Kan en hankat påvirke en hunkats hormoner?

Jeg har jo anskaffet ham hersens Rasputin. det nyeste skud på stammen i mit opdræt. En lækker teenage knægt på ½ år nu. Han er ikke kønsmoden endnu, men det begynder så småt at hjælpe på det. Han er begyndt at synge små serenader, og jeg synes også det er begyndt at lugte en anelse stramt i kattebakken her på det sidste.

Min søde lille avlshun Isis har aldrig været i løbetid i vinterhalvåret. Hendes sidste løbetid har altid været sidst i oktober - slut prut finale! Så har der været lukket for det varme vand, indtil marts/april. Men sørme om ikke hun de sidste par dage, har været sådan lidt i småløb, hvis man kan kalde det det. Hun kurrer som en anden turteldue, og er meget indladende overfor Rasputin. Når han snuser hende bagi, stepper hun lystigt med bagbenene. Dog er hun ikke sådan i fuldt løb, med kalden og brølen og bakken ind under ham og hvad har vi.

Kan det virkelig være Rasputins begyndede kønsmodning, der sætter gang i isis’ hormoner, her uden for hendes normale sæson?

Når en hunkat har adgang til en (fertil) hankat, er hendes løbetider sjældent så højlydte - hvorfor skulle de være det:? Han er der jo :slight_smile:
Det, at han synger serenader og lugter stramt i bakken, er for mig tegn på, at han er kønsmoden. Han interesserer sig også for hendes spændende lugte - det er et andet tegn:thumbup: Det er ikke sikkert, han kan finde ud af at parre hende i denne løbetid - men det kommer:høhø:

Nej jeg har ikke set ham forsøge sig i hvert fald. Han vil hellere bare lege med hende. Når han så forsøger at lege brydekamp med hende, så bliver hun sur. Det er jo altså ikke det hun vil nå :venter:

Jamen det bliver da spændende at se hvornår han finder ud af teknikken. Det er jo ikke engang sikkert jeg overhovedet opdager det, før hun bliver rund om maven. Hvilket åbenbart godt kan ske bliver lidt tidligere end jeg lige havde regnet med :høhø:

… og så er det da forresten smadderspændende at følge med i synes jeg. Jeg har aldrig før haft en fertil hankat. Eller jo det har jeg, men det var da jeg var barn, hvor man jo ikke neutraliserede sine katte. De fik lov til at komme og gå som de ville. Det her er noget ganske andet.

Jeg er lidt vild med at studere stamtavler og se hvad der kan passe sammen, og hvilken forbindelse der kunne give nogle lækre killinger. Jeg har allerede bestilt min næste avlshun i Tyskland. Hun er ikke født endnu - ikke engang lavet endnu. Men jeg ved bare at den hun jeg får derfra, vil passe perfekt til Rasputin, med de linier der ligger bag. Jeg kan næsten ikke vente med at se de killinger der kommer ud af det til sin tid :wehu:

Men de killinger Isis og Rasputin kommer til at få, bliver også nogle helt vildt smukke og lækre killinger. Uha det bliver nogle spændende måneder - og år - at se frem til :yah: