Kan du høre forskel?

Som oftest kan jeg høre forskel på, hvem der “snakker”. Men lige for et øjeblik siden hørte jeg forkert, og forventede at se en blå aby i stedet for en vildtfarvet :øhmm: Huskatten er jeg dog aldrig i tvivl om - han råber i forhold til aby’erne :tihi:

Kan du høre forskel på dine katte?

Ork ja…

Teddy snakker som et vandfald… Hele tiden… Mest den der “PrrRRRpRRppRRrr”

Alaia har nærmest ingen lyd - så det lyder som et halvt mijau… “Mja” “Mja” “Mja”

Arthur har en meget lav stemme, og langtrukken… Så man hører ham først i slutningen af at laaaangt “jaaaaaaUUUUu”

:tihi:

Nemt…
Fifi skriger nærmest efter moar, hver gang hun kommer ind…
Misser har en arrig stemme
Ares, er lidt lige som sin mor, Fifi, og lyder meget skinger…
Frede siger ikke så meget, kun når man kalder på ham, kommer han med et miau…
Stranger (som jeg kalder tilløberen) snakker aldrig, eller jeg har ikke hørt det endnu…
Miss Bilka, hun kan virkelig brokke sig…

Her er det helt tydelig hvem der snakker - de har stemmer som ikke ligner hinanden så jeg er aldrig i tvivl :slight_smile:

Yep… Mosier lyder meget klagende. Når man kan høre en der brokker sig, så er det ham :høhø: Slaggy har en lidt speciel miawen, synes jeg. Så hun er også nem at kende. :slight_smile:

ja jeg kan også sagtens høre forskel på mine kræ…babyerne Joy og Delight er dog stadig svære at høre forskel på

Jeg kan sagtens høre forskel på mine. Jeg kan også sagtens høre hvem der nu skraber i kassen. De har hver deres egen teknik :tihi:

Her kan man høre forskellen. :høhø: Læg mærke til hvor insisterende og beklagende Mosier er.

[ame]Mosier og Slaggy whiner - YouTube

:tihi: Kattene kravler rundt på mig når jeg ser den video.

så avanceret er jeg dog ikke, kan kun høre hvis det er pearl eller Merle

[quote=Blabl;448522]Her kan man høre forskellen. :høhø: Læg mærke til hvor insisterende og beklagende Mosier er.

:tihi: Kattene kravler rundt på mig når jeg ser den video.[/quote]

kan du så fodre de dyr…mine gik helt i selvsving over deres klagen :tihi:

:tihi: Det var dengang de fik mad i afmålte portioner. Det var et cirkus hver gang de skulle have mad… godt det ikke er sådan mere. :tihi:

Ja kan sagtens hører forskel på mine to :høhø:
Liam lyder som om han er døden nær hver gang… og han miaver hele dagen lang til tider… Det bedste er når han smider sig ned på ryggen, stikker alle 4 poter op i vejret og så går han ellers igang med at snakke…

Aslan lyder som regel bare som en due :tihi:… han miaver ikke så højt… i starten snakkede han slet ikke… tror Liam har lært ham det :stuck_out_tongue:

Jeg kan for det meste godt høre forskel. Dog lyder de to søskende, Nimbus og Akeleje, meget ens, når de bruger deres “Jeg-har-fanget-et-bytte-og-nu-kommer-jeg-med-det” - miau (Det er som regel en tøjrotte fra Ikea, de så kommer knejsende med :tihi:)

Mine er også nemme at høre forskel på. :slight_smile:

Sagtens :thumbup:

Galliano har siger og skriver én tone i livet - den stiger så i styrke i takt med, at han åbner munden :tihi:

Sander har et langt mere veludviklet sprog og en dybere stemme.

Fanny siger praktisk talt aldrig noget, medmindre hun er i løbetid - og så er ingen i tvivl :høhø::høhø:

Kort sagt: Ja! På alle 5.

ja på voksne…også de fleste killinger 6-7 uger + men nogen gange kan de lyde ens når de er mindre (og de helt små lyder ens…hrm men mon ikke kattemor ved hvem der snakker)

[quote=Blabl;448522]Her kan man høre forskellen. :høhø: Læg mærke til hvor insisterende og beklagende Mosier er.

:tihi: Kattene kravler rundt på mig når jeg ser den video.[/quote]

Er du gaaal Victor blev tosset over den video :stuck_out_tongue:
Han løb næsten på væggene da han hørte dem, så hurtigt løb han rundt frem og tilbage, og op og hænge på sofaen.
-what

Ja, det kan jeg … i 99.99% tilfælde, men en sjælden gang imellem, kan jeg tage fejl på de to søskende, Bølle-Bjørn og Bambina.

For det meste kan jeg høre forskel på mine katte :slight_smile:
Der er dog også nogle gange, hvor jeg forventer at det er én kat, der miaver, hvor det så viser sig at være en helt anden.

I øvrigt kom mine katte løbende fra nær og fjern, mens jeg så videoen.
De stoppe op, havde øjne så store som tekopper og deres ører blev drejet og drejet.
De prøvede virkelig at regne ud, hvem der kom med den mærkelige (fremmede) lyd, og hvor lyden kom fra :smiley: