Kan ikke få fliserne rene!

Hej Kattegale :slight_smile:

Nu bliver jeg nødt til at spøge profferne :høhø:.
Jeg har sådan nogle sorte fliser på mit badeværelse, problemet ligger bare i, at de er hvide hele tiden, pga. grus fra tøsernes poter.
Det er deres begge største frygt, at gå glip af noget, så hvis man har lukket dør på badeværelset, står de bare og skriger, indtil man får låst op. :wehuu:

Men hvilket så resultere i et hvidt gulv. Hvad søren skal jeg bruge, for at få det gulv rent:?

hvilet grus bruger du ?

Hehe… Ja, måske det var relevant for jer at vide. :ups:

Men jeg bruger Golden Gray Master… :slight_smile:

jeg skal lige være sikker på at jeg forstår…

du har fliser på badeværelset…
kattebakken står derude og når de bruger kattebakken, så støver det?
støvet og gruset mellem deres poter aflejres på fliserne ?

og det er det du ikke kan få af med helt almindeligt vand ? og samtidig bliver dine fliser permanent hvide af bindemidlet i gruset?

golden grey er ikke voldsomt forskelligt fra EC og PE, og jeg renser mine fliser med eddike. Dels fordi der er kalk i vandet og dels fordi bindemidlet i kattegrus tilsyneladende har en basisk PHværdi som opløses fuldstændig når jeg bruger eddike.

Næsten alle sæber er basiske… derfor vil det ikke gå af når du vasker fliserne… prøv at smide ½l eddike i vaskevandet…

[quote=Battlestar;279608]jeg skal lige være sikker på at jeg forstår…

du har fliser på badeværelset…
kattebakken står derude og når de bruger kattebakken, så støver det?
støvet og gruset mellem deres poter aflejres på fliserne ?

og det er det du ikke kan få af med helt almindeligt vand ? og samtidig bliver dine fliser permanent hvide af bindemidlet i gruset?

golden grey er ikke voldsomt forskelligt fra EC og PE, og jeg renser mine fliser med eddike. Dels fordi der er kalk i vandet og dels fordi bindemidlet i kattegrus tilsyneladende har en basisk PHværdi som opløses fuldstændig når jeg bruger eddike.

Næsten alle sæber er basiske… derfor vil det ikke gå af når du vasker fliserne… prøv at smide ½l eddike i vaskevandet…[/quote]

Næsten… :stuck_out_tongue: Kattebakken står ikke på badeværelset, men i og med kattene går derude dagligt, så smitter det grus af, der sidder på deres poter. Resten af lejligheden har lyse gulve, derfor ser man det ikke der. Men på badeværelset gør man - og det er godtnok ikke kønt! :thumbdown:

Jeg har forsøgt mig med lagereddike, det fik to omgange, og bagefter en omgang med alm. vand, det tog nærmest intet. Ajax Universalrengøring er forsøgt, der skete heller ikke noget. :frowning:

hvilke fliser har du ?

tænkte på om du skulle ringe til en professionel flise-sælger og høre ad, for der er mange fliser der skal særbehandles afhængig af deres overflader ect… og det ved de firmaer der sælger fliser og sten ofte…

normalt opløses bindemidlet uden de store problemer… så måske det er flisernes overflade der kræver noget særligt ? jeg er i hvert fald lidt på den ifht at hjælpe hvis hverken syre eller base kan opløse det…

umiddelbart lyder det som en kalkforbindelse der er blevet fortykket… har du prøvet med limelite i et ikke synligt hjørne, ladet det ligge i en ½1 times tid og så set om det har hjulpet…

for ud fra det du beskriver lyder det som om din grus danner en kalkforbindelse du skal bruge kraftige midler for at få af fordi den bliver tykkere og tykkere

Mine sorte fliser på badeværelset på 1.sal er sådan nogen rustikke sorte italienske klinker…de ligner noget der er løgn pga kattegrus. Jeg kan skure og skrubbe. Nu overvejer jeg at prøve med det der stads man vasker nyfuede gulve eller nyt murværk i, for at fjerne sløret fra fuemassen. Jeg kan ikke lige huske navnet, men har en flaske stående…og så skal jeg sige dig om det virker.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det nu også er kattegruset der er årsagen. Nogle fliser tåler ikke skrappe rengøringsmidler, så bliver de nemlig grå og matte.

hej

Har du prøvet grundrens. ved ikke om det ville være en mulighed

[quote=Battlestar;279610]hvilke fliser har du ?
[/quote]
For at være helt ærlig, så ved jeg faktisk ikke hvad fliser det er. Er lige flyttet ind, og har absolut ingen forstand på sådan noget. Men det er da til at finde ud! :høhø:

Årh, Camilla… Det må du meget gerne. Det er nemlig så ærgeligt, når hele badeværelset er gjort rent, ser det nemlig stadig beskidt ud pga. gulvet. :thumbdown: Så det kunne være skønt…

Det tror jeg ikke er årsagen her. Vi flyttede først ind d.17. august, da var gulvet sort. Men på 2. dagen var det hvidt - med poter. Og vi har kun forsøgt os med Lagereddike og Universalrengøring! :?

Måske kunne du tage et billede af dit gulv så vi kan få en ide om hvad det er lavet af? :slight_smile:

Jeg har jo samme problem som Jannie, og jeg kan se at støvet fra gruset på en eller anden måde trænger ned i flisens overflade…om der er tale om en kemisk reaktion ved jeg ikke. Vi har store sorte marmorklibker med glat overflade på badeværelset i stueetagen, og her reagerer grus og fliser ikke. Jeg gætter på at Jannies fliser også er matte/rustikke som dem jeg har på 1 . sal…og det er MEGET grimt. -what

Hvis dine katte bryder sig om dette, så er det måske en løsning.

Her i huset bruger vi ikke andet! (Måske lige et andet mærke, men samme slags).

:?:?

Når nu de er gjort helt rene - kan man så ikke pensle dem med noget, så støvet ikke sætter sig igen ??

:?

Man kan købe fliserengøring, det brugte jeg hvor jeg boet før, det kan købes i de fleste byggemarkeder

Eddike er så vidt jeg ved netop et af de produkter som ikke alle fliser kan tåle.

prøv at gå ind på rosenborg agentur de har noget rengørings middel det er godt til mange ting.

Vi bruger det ti vores fliser her hjemme og det kan tage skidt
:slight_smile:

Nu er det altså ikke ligegyldig om det er natursten eller fliser der er tale om :slight_smile:

De skal behandles forskelligt.

Tusinde tak for alle jeres indput… :thumbup: Jeg er lige kommet hjem fra arbejde. Så lige nu orker jeg intet. Men i morgen har jeg fri, så skal jeg nok få smidt et billede ind af fliserne, så må vi se om I er bedre til at bedømme hvilke fliser/sten det er…

Så kan I også se hvor utrolig grimt det er… :thumbdown:

[quote=DK Jannam;280099]Tusinde tak for alle jeres indput… :thumbup: Jeg er lige kommet hjem fra arbejde. Så lige nu orker jeg intet. Men i morgen har jeg fri, så skal jeg nok få smidt et billede ind af fliserne, så må vi se om I er bedre til at bedømme hvilke fliser/sten det er…

Så kan I også se hvor utrolig grimt det er… :thumbdown:[/quote]
de kan umuligt være grimmere end mine…skal vi lave en fælles grim-flise tråd ?? :ups: