Kan en neutraliseret hunkat gå i løbetid?

Ja, lidt dumt spørgsmål.
Sparta har aldrig oplevet en løbetid.
Men de sidste 2 dage har hun gnedet sig op af alt, og skældt alt og alle ud.
Samtidig med at hun går og bræger… Og hun plejer ellers at være en kat af få ord.
Bamse og hende er også kommet op og skændes. For først gnider hun sig op af ham, også bag efter giver hun ham en en lussing. Og det er ikke altid han gider finde sig i det. Og nogen gange er han bare på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt… Men, ja… Hun bræger og bræger… Jeg har prøvet at give hende mad, nej. Lukke silver fra og åbne døren ud til, eller sågar leget med hende, med fjerpinden også sprøjtet baldrian dråber på stinkeren.: men lige lidt hjælper det.

Min mor havde engang en hunkat som blev steriliseret inden hun havde prøvet sin første løbetid, og hun gik i løb hvert forår lige til resten af sit lange liv. Hun var ikke blevet steriliseret ordentligt fik min mor at vide.

Der kan være et stykke hormonproducerende ovarievæv tilbage - det kan godt forputte sig.

Det kan faktisk godt lade sig gøre, at en sterilliseret hunkat får symptomer på løbetid. Den vil dog aldrig være i stand til at få killinger. Vi prøvede det med vores huskat, og dyrlægen forklarede os årsagen. Hvis der falder et mikroskopisk stykke af æggelederen ned i bughulen ved selve operationen, så kan den sætte sig fast og begynde at producere hormoner, så katten får samme adfærd, som når den er i løbetid. Vores kat blev genopereret - og så var den helt ok.

Hilsen
Bagashar

Det undre mig bare. hun er 2 år nu. og det er første gang jeg oplever hende opfører sig sådan .

Jeg har haft en… Og det blev værre og værre… Til sidst løb hun en uge, holdt en uges pause, løb en uge, holdt en uges pause… Hun blev så frustreret hun tissede på gulvet, i sengen, i sofaen, på gulvtæppet, i puderne… Og jeg skal da ikke være bleg for at sige at jeg var der hvor jeg blev enig med mig selv om at hvis vi ikke fandt en løsning var hun nødt til at sove ind… Det var så fordærdeligt, hun skreg konstant. Men, vi fandt en løsning, Suprelorin… Hun har nu haft det i omkring et halvt år, og vi har ikke hørt et kvidder fra hende. Det er simpelthen bare SKØNT! Jeg mener et sådan implantat vare omkring 14 mdr, og så skal hun have et nyt ind :slight_smile:

Tak :slight_smile:
Hendes skaberi forsætter idag. Dog ikke ligeså slemt. Men hun gnider sig stadig op af Bamse og skælder ham ud. Han ved stadig ikke hvor han skal være :smiley:

[QUOTE=Blunky;836065]Tak :slight_smile:
Hendes skaberi forsætter idag. Dog ikke ligeså slemt. Men hun gnider sig stadig op af Bamse og skælder ham ud. Han ved stadig ikke hvor han skal være :D[/QUOTE]

Ring til dyrlægen og forklar det.

Ja, det kan være jeg skal prøve det. Det kan selvfølgelig også være noget andet der er årsag til hendes skaberi.