Kan ikke finde vandspejlet

Vandskålen må ikke stå for tæt på foderet. Placer flere vandskåle rundt omkring. Kommet vandet i glasskåle og sæt en streg på ydersiden i vandkanten, så kan du se om det forsvinder

Jeg er enig med de andre om, at jeg da lige ville ringe til dyrlægen en ekstra gang - og hul i at du “bare” ringer og ikke kører derud. De er til for dig og dine dyr.

Men udover det, så tænker jeg at hvis du mener problemet er at hun ikke ka finde vandspejlet, så tænkte jeg du måske ku prøve at lægge en bordtennisbold i vandskålen, så den på en måde illustrerer hvor vandspejlet er. Ka godt være det virker en smule skørt og jeg ved ikke om det virker, men det er måske et forsøg værd.

      • Update

Super ide med det med glasskålen med streg på :thumbup:
Tak for den Lis :slight_smile:

[QUOTE=DK Mammarazzi;1041585]Super ide med det med glasskålen med streg på :thumbup:
Tak for den Lis :)[/QUOTE]

Bare husk at der er en naturlig fordampning afhængig af temperaturen og hvos lang tid vandet står :slight_smile:

Du kan komme en smule mælk (eller fløde) i vandet, så hun kan se overfladen. Prøv evt. også at komme lidt kyllingesuppe i vandet, så det lugter indbydende.

Hvis hun udelukkende får vådmad, kan det godt være grunden til den manglende tørst.

[QUOTE=TitteH;1041542]Jeg kan da ikke køre 150 km hver gang bare for at stille et spørgsmål, fx hvorfor katten ikke vil drikke (og nej, vi har ingen gode dyrlæger tættere på). Så jeg ringer selvfølgelig derind. Og det tager de ikke betaling for. Ergo skal de afsætte tid til det uden anden betaling end det, jeg har betalt for behandlingen, da jeg havde katten derinde.

[/QUOTE]
Det forstår jeg. Men intet forhindrer vel egentlig dyrlægen i at sende dig en regning for telefonkonsultation, hvis h*n synes du bruger for meget tid? Jeg ville stadig ikke ha’ et problem med at ringe i din situation. :slight_smile:

[QUOTE=TitteH;1041519]Hun er på Århus Dyrehospital. Bedre findes vist ikke. Jeg leder ikke efter en anden dyrlæge.

Ja, jeg har også snakket med dyrlægen 1 gang om det, at katten ikke ville drikke. Og hun sagde, at jeg skulle prøve med kildevand eller at hælde en smule vådfoder i drikkevandet, og så om katten så ville drikke. Det hjælper ikke, så nu skal jeg ha snakket med dyrlægen igen. Kan jo ikke rende hende om dørene konstant. Hun har også andre patienter !

Jeg synes ikke, at katten virker syg og hun er bestemt ikke dehydreret - hvis du havde læst hele tråden, så ville du også vide, at jeg giver hende vand med engangssprøjte, og det er mange gange i døgnet. Udover det, kan du også læse, at hun får vådfoder med ekstra vand i, så der er rigelig vand til hende.

Ergo problemet er ikke, at hun er syg, men at hun ikke vil drikke SELV. For så er hun afhængig af mig til at være hjemme hele dagen og stå op om natten og give hende vand, og det kan jeg selvfølgelig ikke blive ved med.[/QUOTE]

øhh…jeg har skam læst hele tråden…:slight_smile: også de andre tråde du lavede om nyre-leverproblemer., og dén med nogle tal, du ville have svar på herinde…

En kat der ikke vil drikke selv…eller kan drikke selv…synes jeg er problematisk. :S