Kan man opdrage en kat

Kan man opdrage en kat :?

Jeg kan ikke…
Her i huset er der nogle få retninglinier - eller rettere sagt var.

Mine katte er ligeglade med, at de ikke må gå på køkkenbordet,
når jeg ikke er hjemme.
At de helst ikke må ligge i min seng, når de er våde og har snavsede poter.

De er alle søde og kærlige. :slight_smile:

Men de er enige om, at de gerne må spise af min mad, når jeg vender ryggen til. :græde:

Joh det syntes jeg godt at man kan, mine kommer Aldrig på køkkenbordet, men må gerne være på andre borde, kan da også få dem til at holde mund hvis de larmer om aftenen ved at sige shhhhh eller hvis jeg er gået i seng får de et stopppnår jeg ligger i min seng inde fra soveværelset.
Hvad mad angår er de mest intereseret i deres egen, nogle kan selvfølgelig godt tage en bid hvis de bliver tilbudt.

Jeg tror måske det er vanskeligt for dine katte at forstå at de ikke må være i din seng når de er våde og snavsede, når de ellers normalt må være i den.

Du har nok bare forkælet dem for meget Mona :slight_smile:

kommer i tanke om at jeg har en hankat ( fertil ) jeg har købt nogle plydsdyr til ham som han kan parre når der ingen piger er, og jeg har ikke sprøjtet nogen slags duft på ( baldrian… )
Han ved de puder er hans og bruger dem jævnligt, ja han elsker dem, bruger aldrig andre steder at parre, så det er vel også en form for opdragelse…
Vi andre, må ikke røre hans parre-plydsdyr, så vi vi et surt miavvvvv,

Kære Litza…:slight_smile:
Nu skrev jeg, når jeg ikke er hjemme vedr. køkkenbordet.
Ellers må de ikke.
Nu var indlægget skrevet med min form for humor.

Måske er det slet ikke dem :høhø: - der er også poter på mit komfur.
Når jeg spørger dem: Ser de alle meget uforstående på mig:

OS…nej da søde mo-ar.

Ok Mona,…aj de er slemme :slight_smile: det gør mine ikke, de kan lige vove!..
Ingen poter på mit køkkenbord, men måske er de for tunge bagi…

Niks, man kan prøve og det er spild af ens gode tid :høhø:Men er det ikke også det som er så charmerende ved katte, de gør kun hvad de selv har lyst til. Og vi deres undersåtter, skal gøre deres liv så behageligt som muligt-respekt-

Et stykke knækbrød er fir-kantet, det kan vi godt blive enige om, ikke (udover nogle er runde) :høhø:
Men et stykke hamburgryg ER altså altid rundt. Lægger man et stykke af sidstnævnte ind mellem to stykker af de førstnævnte så får man noget der stikker ud.
Hvorfor har jeg så lige spist en sammenlagt knækbrød hvor intet hamburgryg stak ud :uha:
Her må man alt åbenbart også spise Brita’s mad, og jeg ved hvem´det er.
OUNA :venter: du bliver snart udstoppet :wehuu:.
Men hun svarer igen med at “bage” på mit bryst, sætte panden hen til mit ansigt så jeg skal KØSSE hende (noget hun har gjort altid…lige fra hun kunne nå) OG stange til mig ISÆR når jeg skal tage en slurk af min brandvarme grønne the…så nu er min tunge også brændt :uha:
Jeg ender med at skulle på skadestuen :klapper:

Mona…du har Maine Coons…lev med dem og nyd dem…mange af deres fortrin er lige netop…DÈT der gør de er så formidable og skjønne :hjerte::pote::hjerte:

[quote=kamikaze;370017]Et stykke knækbrød er fir-kantet, det kan vi godt blive enige om, ikke (udover nogle er runde) :høhø:
Men et stykke hamburgryg ER altså altid rundt. Lægger man et stykke af sidstnævnte ind mellem to stykker af de førstnævnte så får man noget der stikker ud.
Hvorfor har jeg så lige spist en sammenlagt knækbrød hvor intet hamburgryg stak ud :uha:
Her må man alt åbenbart også spise Brita’s mad, og jeg ved hvem´det er.
OUNA :venter: du bliver snart udstoppet :wehuu:.

[/quote]
Gad vide hvem der er opdrætter af den kat, god opdragelse fulgte åbenbart ikke med :tihi:

Nej det kan man ikke, jeg har ihvertfald opgivet :tihi:
Hilsen Lisbeth

[quote=Mona Jensen;369983]Kan man opdrage en kat :?

[/quote]

Man kan gøre sit bedste og dø i forsøget. :høhø:

HUN… hov caps lock, det er morens skyld altså ouna’s mormis…habibi sidder nærmest oven i tastatguret…hjælp:uha:
ja, ouna er hjemmelavet (det er moren også) og det er jeg stolt af :klapper:…tåssighed er medfødt, måske derfor vi er ÈN stor familie :besvimer:

Det er godt nok svært at spise når der er tre misser der alle tror at de skal sidde oveni tallerkenen :uha:

De må altså være noget de har haft med hjemmefra :ups:

[quote=birtheras;370339]Det er godt nok svært at spise når der er tre misser der alle tror at de skal sidde oveni tallerkenen :uha:

De må altså være noget de har haft med hjemmefra :ups:[/quote]

Jeg ved det.
Jeg ved det.
Det er mor Birthe selv, der har “ødelagt” deres gode opdragelse. :tihi:

man kan sagtens opdrage på en kat, vi har ihvertfald de mest velopdragne katte mab overhovedet kan forestille sig, ihvertfald indtil vi vender ryggen mod dem el ikke er hjemme