Kan man selv frys/tørre kylling

Kattene her i huset er helt vilde med Thrive 100% kylling.

Kan man selv fryse-tørre kyllinge stykker - og hvordan ?? :smiley:
Det gider selvfølgelig ikke spise rådt/kogt kylling.

[quote=Fire misser;508360]Kattene her i huset er helt vilde med Thrive 100% kylling.

Kan man selv fryse-tørre kyllinge stykker - og hvordan ?? :smiley:
Det gider selvfølgelig ikke spise rådt/kogt kylling.[/quote]

Tror desværre man skal bruge tør-is for at kunne tørre/fryse det hurtigt nok. :slight_smile:

Det er vist ikke noget vi normale mennesker kan gøre :slight_smile:
Citat:
“Kort fortalt er det en proces hvor det vandholdige materiale placeres i en beholder der både kan fryse, varme og danne tryk. Først fryses materialet så vand, på et molekylært niveau, adskilles fra alt andet. Herefter sænkes trykket til 0,6 atmosfære. Materialet opvarmes nu ganske svagt. På grund af forholdet mellem tryk og temperatur kan vand ikke eksistere i flydende form derfor vil is overgå direkte til damp også kaldet sublimation. Denne proces kan tage mange timer sågar dage for hvis processen går for hurtigt ødelægges materialet.”

Nej ok det er måske nok ikke lige noget jeg skal rode mig ud i :?

herhjemme er tørret kød et hit. vi skære kylling i passende stykker (de kryber lidt) ligger dem på en plade. og varmer/tørre dem på ca 100 grader i 3-4 timer.

Okay…
Det lyder da som en super god idé :slight_smile: Ku da være man sku prøve det

^^ her er især ilderne vilde med det. også dem der er så kræsne at det halve kan være nok :wink:

du kan købe en “tørremaskine”. en veninde bruger den til rawfood, dvs grønsager, men den kan sagtens tørre kød også. den hun har er købt over nettet i usa og hvis du ikke selv kan hitte stedet må du lige vente en uge indtil hun kommer hjem fra ferie, så skal jeg få linket til dig.
og skønt at de nu gider spise kød - også selvom det er tørret :smiley:

Tak Vivi, det vil jeg prøve at kigge efter.

Cibatuchsi, hvor længe kan det så holde sig ??

Tak for tippet :smiley: er nu gået igang.

Ved det er lidt sent, men hva fanden… Jeg plejer jo at sidde længe oppe hehe og de her bidder skulle så gerne være færdige ved 1-tiden hehe

hos os holder det ikke mere end et par dage. men ikk fordi det er blevet gammelt men fordi der så ikk er mere. men vil tro det uden problemer kan holde sig i 1-2 måneder. i en tæt beholder. :slight_smile:

Super :slight_smile:

Har du flere gode opskrifter til katte-guf?

Så blev gufferene færdige. De er tørre nok, men tror ikke det ville skade at de fik 4 timer i stedet for 3 timer som jeg gav dem.

De smager faktisk også fint nok :stuck_out_tongue: Man skulle jo lige smage på en, nu hvor man for engang skyld ved 100% hvad godterne indeholder hehe.