Kan en aby gå på loftet?

Jeg har ikke svaret selv endnu, men Queenie tester det af i øjeblikket, så måske i løbet af et par dage.

I morges sad ungerne og kommenterede, at hun sad på køleskabet og “tørrede poterne af” i loftet. Så når vi skulle have malet kunne vi bare dyppe hendes poter i malingen :tihi:

Før var jeg så inde hos killingerne og der sad hun på øverste hylde i reolen og forsøgte at komme op ovenpå reolen. Det er temmelig kringlet, eftersom man jo skal slange sig en hel del.
Jeg hev killingerne af mig og smed hende ned, før hun væltede alt.

Så går der under 5 minutter, så lyder der et rabalder fra køkkenet. Åbenbart er hun så hoppet op på en hylde, der er fyldt til randen af bøtter med forskellig mad :argh:

Jeg skal nok vende tilbage med et svar på om det lykkes for hende :rock:

-LOL tror jeg holder mig til siam, de holder sig i det mindste til vægge og gardinstænger :klapper: Håber at der kommer billeder :tihi:

øhh… jeg tro jeg har et billed hvor min siam/sys rengører mit loft for spinelvæv både i vores køkken og i et mini kontor vi havde i en tidligere lejlighed vi boede i…

Når jeg tænker over det så kender jeg flere orientaler og siameser der sover oven på køkkenskabe. En tilbragte vist største dele af sin drægtighed oven på et køkkenskab…
Dog har jeg altid været misundelig over ejeren af den kat, for mine mener ikke selv de kan komme ned hvis jeg er hjemme… Men jeg har til dagsdato ikke fundet ud af hvordan de kommer op på mine køkkenskabe, da det er en aktivitet som de ikke vil jeg stopper

Abyer kan alt, - det tror de hvertfald selv… ngeru er overbevist om han kan gå på vandet - når han er i bad :wink: så hvorfor ikke også lofter? :wink: hehe

Aner det ikke, og det betyder heller ikke det store:
Persere hygger sig glimrende i seng og sofa.
Exo’er tager gerne en tur i klatremiljøerne
Det er det, og hurra for det.
Jeg sætter nemlig pris på de få skrøbelige ting, jeg har arvet.

Dorthe vildkat gav mig dette perspektiv:
MCO ligger øverst på en hylde

• NFO ligger oppe ovenpå reolen
    SiB - Sibireren ligger først oppe på dørens overkant, men i det sekund, hvor du sætter dig i sofaen, så er Sibben hos dig!

Derfor er jeg til per/exo, og til SiB.
Bimser er skønne, og mere livlige - perfekte til børnefamilier, ligesom NFO.
IMHO, og jeg er åben for at lære.

Ved spørgsmål om sia/ori/aby livlige størrelser, så henviser jeg til mine venner, der har sådanne livstykker :slight_smile:

Har du overvejet at lægge et “loft tæppe” sikker på det vil give rummet et hyggelig og harmonisk flow :rock::thumbup: Hvor energien RIGTIG kan bevæge sig i hele rummet -LOL

Jeg har beviset for at de i alle tilfælde kan gå på vægene.

Så det ville ikke overraske mig det mindste hvis de også kan gå på loftet:rock:

Med det du fortæller her, er jeg sikker på der er lidt aby i Leopold, for han prøver også om loftet kan holde og med samme resultat. Stort rabalder, når noget ryger ned:tihi::tihi:
Knus Elin

Ginaby…tak for et vidunderligt billede.

De abyer…de abyer…de er godt nok sjove. :yatta: :yatta:

Er der “noget”, de ikke kan…:fløjte:

[quote=Ginaby;358067]Jeg har beviset for at de i alle tilfælde kan gå på vægene.

