Kan jeg få et godt råd?

Hej alle sammen! :slight_smile:

Vi har lige købt en fem mdr. gammel British Shorthair han killing fra et opdræt. Vi tænker nu på at få en kammerat til ham, men er i tvivl om det skal være en hankat eller hunkat og om det skal være samme race?

Håber i kan hjælpe! :slight_smile:

Det er der nok mange meninger om, men jeg ville vælge en han killing og enten samme race eller en race med et temperament/aktivitetsniveau der ikke er for forskelligt i forhold til briten.

Det mest optimale er samme race, samme køn og nogenlunde samme alder.

Vælger du en anden race, skal du være bevidst om, at det skal være af nogenlunde samme temperament. Du skal altså ikke ud og købe fx en abyssinier til din brite. Det samme gælder, hvis du vælger en huskat, skal det være en rolig en af slagsen.

Super, tak for svarene. :slight_smile: Dejligt at man kan få gode råd af folk som har erfaring!

Nogenlunde samme temperament, og nogenlunde samme alder er heller ikke nogen skade til. Ikke nødvendigvis samme race, men en der minder en del.
VH
Susanne

Jeg ville klart vælge en af samme køn og gerne samme race.
Jeg har så selv købt først en hun og så en han, men drenge er bare mere voldsom i deres leg, men pga udstilling ville jeg have en af hver.
Nu flytter der så snart en pige mere ind, fordi jeg vil opdrættet :slight_smile:

Samme køn… Nogenlunde jævnaldrende, og en race der minder nogenlunde om hans i aktivitetsniveau, gerne den samme race :slight_smile:

Hehe der er ekko herinde :wink:
Men det er nu et fornuftigt ekko. Køn og generelt aktivitetsniveau er vigtigere end om det lige nøjagtigt er en anden brite IMO.

Men nu aner jeg så ikke hvilke andre racer der vil passe til briten så det vil jeg helt afholde mig fra at gætte på :slight_smile:

Prøv evt. at høre opdrætteren ad, om de har en anden kat, som de mener vil kunne gå sammen med din killing :slight_smile: