Kan en kat få skæld?

kan en kat få skæld? hvordan får de det? og hvordan får man det væk igen?

Det kan de godt. Det skulle efter sigende hjælpe at give dem lakseolie:)

http://www.netdyredoktor.dk/sw26959.asp

Jeg foretrækker Viacutan over lakseolie - den glider også nemmere ned:-)

Viacutan har jeg ikke prøvet… har nu heller ikke hørt om det:ups:
Jeg bruger lakseolie et par gange om ugen, ikke fordi rødderne døjer med skæl, men det giver dem en rigtig flot pels:)

[QUOTE=JulleML;195326]Viacutan har jeg ikke prøvet… har nu heller ikke hørt om det:ups:
Jeg bruger lakseolie et par gange om ugen, ikke fordi rødderne døjer med skæl, men det giver dem en rigtig flot pels:)[/QUOTE]

Viacutan er meget bedre, og dyrere, den er i lufttæt “pose” inde i pumpebeholderen - bliver ikke harsk på samme måde som lakseolien og mere korrekt afstemt

Lyder interessant. Køber du det online? hvorhenne? tell me, tell me, :tihi:

I Danmark og de fleste europæiske lande kun hos dyrlægen. Den koster kr. 260 - så kig lige her - da koster den godt det halve, bemærk der er to størrelser

http://shop.netdyredoktor.dk/pi/Viacutan_Plus_opl_100ml_1718_177.aspx Vi har sådan en flaske stående i køleskabet. Der er max. taget af den 10 gange. Vi kan ikke få den af vores katte som har brug for det til at spise det. Du må købe den for 150 kr. incl. forsendelse, hvis du ønsker det. Bare send mig en pb, hvis det er.

Solgt til Itzy Bitzy.

Her virkede lakseolie kun i en periode…

Jeg har nu altså heller ikke problemer med at få Grizzly vildlakseolie til at glide ned, som før nævnt i tidligere tråd. Amira spiser den med stort velbehag, uanset hvad jeg har hældt den over. Den er også bedre afstemt i omega3 vs. omega6 end andre fiskeolier.
Jeg kan godt lide, at der ikke er noget vegatabilsk i - og holdbarheden er trods alt til engang i 2010, så jeg forventer da, at vi har gjort kål på den lille flaske i god tid inden da - og inden den bliver harsk. Men nu er det min første flaske af slagsen, så jeg må jo se tiden an :slight_smile:

Qaiser døjer med skæld.
Plejer at vaske ham i skæld shampoo til katte før udstillinger.
Er for en uge siden startet med at give ham lakseolie dagligt, og håbet på at det har den ønskede effekt… - Ellers må jeg jo forsøge mig med det andet…
Hvide skæld i hans sort/sølv pels er ikke lige så flot…:slight_smile:

Vi døjer også med skæl. Har overvejet at købe RC hair & skin næste gang jeg bestiller mad, og blande i deres foder…
Vil det have effekt tror i?? :slight_smile:
Jeg har prøvet med fiskeolie… det var absolut ikke et hit - og det STINKER! -brækkesig

Nej?
Det fra Grizzly lugter altså ikke af noget.

Det må jeg prøve at kigge på så :slight_smile: - tak!

Jeg prøvede at give Vincent lakseolie en periode pga. han også har lidt skæl, men det resulterede i at pelsen blev fuldstændig fedtet og så foretrækker jeg altså skæl - når nu herren er meget bestemt omkring det med bad

Hmm pest eller kolera? :tihi:

kan det have været fordi han fik for meget??

vores daffy har lidt en del af skæl, men efter vi er begyndt at gi ham fiskeolie er skællen stort set væk, samtiddig er han holdt op med at fælde og hans pels er lækker blød og blank.
vi giver ham fiskeolie-kapsler som han selv guffer i sig og han er helt vild når glasset bliver taget frem, for det smager jo godt

[quote=Rimmen;196442]Hmm pest eller kolera? :tihi: Netop :stuck_out_tongue:

kan det have været fordi han fik for meget??[/quote]

Han fik det der stod på flasken - købte det hos dyrlægen, men kan da godt være det har været for meget :?, det kan jeg ikke svare dig på :slight_smile:

Det kunne godt lyde til det… men hvem ved… det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på. :slight_smile: