Kan elhegn tabe 'styrke' over tid?

Mener at min er 1,4, og den jeg har bestilt er så 1,2 - det er jo ikke den store forskel. :slight_smile: Og JEG synes altså, at 1,4 giver et PÆNT smæk…jeg har stødt ind i den tråd en halv million gange, når jeg liiige skulle studse plantedele, der var på vej til at fikle sig ind i den. :smiley:

Diana - Hvilket mærke er din? :slight_smile:

Jeg kan simpelthen ikke huske det. Og er ikke hjemme lige nu. Men prøver lige at huske at glo på den i morgen. Tænker du om vi har den samme? :slight_smile:

Jeg kan simpelthen ikke huske det. Og er ikke hjemme lige nu. Men prøver lige at huske at glo på den i morgen. Tænker du om vi har den samme? :slight_smile:

Jep :slight_smile:

Nå, det tog lidt tid at huske det OG være i nærheden af en computer OG få det skrevet. :wink:

Men min er en Nervus, købt i Harald Nyborg, og styrken er 1,8 og ikke 1,4. :slight_smile:

Er det den samme som din, Eva?

[QUOTE=Diana F;1287223]Nå, det tog lidt tid at huske det OG være i nærheden af en computer OG få det skrevet. :wink:

Men min er en Nervus, købt i Harald Nyborg, og styrken er 1,8 og ikke 1,4. :slight_smile:

Er det den samme som din, Eva?[/QUOTE]

Ih, jeg glemte at måle! Men ja, det er præcis den model jeg også har.

Hmm…mon så ikke, at der er noget, der tyder på, at det er noget lort, vi har købt? :S

Jo, holdbarheden er der i hvert fald tydeligvis ikke. :frowning: Måske også derfor de nu ikke længere kan købes?

Ja, det lyder sandsynligt.

Ja, det lyder sandsynligt.

Vil I mene at denne er for svag for en katteindhegning? http://www.harald-nyborg.dk/p2540/elephant-m15-elhegn-4-watt

Thilde - Det du skal se på er impulsenergien, og der angives her “Impulsenergi: 1,4 joule.” Det vil jeg mener er OK, men bør IMO ikke være meget lavere. Jeg husker, fra da jeg undersøgte det, at dem der har problemer med katte der ignorerer rappet, at de ofte havde de lavere på 0,9 joule eller lign.

Okay, så tør vi godt at investere i sådan en fætter :slight_smile:

Vi har denne her. Tror den er magen til jeres :?
Den har kørt upåklageligt siden 2008 :uha: Dog har vi trukket nye tråde for ca. 1 år siden … men jeg kan godt se, at den er fjernet fra Harald Nyborgs side.

[QUOTE=DK Lindvig;1287332]Vi har denne her. Tror den er magen til jeres :?
Den har kørt upåklageligt siden 2008 :uha: Dog har vi trukket nye tråde for ca. 1 år siden … men jeg kan godt se, at den er fjernet fra Harald Nyborgs side.
[/QUOTE]

Jeg har også sådan en. Som også har kørt fuldstændigt uden problemer fra starten af 2008 og fortsat. To gange har jeg ikke haft ordentligt strøm i hegnet og da var det nylon strømtråden der et sted i forløbet havde fået en brist.

Nej, min ser ikke sådan ud. Den er sort og grøn :slight_smile:

Min er en af dem på billedet her

Min er en af dem på billedet her

Og min er også grøn - ligesom Evas. :slight_smile: