Kan det være øremider?

Håber der er nogle der kan hjælpe…

Jeg har et spørgsmål, har en veninde som har fået hendes kat hjem igen, og da hun fik hende hjem så hun at der var små sår agtige i hendes øre, og hun tog til dyrelægen med katten, som blev sat på en pencillin kur, men desværre er det bare blevet værre, og jeg tænker at det måske kan være æremidder??

Ligner det øremidder eller nogle der måske ved hvad det kan være, katten skal til dyrelægen på mandag igen :frowning:

Det ser godt nok ikke rart ud…

Øremider plejer at være sort snask og ofte også med blod…

Tror heller ikke det er øremider ! det ligner sort kaffegrums og sidder nede i øregangen !

Det ligner ikke øremider som jeg har set det på de par stykker af mine der har haft det :S…klør hun i det ?

Ligner faktisk mere svamp eller eksem…

Jeg synes ikke, at det ligner øremider.

Hyler med i koret … sådan så det ikke ud, da mine blev ramt af øremider :S
Men det ser ikke rart ud … håber dyrlægen kan hjælpe :kryds:

Jeg vil skyde på svamp, eller allergisk reaktion på et eller andet…

Ja hun klør i det, og hun er ikke glad for at få kigget i øret, eller rørt ved det, så hun har meget ondt. :frowning: Tror i at det kan være noget som smitter? altså hvis det er svamp så smitter det vel de andre katte?

og hva har i af bud til at det kunne være kommet fra? det har jo været der siden at hun kom hjem, så det var allerede startet hos den anden person katten boede hos??

Jeg vil også gætte på en slags svamp eller infektion - evt. allergisk reaktion.
Har din veninde været til dyrlæge med katten? Det dyrlægen giver virker jo tydeligvis ikke, så anden behandling er nødvendig?

Jeg synes, det ligner størknet pus. Ørebetændelse, måske? Det har en af vores katte haft engang; det blev løst med antibiotika og øredråber, men husker ikke hvilke.

det der ligner min hud da jeg kom i kontakt med bjørneklo… jeg aner ikke om katte reagerer på bjørneklo på samme måde

har i den plante i området ?

Synes hendes hud i øret ser meget rød og irriteret ud… Det ligner meget tør hud, som nok er kommet af en infektion eller svamp… Rart ser det bestemt ikke ud:S

så er der lidt opdatering med den stakkels kat… Og få nok sige at jeg er meget chokeret… Katten har været ved dyrelæge nu, og er kommet hjem igen med den besked: orm, øremidder og mistanke om skab, katten har masser af sår i munden, derfor hun ikke spiser eller tager på :frowning: dyrelægen har sagt at pga den har været så langt nede i vægt så lang tid, kan der være chance for at katten har fået leverskade :frowning: jeg er bare helt i chok, for den tidligere ejer mener at hun har haft katten til dyrelægen inden hun afleveret den pga hun syntes den var for lille og stresset, men dyrelægen mente ikke at katten fejlede noget ??? Den dyrelægen som har set katten i går, mener at katten har fejlet dette i over en måned, pga sårene er så voldsomme, og store, katten vil slet ikke have nogle rører hendes øre nu, for de er så ømme, men efter hun fik smertestillende, begynde hun ENDELIG at spise ordentlig, så nu skal katten have smertestillende hver dag bare for at der kan komme mad i den??? Altså undskyld, men forstår ikke at den tidligere ejer ikke har set dette overhovedet, da jeg så katten få dage efter den var kommet hjem, kunne jeg allerede se at der var noget galt… men ja sket er sket… :frowning: :frowning:

Men hvorfor fanden kan en indekat få skab??? eller stor mulighed for at det er skab??? :frowning: Åh er så ked af det på kattens vejne

Den tidligere ejer mente … og dyrlægen, som (måske?) så katten, mente
Mit bud er, at katten slet ikke har været til dyrlægen før nu, men få den tidligere ejer til at oplyse navn og tlf.nr. til den dyrlæge, katten (måske?) var hos. Hvis der penge med i billedet, er hun erstatningspligtig for de udgifter, der er nu, hvis den nuværende dyrlæge skriftligt giver en vurdering af katten hos ham.

Stakkels kat, men godt den er i behandling nu.

jeg tænker også lidt, den tidligere ejer har andre katte som har gået sammen med denne syge kat, er der ikke rimlig stor chance for at de også kan have nogle af de ting her??? og hvis den tidligere dyrelægen ikke har været grundig nok, som jeg IKKE mener hun/han har, kan hun så se om de andre katte egentlig fejler noget, når hun har overset alle de her ting…?? for så vist jeg ved, så smitter orm og øremidder, og jeg mener da også at skab smitter fra kat til kat… katten må jo ligesom have fået det et eller andet sted fra… det kommer jo ikke bare sådan lidt ud af den blå luft…

Jo, jo - det mest smitsomme på denne jord er ud af den blå luft - det har jeg selv hørt rigtig mange gange :lol:

Skab smitter fra kat til kat… Og kan også smitte mennesker… Men det kommer helt an på typen af skab… Så vidt jeg ved er der 2 forskellige slags… Den ene er mere vanskelig at komme af med, og det er vist den der også kan smitte mennesker…

(Kilde fra dyrepolitiet på animal planet:))

Katte, der har øremider, klør sig meget, og hvis hun derfor har fået rifter i ørerne, kan der være gået betændelse/stafylokokker i dem.
Kattebakker er ikke altid pinligt rene.
Det hælder jeg nærmere til frem for skab, især hvis sårene er begrænset til ørerne.

:sorry: men jeg kan godt nok ikke lige se det morsomme i noget i denne tråd…