Så det ville ikke overraske mig det mindste hvis de også kan gå på loftet:rock:[/quote]

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL

Hæ hæ hæ, det er som at se Rose. Hun tror hun er med i Matrix hver gang vi leger :wink:

[quote=Battlestar;358099]-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL
-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL[/quote]

[quote=line_refsgaard;358022]øhh… jeg tro jeg har et billed hvor min siam/sys rengører mit loft for spinelvæv både i vores køkken og i et mini kontor vi havde i en tidligere lejlighed vi boede i…

Når jeg tænker over det så kender jeg flere orientaler og siameser der sover oven på køkkenskabe. En tilbragte vist største dele af sin drægtighed oven på et køkkenskab…
Dog har jeg altid været misundelig over ejeren af den kat, for mine mener ikke selv de kan komme ned hvis jeg er hjemme… Men jeg har til dagsdato ikke fundet ud af hvordan de kommer op på mine køkkenskabe, da det er en aktivitet som de ikke vil jeg stopper[/quote]

Min maine coon tror vist hun er en orientaler. Hun renser også for spindelvæv i alle hjørner og sover på køkkenskabene. Hun kan heldigvis selv komme ned :stuck_out_tongue: Hendes lillebror står og kigger meget forvirret på hende, for han kan da hverken komme op eller ned :tihi:

Hun kommer derop ved at hoppe op på køkkenbordet, så op på emhætten og så på køkkenskabene, hvor hun går hele vejen rundt, hen til hendes yndlingshjørne.
Hun ved at hun ikke må være på køkkenbordet, så hun undskylder altid når hun skal til at hoppe derop, ved at lave den der klikke-lyd, ligesom hvis de ser en fugl :tihi:

Puha, jeg troede lige, at Balut ville prøve at gøre aby’erne kunsten efter
med at spadsere rundt i loftet, men der tog jeg godt nok fejl. Balut
prøvede bare at afmontere røgalarmen fra sin plads i den øverste
hængekøje :muhaha:

Selvfølgelig kan de det. De kan også gå oppe på gardinstængerne eller på snorene på et tørrestativ. Og så løber de op og ned ad væggene efter behov ( prøv bare at lege med et laserlys så skal du se hvor højt de kan komme op :tihi:)

Her hos os plejer vi at sige - duk dig, der kommer lavtflyvende kat!

Teresa

[quote=Ginaby;358067]Jeg har beviset for at de i alle tilfælde kan gå på vægene.

Så det ville ikke overraske mig det mindste hvis de også kan gå på loftet:rock:[/quote]

GENIALT billede! “månedens kat” - Katte på vægge…

[quote=Teresa Guldager;358491]Selvfølgelig kan de det. De kan også gå oppe på gardinstængerne eller på snorene på et tørrestativ. Og så løber de op og ned ad væggene efter behov ( prøv bare at lege med et laserlys så skal du se hvor højt de kan komme op :tihi:)

Her hos os plejer vi at sige - duk dig, der kommer lavtflyvende kat!

Teresa[/quote]

Så kom jeg bare lige til at tænke på det her billede af Slaggy:

:tihi:

[quote=Blabl;358270]Min maine coon tror vist hun er en orientaler. Hun renser også for spindelvæv i alle hjørner og sover på køkkenskabene. Hun kan heldigvis selv komme ned :stuck_out_tongue: Hendes lillebror står og kigger meget forvirret på hende, for han kan da hverken komme op eller ned :tihi:

Hun kommer derop ved at hoppe op på køkkenbordet, så op på emhætten og så på køkkenskabene, hvor hun går hele vejen rundt, hen til hendes yndlingshjørne.
Hun ved at hun ikke må være på køkkenbordet, så hun undskylder altid når hun skal til at hoppe derop, ved at lave den der klikke-lyd, ligesom hvis de ser en fugl :tihi:[/quote]

Sådan er det også her i huset med Mette-pige.
Hun er støv-adesse :tihi:

[quote=Mona Jensen;358864]Sådan er det også her i huset med Mette-pige.
Hun er støv-adesse :tihi:[/quote]

Hi hi, hvor ville det være skønt, hvis de lige gad støve af med halen, når de alligevel render rundt de underligste steder, hvor min fisterkost sjældent kommer :thumbup:

[quote=Mona Jensen;358864]Sådan er det også her i huset med Mette-pige.
Hun er støv-adesse :tihi:[/quote]

Haha :stuck_out_tongue: Det kan man vist også kalde Slaggy.
Hun er tilmed begyndt at løbe rundt med en støvkost :tihi:

Jeg vidste godt at katte var meget renlige, men jeg vidste ikke at det også var sådan :lys-ide:

:wehuu:-LOL