Kan man "gemme" et cert til næste titel

Ja, kan man “gemme” et cert og bruge det til en senere titel, eller skal katten være kommet op i den næste, og man skal så tage den derfra?

Tænker på at hvis man f.eks. er til en i udlandet, men katten ikke er blevet Premier/Champion endnu, kan man så “vente med at bruge” det cert fra udlandet til når den skal rykke op i næste klasse?

Eller fungerer det anderledes? (Jeg har ikke styr på hvordan de forskellige klasser ligger i forhold til titlerne på katten)

Hej Eva.
Nej du kan ikke gemme på certifikaterne - Så hvis du tager til udlandet f.eks. 2 dage og han vinder begge dage så er det i den klasse han stiller op du kan bruge dem

Ok, ja for så er der jo ikke den store pointen i f.eks. at tage med til Timmendorf, når han nu stadig lige mangler et CAP før han er premier.
Tak for svaret…

Det kommer an på hvis du skal afsted begge dage… of hvis han vinder om lørdagen og så rykker op i næste klasse hvor du så kan bruge det udlanske hvis han også vinder der

Det er rigtigt, men det tror jeg ikke at jeg tør løbe an på.

Forresten - Han blev jo NOM begge dage i weekenden, men det er kun det ene cert det står på. Burde jeg have fået det skrevet på det andet også, eller er det ligemeget?

Man går op og får det stemplet men NOM titlen på, så du skal have det påført derpå

derpå? Mener du på udstillingen?
Hvad så hvis man ikke har fået gjort det, har det nogen betydning for noget?
F.eks. topkatte liste?

Når du tager på en Jyrak udstilling igen så tager du det bare med og fortæller dem det [bigloony] og så for du stemplet

Okay, super. Det må jeg lige huske næste gang jeg kommer til sådan en :slight_smile:

Hejsa Lone
Så kan du måske lige svare på det her:
Tango mangler kun hans udenlandske CACIB for at blive I.C og rykker så en klasse op. (mener der er klasse 5), der skal jeg så lige have hans klasse rettet til om søndagen, så det bliver det første cert. i klasse 5. er det korrekt ?

Hedder ikke Lone, men svarer nu alligevel :stuck_out_tongue:

Hvis han får sit sidste CACIB om lørdagen, går du bare ned i sekretariatet efter bedømmelsen og beder om at få ham rykket op i næste klasse til om søndagen. Det er så enkelt at jeg blev helt overrasket da jeg var i Tyskland i februar :smiley:

Tak Tina… dejligt det er let, for tysk er ikke ligefrem mit foretrukne sprog…

Ja, jeg kan sige det samme.

Men i Grömitz var det næsten komisk når jeg kom hen i sekretariatet (var forbi et par gange -rulleøjne ) og begyndte fint på mit gebrokne tyske og så fortsatte alle tyskerne i klubben på engelsk :smiley:

Fint…english is my best…

Du kommer bare hen i kokardestanden, for jeg har listen og stemplerne -thumbs

Khin-Mya - Det lyder godt :slight_smile:
Så må jeg lige hitte ud af hvornår den næste JYRAK udstilling er, og komme med til den. :slight_smile: Regner med at han bliver premier snart jo. Så er det vel bedst at vente med at sende ind til jeg også har NOM på? :?