jeg har kun gode erfaringer med det til spejlsrefleks kameraer i hvert fald :slight_smile:

Man kan også købe uoriginale batterier til mobiltelefoner - jeg vi tro det er nogen lunde det samme… dér er stor forskel i kvaliteten… de uoriginale holder meget dårligt i forhold til de rigtige…

Det ser ud til, at der er forskellige oplevelser med de uoriginale batterier - nu har jeg bestilt et billigt batteri, så kan jeg altid opgradere til et originalt, hvis det er noget møg :slight_smile: