Kan ud huske

Kan du huske hvad du lavede den 26-06-2005?

Jeg kan ikke og alligevel har jeg langt om længe modtaget et udskrift fra Schweitz hvor jeg skal erkende mig skyldig i at have kørt for stærkt.

Jeg har skrevet under og har sendt det tilbage til dem. Hvis de insistere, så er det sikkert rigtig. At de så også har billedebevis er en anden snak, men at få tiltalen næsten 5 år efter det er sket, ja det er altså lidt skørt.

Fakta er at bilen jeg kørte stod i min mands navn. Vi nærmer os de 5 år hvor det bliver for gammel og derfor har de så stoppet ham når han rejser igennem Schweitz de sidst 10 gangen han er kommet igennem for at han skulle få den person der havde kørt bilen til at henvende sig.

Det har de bare aldrig forklaret. Første gang han blev stoppet var i Geneve. De tilbageholdt ham i to timer og fik papire fra Basel område hvor udåden var sket. Det viset et billede af mig og min datter der var ved at dø af grin :høhø:

På det tidspunkt kunne han jo så ikke erklære sig skyldig i at have kørt for hurtig da han ikke var med i bilen og derfor kunne de ikke give ham en bøde.

Taler vi mange penge? Nej, 70 Ch frank.

Utroligt at ikke blot kan betale de penge og så er historien ude af verden, men nej, det skal være den rigtige person, ikke ejer af bilen der rammes, og dog, han har jo været tilbageholdt i lufthavnen så mange gange så det også er gået ud over ham.

Har vi forsøgt at undgå at betale, NEJ vi har aldrig modtaget en regning.

De sidste to mdr har jeg kæmpet med region Basel pr telefon for at betale den regning men de kendte ikke noget til sagen selvom det var det min mand fik besked om, at det var kanton Basel der havde noget på ham.

Som allersidste forsøg skrev jeg til Zurich lufthavn for at få at vide hvordan jeg kunne komme i kontakt med politiet i lufthavnen. Det viste sig at det ikke var Basel kanton, men en kanton som er nabo til Basel og derfor vidste de intet.

I løbet af to dage var problemet løst og min mand har for første gang i lang tid rejst igennem Zurich lufthavn uden at blive tilbageholdt.

Hvad vil jeg med denne historie…blot fortælle at Danmark er et dejlig land med alle deres sammenførte computer systemer.

Hvor vanskelig kan det dog være at betale en lille bitte fartbøde :høhø:

Altså Birthe, der sker nu også underlige ting i DK
Se bare her Fik fartbøde fra stjålet bil – Ekstra Bladet

Jeg troede ellers at 5 år var forældelsesfristen for alle straffesager, uanset hvilket land der er tale om.

Stakkels din mand.
Godt han er “en fri mand” nu.
Det må alligevel være en kende pinligt at blive trukket til side i lufthavnen.

[quote=Mig og Mille T;357629]
Det må alligevel være en kende pinligt at blive trukket til side i lufthavnen.[/quote]

Tænk…det synes jeg ikke. :slight_smile:
Hvis jeg oplever i en butik, at jeg har købt og betalt min vare.
Og det siger BIB…BIB…når jeg går ud.
Så er jeg altså ligeglad.

Kunderne kigger…so what…

Var det i en lufthavn, ville jeg reagere på samme måde;
men jeg ville da ærgre mig, hvis jeg kom for sent til mit fly. :thumbdown:

Ej mand, sikke da en omgang. Godt det er fikset nu. :slight_smile:

Du er en helt, Birthe. :rock: Men stakkels din mand i al den tid. :tihi:

Godt i fik det løst Birthe :thumbup:

Mon Birthe skal have nyt tilnavn, Fartgal Bølle Bandit :tihi: :stuck_out_tongue:

[quote=SineGry;358068]
Mon Birthe skal have nyt tilnavn, Fartgal Bølle Bandit :tihi: :p[/quote]

Går du mig i bedene Birthe :? :? :høhø: :høhø:

Tror jeg ikke, de fartbøder jeg har fået kan tælles på en hånd. Dette er den eneste for at køre '‘stærkt’. De andre har været for at køre for stærkt i 30 km zone eller 50 km zone og der har overtrædelsen været med 10 km max :høhø: