Kan elhegn tabe 'styrke' over tid?

Pist…

Er der ingen der har skrevet om jordforbindelse !!
Vores var heller ikke så godt, men min nabo havde en stang på 1,5 meter jeg hammerede i jorden der efter har jeg ingen problemer haft, lige på nær at jeg næsten altid får stød når jeg klipper hæk.
AV AV for s… jeg er nu sikker på at det virker

https://www.greenline.dk/k/elartikler/tavlemateriel/jordspyd-og-tilbehor dette er næsten som mit

Altså jeg tror da også at Diana har, men jeg har i hvert fald også et 1,5 m langt jordspyd banket i, så det burde bestemt ikke være der problemet ligger :slight_smile:

Vi har da talt om jordforbindelse - jeg nævner da mit jordspyd i indlæg 19 fx. :wink:

Det har jo stået det samme sted siden hegnet blev sat op, så det tror jeg næppe fejler noget - det har jo virket i flere år. :wink:

altså, det kan det godt, fordi der vil altid være et … mekanisk slid når elektronerne bevæger sig, materialevandring kaldes det - i har jo alle lavet knaldgas i skolen, princippet er det samme -, derfor sidder der zink klodser på både og som anoder i fx varmtvandsbeholdere, det betyder at selvom et jordspyd ser pænt ud, kan det være fuldstændigt oxyderet væk 10 cm under overfladen …men når det ikke er mere end 4-5 år burde der ikke være problemer

Og jeg har - selvfølgelig - rørt tråden MANGE forskellige steder, for at teste. Men den giver ikke ordentligt stød NOGEN steder. Hverken lige efter boksen ELLER i den anden ende af haven. :slight_smile: