Kan man sætte det her sammen?

2 mennesker uden børn endnu.
En hankat 5 år, huskat. Mistede sin katte bofælle for 1 1/2 uge siden.
En teenagehund 1 år, str meget stor. Fjollet dog rar, men jagter hankatten lidt udenfor, indenfor får han nej. Bider den ikke, slikker dog på den.

Killing blanding ml. Orientaler/Maine coon. Hankat 14 uger. Har ikke boet sammen med hund før, dog den der kommer først hen og hilser på, af alle killingerne. Den kommer til også at komme ud og fange mus, når den bliver ældre.
Er det helt galt, at overveje at tage den killing ind ?
Tak:)

Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men vil helt vildt gerne se et billede af blandingen mellem en orientaler og en maine coon…:uha:
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan den ser ud :gruble:

[QUOTE=Theomilou;1039449]Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men vil helt vildt gerne se et billede af blandingen mellem en orientaler og en maine coon…:uha:
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan den ser ud :gruble:[/QUOTE]
sådan har jeg det osse :ups:

Det burde ikke være et problem som sådan… Men vær obs på at killingen har steder den kan gå hen hvor hunden ikke kan komme… og jeg ville måske sammen fører med endten den ene eller den anden først… Han-kastrater har det med at mene at killinger lugter og det bliver måske lidt meget for den lille at skulle forholde sig til både en sur onkel og en pågående kæmpe grimling ( :wink: ) på een gang… Så det kan være rart at være ven med den ene inden man møder den anden…

Ih jeg vil også vældig gerne se en orientalsk Coon L Det lyder som noget af et mix :smiley:

Udover det er jeg enig med PivC :slight_smile:

Nu står der faktisk ikke, så vidt jeg kan se, om hankatten er kastrat? Ellers vil det måske være en god idé, at han blev det, inden killingen kommer. Og af flere andre årsager, men i hvert fald vil en kastreret hankat nok være nemmere at have med at gøre end en fertil. Det samme gælder killingen - altså at det vil være en god idé at sørge for, at den er steriliseret, inden den flytter ind. Men ellers få det gjort, inden den kommer i den fertile alder - og undgå endnu flere sjove blandinger :slight_smile:

Kastrer hankatten, hvis ikke den er det allerede… og hold ham hjemme de første par uger efter killingens ankomst.

Ellers ville jeg såmænd bare sætte killingen ind i menageriet uden videre dikkedarer…
Hvis hunden ellers er venlig og ikke jager den, så vil en sammenføring mellem de to formentlig være overstået allerede næste dag…
Vil hunden jage efter, så giv den en sele på, en snor på et par meter og bind den så fast rundt om livet på en af jer… det sikrer at den ikke kan jage nogen killing…
Det kan være at I de første dage skal tage den “gamle” kat med i soveværelset, sådan at han kan få noget alenetid med jer…

Hej Allesammen
Tak for svar :slight_smile: Vores han kat er selvfølgelig kastereret :slight_smile: Killingerne er smoke og ligner små langbenet flagermus. De er desværre blevet syge, så nu må vi lige se om det bliver en af dem.

Hvad fejler de?